نشست «روایت پیشرفت» در حوزه هنری لرستان برگزار شد
کد خبر: 4169981
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲

نشست «روایت پیشرفت» در حوزه هنری لرستان برگزار شد

در دهمین نشست هفتگی «روایت پیشرفت» با حضور پژوهشگران عرصه‌ روایت مبانی و شاخص‌های پیشرفت و مصادیق آن بررسی شد.

نشست هفتگی «روایت پیشرفت»به گزارش ایکنا از لرستان، به همت حوزه هنری استان لرستان دهمین نشست هفتگی «روایت پیشرفت» سه‎شنبه، 28 شهریورماه با حضور پژوهشگران عرصه‌ روایت (تجربه‌نگاری و پیشرفت) در حوزه هنری با موضوع بررسی سوژه‌های پیشرفت برگزار و طی آن به بررسی تعریف، مبانی و شاخص‌های پیشرفت و مصادیق آن پرداخته شد.

پروین حافظی، مسئول واحد روایت پیشرفت حوزه هنری لرستان در این رابطه، گفت: در طول برگزاری این نشست‌های هفتگی؛ سوژه‌هایی در عرصه ورزش، دانش‌بنیان، آموزش و‌ پرورش، کشاورزی، علمی، فرهنگی، بهداشت و درمان مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در قالب موضوعات یاد شده افرادی شناسایی و مورد مصاحبه قرار گرفته‌اند، افزود: قرار است با برگزاری این نشست‌ها آثار هنری با موضوع پیشرفت تولید شود.

همچنین از سوی حوزه هنری لرستان دومین دورهمی انفطار «آوینی خوانی» که به تورق، خوانش کتاب «فتح‌ خون» شهید مرتضی آوینی اختصاص یافت؛ سومین و چهارمین بخش کتاب با موضوع مناظره عقل و عشق، قافله عشق در سفر تاریخ خوانش شد.

در این نشست که تأملی است بر آثار سید شهیدان اهل قلم قرار است هر دوشنبه به صورت هفتگی و با همکاری قرارگاه فرهنگی اجتماعی صاحب‌الامر(عج) برگزار شود، تمامی آثار شهید آوینی شامل کتاب، مستندات تصویری و دست‌نوشته‌های وی مورد خوانش و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

نشست اول انفطار با خوانش دو بخش از کتاب «فتح خون» برگزار شد که با عنوان هجرت عظیم و کوفه به روایت چرایی قیام امام حسین(ع)، تببین چرایی قیام اختصاص داشت.

دورهمی انفطار دوشنبه‌ هر هفته ساعت 17 عصر در سالن جلسات حوزه هنری لرستان برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای حضور در نشست‌های بعدی این نشست می‌توانند به شماره 09168647720 در پیام‌رسان ایتا نام و نام خانوادگی خود را ارسال نمایند.

انتهای پیام
captcha