ایکنا طرح‌های اجرا نشده قرآنی فارس را اعلام کند
کد خبر: 4161148
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷

ایکنا طرح‌های اجرا نشده قرآنی فارس را اعلام کند

استاندار فارس گفت: خبرگزاری ایکنا نام دستگاه‌های اجرایی که طرح‌های قرآنی استان را اجرا نمی‌کنند را در قالب یک گزارش محرمانه به استانداری فارس اعلام کند.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارسبه گزارش ایکنا از فارس،‌ محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس امروز، ۱۷ مرداد به مناسبت روز خبرنگار با حضور در جهاددانشگاهی فارس از دفاتر رسانه‌های این نهاد بازدید کرد و ضمن تبریک این ایام، گفت: باید نام و یاد همه شهدای خبرنگاری که جان عزیزشان را در مسیر اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی فدا کرده‌اند، همواره گرامی و زنده نگه داشت.
 
وی افزود: فداکاری خبرنگاران محدود به ایران اسلامی نیست بلکه در سراسر جهان هرکجا که خبرنگار و عکاسی در صحنه مقابله ظالم و غاصب با مظلوم آسیب می‌بیند، حرکتی ارزشمند و اثرگذار را انجام داده است؛ خواه در فلسطین و سوریه و یمن یا هر کجای دیگر، حتی در صحنه جنگ روسیه و اوکران هم حتما خبرنگارانی آسیب دیده‌اند، البته من آماری ندارم، اما اگر این اتفاق افتاده، حتما هر یک به ذهنیت خود در طرفداری مظلوم، حرکت و تلاش می‌کرده‌اند.
 
ایمانیه در پاسخ به پرسش خبرنگار ایکنا مبنی بر اینکه رویکرد شما نسبت برخی از دستگاه‌ها طرح‌های مصوب شده قرآنی را اجرا نمی‌کنند، گفت: خبرگزاری ایکنا نام دستگاه‌های اجرایی که طرح‌های قرآنی استان را اجرا نمی‌کنند را در قالب یک گزارش محرمانه به استانداری فارس اعلام کنید.
 
نماینده عالی دولت در فارس، کار خبرنگاران و عکاسان خبری و دیگر فعالان رسانه را بسیار ارزشمند و اثرگذار دانست و گفت: کار فعالان رسانه البته در قبال آنچه از مادیات به دست می‌آورند، زیاد نیست، اما کاری اثرگذار محسوب می‌شود و حیف است که این فعالیت‌ها با نگاه مادی قیاس و سنجیده شود.
 
استاندار فارس با اشاره به فعالیت رسانه‌ها در جامعه گفت: اینکه یک خبر یا گزارش، اثری در مسیر اصلاح و بهبود شرایط افراد و جامعه داشته باشد، موجب اشباع معنویت فعال رسانه‌ای شده و ارزشی فرامادی و بسیار والا دارد؛ خبرنگاری که در این زمینه منشاء اثر می‌شود را نمی‌توان با مادیات ارزش‌گذاری کرد.
 
نماینده عالی دولت در فارس با اشاره به اینکه سال گذشته تلاش شد برای تامین تسهیلات بانکی برای خبرنگاران فارس قدمی برداشته شود و کار انجام شد، امیدواریم امسال، به همت خبرنگاران و همکاری استانداری و دیگر مجموعه‌ها در زمینه تامین مسکن، فعالان عرصه رسانه، گامی اثرگذار برداشته شود.
 
وی برگزاری انتخابات در پایان سال را مورد توجه قرار داد تاکید کرد: امسال بیش از هرزمان به کمک رسانه نیازمند هستیم، این کمک به معنی گرم کردن تنور انتخابات به شکل واقعی و به دور از بزرگنمایی و سمبل کاری است.
 
ایمانیه با بیان اینکه رسانه‌های جهاددانشگاهی شعب فارس اقدامات خوبی در زمینه آگاهی بخشی و انعکاس واقعیت‌ها انجام داده‌اند، اظهار کرد: باید واقعیت‌ها را به مردم اطلاع‌رسانی کرد، اینکه در جایی گامی در مسیر اشتغال برداشته می‌شود، یا صنایع راکدی فعال می‌شود، باید اطلاع‌رسانی شده و امیدآفرینی رخ دهد.
 
استاندار فارس با اشاره به راه‌اندازی کارخانه آی تی آی گفت: شروع به کار کارخانه آی تی آی در شیراز با ۶۰ نیروی کار هرچند ناشی از اجاره کرده‌ای تی ام سی بوده باشد اما آغازی است برای فعالیت یک واحد تولیدی بعد از ۱۷ سال رکود و تعطیلی.
 
نماینده عالی دولت در فارس با بیان اینکه در هر فعالیتی نکات مثبت و منفی وجود دارد، گفت: از اهالی رسانه به ویژه در این ایام انتظار داریم به جای پرداختن به ابعاد منفی، نکات مثبت هر رویدادی را مد نظر قرار داده و پررنگ کنند همچنین نکات منفی هم پیگیری و تبدیل به یک مطالبه جدی شود.
 
ایمانیه در ادامه به تمامی افرادی که دارای شرایط حضور در انتخابات به عنوان کاندیدا توصیه کرد تا در این دوره از انتخابات ثبت نام کنند، گفت: همه باید در صحنه انتخابات کشور نقش آفرین باشند و حتی اگر رد صلاحیت شوند باز وظیفه خود را در قبال کشور ایفا کنند همچنین در صورت تایید صلاحیت، حضورشان انگیزه‌ای برای همراهی و حضور شماری از مردم پای صندوق‌های رای خواهد بود.
 
این مقام مسئول در پایان سخنان خود، تاکید کرد: در هر عرصه و دوره‌ای که شاهد حضور پررنگ مردم بودیم، دشمن عقب نشینی کرده است البته دشمن همواره به دنبال تدارک حمله بوده، بالاخره شیطان تا آخر عمر بشر فرصت یافته تا انسان را گمراه کند، اما ما باید هوشیارانه عمل کرده و شرایطی را با استفاده از آنچه در اختیار داریم، برای حضور پررنگ مردم فراهم کنیم.
 
در پایان بازدید استاندار فارس از دفاتر رسانه‌های جهاددانشگاهی فارس، از خبرنگاران و عکاسان چهاررسانه ایکنا، ایسنا، سینا و بازار کار به مناسبت روز خبرنگار تقدیر شد.
انتهای پیام
captcha