همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت در لرستان برگزار شد + عکس
کد خبر: 4170027
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳

همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت در لرستان برگزار شد + عکس

مراسم استانی بزرگداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از پیشکسوتان جهاد و شهادت لرستان همزمان با مراسم کشوری آن امروز، ۲۹ شهریورماه در خرم‌آباد برگزار شد.

همایش پیشکسوتان جهاد و شهادتبه گزارش ایکنا از لرستان، مراسم استانی بزرگداشت هفته دفاع مقدس همزمان با مراسم کشوری آن امروز، 29 شهریورماه در مصلی الغدیر خرم‎آباد برگزار و طی آن از پیشکسوت دفاع مقدس استان لرستان در دو بخش آقایان و بانوان تجلیل شد.

فرهاد زیویار، استاندار لرستان در این مراسم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: دفاع‌ مقدس ریشه در سال‌ها مبارزه ملت ایران با دشمنان دارد و امروز در دنیا به یک الگو تبدیل شده است.

وی افزود: طی این سال‌ها هر تهدیدی به فرصت تبدیل شده است به‌طوری که هیچ کشوری این همه تحریم را تحمل نمی‌کند اما دفاع در سنگرها آن‌چنان عمق پیدا کرده که همه آحاد را تحت‌ تأثیر قرار داده و همه در حال دفاع و مبارزه هستند.

استاندار لرستان اضافه کرد: در این سال‌ها اگر تهدید طبیعی هم رخ داده، ایثار و فداکاری برای مقابله با همان تهدید و برای خدمت به مردم با الگوگیری از فرهنگ دفاع‌مقدس انجام شده است.

وی با بیان اینکه دفاع‌ مقدس درس‌های زیادی به ملت ایران داده است، گفت: دفاع‌ مقدس، توانستن را برای خود مردم ثابت کرد و همه دنیا این را متوجه شده است تا جایی که هر تهدیدی که به برنامه‌های نظام ما می‌شود تبدیل به فرصت می‌شود.

استاندار لرستان با بیان اینکه این فرصت‌سازی‌ها توسط ملت ایران انجام شده و شکلی از مقاومت، نه به صورت نظامی بلکه به صورت فرهنگی در حال الگوسازی است، اظهار کرد: اربعین تحت‌ تأثیر انقلاب اسلامی قابل مقایسه با اربعین گذشته نیست و اگر مقاومت حضرت زینب(س) و جهاد تبیین انجام نمی‌شد، امروز خبری از اربعین نبود در حالی که اکنون تبدیل به یک برنامه بزرگ فرهنگی تبدیل شده است.

وی گفت: فرهنگ مقاومت تنها مختص همین منطقه نیست بلکه در بین کشورهای دیگر ترویج یافته و یک باورمندی در بین کشورها ایجاد شده است و این فرهنگ را رزمندگان ما در عملیات‌ها و دفاع مقدس تعلیم دادند و فراتر از صحنه جنگ، آنها را نهادینه کردند.

انتهای پیام
captcha