نشست «واگذاری شورای توسعه فرهنگ قرآنی؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» در ایکنا برگزار شد
کد خبر: 4168567
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۲
عصر امروز

نشست «واگذاری شورای توسعه فرهنگ قرآنی؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» در ایکنا برگزار شد

نشست «واگذاری شورای توسعه فرهنگ قرآنی؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» عصر امروز سه‌شنبه 21 شهریور به همت ایکنا برگزار شد.

نشست «واگذاری شورای توسعه فرهنگ قرآنی؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» برگزار شدبه گزارش خبرنگار ایکنا، پس از انتشار خبر انتقال دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی از محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به سازمان تبلیغات اسلامی، نقدها و نظرات متعدد مخالف و موافق از سوی صاحب‌نظران این حوزه در رسانه‌های رسمی و شبکه‌های اجتماعی مطرح شد و در نهایت انتقال دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی پس از فعالیت حدود 15 سال در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی روز گذشته طی مراسمی به صورت رسمی صورت گرفت.

رسانه تخصصی قرآن، ایکنا نیز طی این روزها در راستای انجام رسالتش محلی برای انتقال نظرات کارشناسان امور قرآنی کشور شد و در ادامه اقدام به برپایی نشستی با عنوان «واگذاری شورای توسعه فرهنگ قرآنی؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» کرد تا آینده فعالیت این شورای مهم تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز را بررسی کند.

نشست «واگذاری شورای توسعه فرهنگ قرآنی؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» عصر امروز سه‌شنبه 21 شهریورماه در سالن جلسات ایکنا برگزار شد.

حاضران در نشست که نقطه نظرات خود را پیرامون موضوع واگذاری شورای توسعه فرهنگ قرآنی؛ فرصت‌ها و چالش‌ها مطرح کردند، آقایان محمدعلی خواجه‌پیری، ولی یاراحمدی، محمدحسین فریدونی، محمدمهدی بحرالعلوم، محمد انجم‌شعاع، مهدی شکری و میثم معافی از مدیران و فعالان عرصه قرآنی بودند و آقایان سیدعلی سرابی و محمدحسین محمدزاده در ارتباط غیر حضوری و تصویری نظرات خود را بیان کردند و محمدحسین حسنی، رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و مدیرعامل ایکنا در این مراسم حاضر بود. همچنین حجت‌الاسلام لیمویی، مدیر دارالقرآن بسیج کشور نیز مهمان غیر حضوری این نشست بود.

پیشینه تدوین منشور توسعه فرهنگ قرآنی، ضرورت و روند تشکیل شورای توسعه فرهنگ قرآنی، نوع مدیریت این شورا طی این سال‌ها و نقاط قوت و ضعف مدیریت آن، فعالیت دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی در تدوین اسناد راهبردی، موضوع صندوق و ردیف‌بودجه تحقق اهداف منشور توسعه فرهنگ قرآنی که در سال‌هایی رقم آن محقق نشد و دلایل آن، مواردی که منجر به انتقال دبیرخانه شورای توسعه شد و دلایل انتخاب سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان محل جدید شورا، پیشنهاداتی از سوی صاحب‌نظران به سازمان تبلیغات اسلامی برای ادامه روندی درست در مدیریت دبیرخانه و جلسات شورا و ... از جمله مباحثی بود که در نشست مطرح شد.

مشروح این نشست فردا در قالب گزارش مکتوب و فیلم منتشر می‌شود.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۶/۲۱ - ۱۸:۵۳
0
0
سلام عليكم

با توجه به صدور ابلاغ براي رؤساي كارگروه هاي تخصصي كميسيون توسعه آموزش عمومي قرآن خواهشمندم حتما پيگيري كنيد كميسيون توسعه آموزش عمومي قرآن كريم «مستقل» شود.

همانطور كه مي دانيد طبق اولين اقدام ملي از اولين راهبرد ملي «سند راهبردي توسعه آموزش عمومي قرآن كريم كشور» كميسيون آموزش عمومي قرآن بايد مركز مستقل باشد.

راهبرد ملی ۱:
استقرار نظام راهبری و مدیریت کلان فعالیت های آموزش عمومی قرآن

اقدام­های ملی:
۱. ایجاد و استقرار مرکز هماهنگی و توسعه آموزش عمومی قرآن کشور به عنوان دبیرخانه کمیسیون زیر نظر وزیر آموزش و پرورش و شناسایی و تأمین نیروی انسانی کارآمد لازم برای مرکز، از درون این وزارت جهت ایفای نقش راهبری اجرای سند (سال ۱۳۹۷)

با توجه به جابجايي شوراي توسعه، فرصت مغتنمي است تا موضوع استقلال «مركز هماهنگي و توسعه آموزش عمومي قرآن» پيگيري شود.
captcha