فعال حقوق بشری: هند اخبار جعلی درباره مسلمانان منتشر می‌کند
کد خبر: 4161247
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶

فعال حقوق بشری: هند اخبار جعلی درباره مسلمانان منتشر می‌کند

یک فعال حقوق بشری مقیم آمریکا می‌گوید: دولت هند با جعل حقایق و انتشار گسترده مطالب غیرواقعی در فضای مجازی سعی می‌کند جهان را درباره وضعیت مسلمانان این کشور گمراه کند.

به گزارش ایکنا؛ عبدالمالک مجاهد، رهبر سازمان عدالت برای همه (Justice for All) مستقر در شیکاگو در مصاحبه‌ای با «ینی شفق»، درباره چالش‌های دشواری که اقلیت‌ مسلمان هند با آن روبرو هستند، صحبت کرد.

وی با اشاره به طیف وسیعی از مسائل، بر لزوم آگاهی و مداخله جهانی برای رسیدگی به ظلم و ستم مسلمانان در داخل این کشور تأکید کرد.

سخنان مجاهد بر تبعیض و سختی‌هایی که مسلمانان در هند با آن روبرو هستند به‌ویژه بر موارد خشونت، سیاست‌های مغرضانه و سرکوب فرهنگی متمرکز بود. وی بر نگرانی‌ها در مورد رفتار نابرابر با مسلمانان در سیستم دادگستری هند تأکید و به موارد خشونت علیه جامعه مسلمانان اشاره کرد. او تأکید کرد که این اعمال خشونت‌آمیز به دلیل عدم پاسخگویی کسانی که سخنان نفرت‌انگیز و سیاست‌های تبعیض‌آمیز را ترویج می‌کنند، تشدید می‌شود.
 
یکی از مهمترین مواردی که توسط مجاهد مطرح شد، کاهش تعداد مساجد در دسترس مسلمانان برای اقامه نماز بود که در پی افزایش تصرف و تخریب اماکن مذهبی اتفاق افتاده است. او بحث مسجد بابری و معبد رام را مورد بحث قرار داد و تأکید کرد که این بحث نمادی از سرکوب هویت مسلمانان و حقوق مذهبی آنان است. مجاهد نسبت به احساسات فزاینده ضدمسلمانان در هند ابراز نگرانی عمیق کرد که او آن را به کارزارهای مختلفی نسبت داد که کلیشه‌ها و تعصبات را تداوم می‌بخشد.
 
این فعال حقوق بشری پاکستانی‌تبار همچنین از سیاست‌های تبعیض‌آمیز، از جمله سیستم‌های آموزشی مغرضانه و قوانین شهروندی که به طور نامتناسبی بر مسلمانان تأثیر می‌گذارد، انتقاد کرد. وی با تأکید بر چالش‌هایی که مسلمانان در اثبات تابعیت خود به دلیل فقدان مستندات با آن مواجه هستند، تصریح کرد که این سیاست‌ها ریشه در اسلام‌هراسی دارد و به حاشیه‌نشینی منجر می‌شود.
 
علاوه بر این، مجاهد به نگرانی‌ها در مورد سرکوب اطلاعات توسط دولت هند از طریق محدودسازی سازمان‌های حقوق بشر پرداخت. وی استدلال کرد که تلاش‌های دولت برای ترویج شیوه‌های فرهنگی و مکان‌های تاریخی اقدامی برای منحرف کردن توجه از جنایات مداوم علیه مسلمانان است.
 
این فعال حقوق بشری در ادامه افزود که دولت هند با به راه انداختن موجی از اخبار بی اساس ضد مسلمانان که در رسانه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، فضای رسانه‌ای در کشور را دستکاری می‌کند. وی ادامه داد: دولت هند در واقع می‌گوید که ما این قدرت را داریم که هر خبری را در فضای مجازی منتشر کنیم، خواه اخبار جعلی باشد یا خیر. 
 
مجاهد در پایان خواستار افزایش آگاهی و مداخله جهانی برای رسیدگی به چالش‌های پیش‌روی اقلیت مسلمان در هند شد. وی بر اهمیت مقابله با روایات تاریخی تحریف‌شده تأکید کرد و از جامعه جهانی خواست در برابر ظلم و تبعیض بایستد.

یادآوری می‌شود، عبدالمالک مجاهد در سال 1951 میلادی در پاکستان به دنیا آمد و پس از مهاجرت به آمریکا به‌عنوان امام جماعت، تهیه‌کننده، نویسنده و فعال در زمینه حقوق بشر مشغول به فعالیت شد. مجاهد هشت بار به عنوان یکی از «500 مسلمان تأثیرگذار جهان» انتخاب شده است.
انتهای پیام
captcha