آموزش سالانه هزار نفر در مؤسسه قرآنی زینبیه دورود
کد خبر: 4170895
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶

آموزش سالانه هزار نفر در مؤسسه قرآنی زینبیه دورود

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت زینبیه دورود با اشاره به آموزش سالانه هزار نفر در این مؤسسه گفت: اساسی‌ترین مشکل مؤسسات قرآنی مکان‌های استیجاری و بالا بودن رهن و اجاره است تا جایی که گرانی اجاره و رهن باعث تعطیلی برخی از مؤسسات شده و در این راستا انتظار می‌رود دولت نگاه ویژه‌ای به مؤسسات قرآنی داشته باشد.

موسسه قرآنیزینب سالاروند، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت زینبیه دورود در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان با بیان اینکه این مؤسسه فعالیت خود را از سال 73 آغاز کرده اما به‌صورت رسمی سال 93 مجوز فعالیت خود را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده است، گفت: مؤسسه زینبیه در زمینه‌های فرهنگی، آموزشی و قرآنی فعالیت دارد و بیشتر مخاطبان آن‌ را قشر نوجوان و جوان تشکیل می‌دهند.

وی بیان کرد: قبل از شیوع کرونا یک شعبه از مؤسسه در شهرک قدس فعالیت داشت که در ایام کرونا این شعبه تعطیل شد، اما بعد از کرونا فعالیت خود را دوباره از سر گرفته است.

سالاروند با اشاره به پوشش روستاهای اطراف شهرستان دورود توسط مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت زینبیه ادامه داد: در روستاها نیز کلاس‌های قرآن، احکام و اخلاق برگزار و همچنین در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی در سطح شهرستان برنامه‌های متنوعی برگزار می‌کنیم.

وی گفت: با احتساب قرآن‌آموزان در روستاها و شعبه دوم مؤسسه، سالانه حدود هزار قرآن‌آموز داریم که دوره‌های مختلفی مانند تدبر در قرآن، تفسیر، روخوانی و روان‌خوانی، تجوید، حفظ 20 جزء، 14 جزء، 3 جزء اول و جزء 30 قرآن کریم و مفاهیم قرآنی شرکت می‎کنند.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت زینبیه دورود با بیان اینکه یکی از مهمترین مشکلات و کمبودهای این مؤسسه مربوط به مسائل مالی است، اظهار کرد: مؤسسه قرآنی زینبیه در یک منطقه محروم واقع شده که اکثراً مردمان آن ضعیف هستند و برای جذب مخاطب قرآنی نمی‎توانیم از خانواده‌ها شهریه دریافت کنیم و این موضوع باعث شده در مخارج و هزینه‌های مؤسسه حتی ایاب و ذهاب خودمان نیز با مشکل مواجه باشیم.

وی ادامه داد: مؤسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی برای جذب مخاطب به‌ویژه در بین نوجوانان و جوانان نیازمند یک‌سری امکانات و حمایت‌های مالی هستند که متأسفانه مؤسسات در این زمینه هیچ حمایتی نمی‎شوند و از مسئولان و متولیان امور قرآنی انتظار داریم مؤسسات قرآنی را از نظر تجهیزات و امکانات و همچنین از نظر مالی حمایت کنند.

سالاروند با بیان اینکه سال‌های قبل بیشتر مؤسسات مورد حمایت مالی و تجهیزاتی دولت قرار می‎گرفتند، اما طی سال‌های اخیر این کمک‌های مالی حذف شده است، گفت: اساسی‎ترین مشکل مؤسسات قرآنی مکان‌های استیجاری و بالا بودن رهن و اجاره است تا جایی که گرانی اجاره و رهن باعث تعطیلی برخی از مؤسسات شده و در این راستا انتظار می‌رود دولت نگاه ویژه‌ای به مؤسسات قرآنی داشته باشد و تصمیماتی در این زمینه اتخاذ کند.

انتهای پیام
captcha