راه‌اندازی پژوهشکده جامع مطالعات شهری در شیراز توسط جهاددانشگاهی
کد خبر: 4160647
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶

راه‌اندازی پژوهشکده جامع مطالعات شهری در شیراز توسط جهاددانشگاهی

رئیس جهاددانشگاهی فارس با اشاره به راه‌اندازی پژوهشکده جامع مطالعات شهری در شیراز توسط جهاددانشگاهی، گفت: با همکاری نهاد‌های علمی شیراز مجوز‌های لازم برای این پژوهشکده از وزارت علوم اخذ، مدیریت تعیین و تقسیم وظایف انجام شده است.

نشست خبری امیرحسین استقلال، رئیس جهاددانشگاهی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، امیرحسین استقلال، رئیس جهاددانشگاهی فارس امروز، ١٥ مرداد در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه که به مناسبت چهل و سومین سالروز تاسیس جهاددانشگاهی برگزار شد، گفت: جهاددانشگاهی در سال ٥٩ با دستور امام راحل و پس از تعطیلی دانشگاه‌ها در پی انقلاب فرهنگی تشکیل شد تا دانشگاه‌ها مجددا راه‌اندازی شوند.
 
وی با بیان اینکه راه‌اندازی دانشگاه‌ها در آن زمان منوط به اصلاح بسیاری از کتب درسی تحت تاثیر غرب و شرق و بازنگری اساتید عضو احزاب خارج از کشور بود، افزود: جهاددانشگاهی پس از انجام این رسالت از مجموعه دولت خارج شد و امروز تحت عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی و مردمی معرفی می‌شود همچنین جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلفی در حال حاضر فعالیت می‌کند و طبق اساسنامه در چهار حوزه فرهنگ، پژوهش، آموزش و اشتغال تکالیفی بر عهده دارد.
 
استقلال با بیان اینکه جهاددانشگاهی در استان فارس از ابتدای تشکیل این نهاد مقدس تاکنون خدمات زیادی در قالب‌های مختلف به مردم ارائه کرده است، افزود: اهتمام ما در مدیریت جهاددانشگاهی بر این است تا دانشی که در دانشگاه‌های مختلف وجود دارد را برای رفع مشکلات استان به خدمت بگیریم.
 
این مقام مسئول اضافه کرد: از جمله نیاز‌های جدی استان فارس، بحث توجه به محیط زیست است که در این راستا تفاهم‌نامه‌ای در ماه‌های اخیر با استانداری فارس تنظیم و به صورت جدی در بحث رویداد‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد ورود کرده‌ایم.
 
استقلال همچنین به حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) و دستور مقام معظم رهبری مبنی بر ورود نهاد‌های فرهنگی و رسانه‌ای برای عدم فراموشی این حادثه اشاره و تصریح کرد: با همکاری جهاددانشگاهی چهار کتاب در این راستا عرضه خواهد شد از این رو این کتاب‌ها در حوزه رسانه، ادبیات و کودک نگارش شده است. موضوع دو جشنواره ملی جهاددانشگاهی تحت عنوان جشنوارن ادبی «باران» و هنری و قرآنی «شهود قدسی» نیز امسال به حادثه شاهچراغ(ع) اختصاص داده شده است.
 
رئیس جهاددانشگاهی فارس در ادامه به اقدمات شاخص انجام شده در این واحد طی ماه‌ها و هفته‌های اخیر اشاره و از ارتقاء فعالیت‌های حوزه پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی استان از شعبه به پردیس خبر داد و گفت: با توجه به فعالیت‌های انجام شده در این مجموعه، این مهم با موافقت جهاددانشگاهی کشور محقق شد.
 
استقلال به راه‌اندازی مرکز آموزش‌های تخصصی شعبه شهرستان فسا هم اشاره و بیان کرد: پذیرش و ثبت‌نام برای ارائه آموزش‌های تخصصی در این شعبه در حال انجام است.
 
وی همچنین از راه‌اندازی پژوهشکده جامع مطالعات شهری جهاد دانشگاهی خبر داد و گفت: این پژوهشکده ساختار نوینی دارد که نمونه آن تقریبا در کشور وجود ندارد.
 
رئیس جهاددانشگاهی فارس، راه‌اندازی این پژوهشکده را حاصل هم‌افزایی و همکاری دو نهاد اجرایی (استانداری فارس و شهرداری شیراز) و دو نهاد دانشگاهی (دانشگاه شیراز و جهاددانشگاهی) دانست و اظهار کرد: مجوز‌های لازم برای این پژوهشکده از وزارت علوم اخذ، مدیریت تعیین و تقسیم وظایف انجام شده است. این پژوهشکده، پروژه محور فعالیت خواهد کرد و امید است کمک خوبی برای مدیریت شهرداری‌ها و ادارات کل فارس باشد.
 
این مقام مسئول شعار امسال جهاددانشگاهی را «الگوی پیشرفت، با ایمان و امید و اعتماد به جوانان» اعلام کرد و گفت: جهاددانشگاهی از ابتدا مأمنی برای حضور جوانان دارای ایده و دغدغه‌مند در بخش فرهنگی و اجتماعی بوده و معمولا مسیر جذب نیرو‌ها هم در جهاددانشگاهی از درون دانشگاه و از مسیر فعالیت‌های دانشجویی گذشته است.
 
رئیس جهاددانشگاهی فارس در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک فرا رسیدن ١٧ مرداد، روز خبرنگار با بیان اینکه فضای رسانه‌ای در جهاددانشگاهی با وجود چهار رسانه فعال و مطرح کاملا مشهود است، گفت: با توجه به جنگ ترکیبی پیچیده که از سوی دشمنان دائما در حال طرح‌ریزی است و خبرنگاران، هم رسالت دارند که خودآگاه باشند و هم مردم جامعه را نسبت به اصل و ریشه اتفافاتی که پیرامون کشور و مصالح آن اتفاق می‌افتد، آگاه کنند.
 
استقلال در پایان سخنان خود تاکید کرد: در شرایط فعلی با تشویش اذهان و آدرس‌های غلطی که توسط رسانه‌های خارج از کشور به جامعه تزریق می‌شود، احتمال دارد که جامعه به سمت پرتگاه شکاف‌های عمیق اجتماعی کشیده شود، لذا امروز بیش از هر زمان دیگری نقش خبرنگاران و رسانه‌ها و حساس بودن این نقش احساس می‌شود.
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha