شورای امنیت به تروریسم مستمر اسرائیل پایان دهد
کد خبر: 4152226
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶
سازمان همکاری اسلامی:

شورای امنیت به تروریسم مستمر اسرائیل پایان دهد

سازمان همکاری اسلامی، پارلمان عربی و شماری از کشورهای اسلامی با صدور بیانیه‌هایی عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در جنین را محکوم کرده و خواستار پایان دادن به تروریسم مستمر این رژیم از سوی نهادهای بین‌المللی شدند.

به گزارش ایکنا به نقل ازالجزیره، شهر و اردوگاه جنین که طی یکی دو سال اخیر به پایگاه مقاومت در کرانه باختری و کابوس اشغالگران صهیونیست مبدل شده از بامداد امروز هدف یک عملیات نظامی گسترده رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

رژیم صهیونیستی که در تجاوز نظامی اخیر خود به غزه و با به شهادت رساندن تعدادی از رهبران جنبش جهاد اسلامی و همچنین در تجاوزهای روزمره خود به جنین به هدف خود در سرکوب مقاومت در کرانه باختری دست نیافته بود این بار با به راه انداختن یک عملیات نظامی بزرگ و گسیل بیش از یک هزار از نظامیان خود به این منطقه با انجام حملات هوایی بی سابقه علیه این شهر غیرنظامیان را به خاک و خون کشیده است.

وزارت بهداشت فلسطین تعداد شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی از نخستین ساعات آن در بامداد امروز تاکنون را هفت نفر خواند و گفت با توجه به وخامت حال تعدادی از زخمی‌ها امکان افزایش شمار شهدا وجود دارد.

رژیم اشغالگر همچنین مسجد الانصار در شهر جنین را نیز ظهر امروز بمباران کرد.

در عین حال مقاومت فلسطین در پیام خود به طرف‌های بین‌المللی تأکید کرده است که می‌تواند به شیوه و در مکان مناسب به تجاوز اسرائیل پاسخ دهد.

کتائب القسام، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی نیز اعلام کرد که رزمندگان مقاومت از صبح امروز و با آغاز عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در جنین دو پهپاد این رژیم را سرنگون کردند.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز گفته است که عملیات در جنین طبق برنامه پیش می‌رود و آماده تعامل با همه جبهه‌هاست.

این وزیر صهیونیست صبح امروز با سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی ملاقات داشته و وی را در جریان جزئیات این عملیات قرار داده است.

به تروریسم مستمر اسرائیل پایان داده شود

دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای یورش نظامیان اشغالگر صهیونیستی به شهر و اردوگاه جنین و هدف گرفتن غیرنظامیان بی گناه و تیم‌های پزشکی و مراکز درمانی و تخریب زیرساخت‌ها، خانه‌ها و مساجد این شهر را محکوم کرد.

در بیانیه این سازمان آمده است: این جنایت شنیع در ادامه پرونده جنایات و تروریسم دولتی سازمان یافته‌ای است که توسط اشغالگران علیه مردم فلسطین انجام می‌شود.

سازمان همکاری اسلامی رژیم صهیونیستی را مسئول مستقیم پیامدهای این جنایت خواند و گفت:اسرائیل برای جرایم خود باید پاسخگو باشد و ما از شورای امنیت می‌خواهیم با پذیرش مسئولیت خود تصمیم‌های مربوطه را اتخاذ کند و به این تروریسم مستمر اسرائیل پایان داده و از مردم فلسطین حمایت کنید.

اسرائیل انگشت ندامت خواهد گزید

فضل ابوطالب، عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن اعلام کرد: دشمن صهیونیستی از طریق عملیات خصمانه خود علیه جنین بر کشاندن خود به ماجراجویی خطرناک با عواقبی پیش‌بینی نشده اصرار دارد.

وی افزود: دشمن صهیونیستی باید درک کند که در هر تجاوز خود مثل سابق شکست خواهد خورد.

این مقام انصار الله تأکید کرد: مقاومت فلسطین در کمین خواهد بود و پاسخی به رژیم صهیونیستی می‌دهد که لرزه بر اندام آن خواهد انداخت و از این ماجراجویی انگشت ندامت خواهد گزید.

اردن: اسرائیل به توقف تجاوزات وادار شود

سنان المجالی، سخنگوی وزارت خارجه اردن در بیانیه‌ای بر لزوم توقف یورش‌های مستمر به شهرهای فلسطینی و حفاظت از آنجا در برابر تجاوز مکرر صهیونیست‌ها تأکید کرد و گفت: توقف تنش‌ها و حملات علیه ملت فلسطین که نقض قانون بین‌المللی بشردوستانه و ودار کردن اسرائیل به عنوان قدرت اشغالگر برای توقف تجاوزات خود به شمار می‌آید، ضروری است.

وی ضمن هشدار درباره عواقب این عملیات تنش‌زای رژیم صهیونیستی گفت: این تنش‌ها اوضاع را به سمت خشونت و وخامت بیشتر پیش می‌برد.

المجالی گفت: اردن مخالف همه این تجاوزات و اقدامات یک طرفانه‌ای است که تلاش‌ها برای ایجاد آتش‌بس را نابود می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه اردن بر لزوم اقدام فوری و کارساز جامعه بین‌المللی برای توقف این عملیات و حمایت از ملت فلسطین در همه سرزمین‌های فلسطینی تأکید کرد.

جنایت جنگی اسرائیل

نبیل ابوردینه، سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در بیانیه‌ای تأکید کرد: تا زمانی که مردم ما احساس امنیت و ثبات نکنند، امنیت و ثبات در منطقه برقرار نخواهد شد. آنچه که اشغالگران در شهر جنین و اردوگاه جنین مرتکب شدند یک جنایت جنگی جدید علیه مردم بی‌دفاع فلسطین است.

ابوردینه با بیان اینکه مردم فلسطین در برابر اشغالگران تسلیم نمی‌شوند و پرچم سفید را بالا نخواهند برد، گفت: فلسطینیان همیشه در خاک خود برای مبارزه با تجاوزات ظالمانه تا زمان شکست اشغالگران پایدار خواهند ماند.

اسرائیل به دنبال خاموش کردن صدای حق است

پارلمان عربی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: اقدام نظامیان صهیونیست تجاوزی نظام‌مند و برنامه‌ریزی شده برای به وحشت‌انداختن ملت فلسطین و خاموش‌کردن صدای حق و تحمیل امر واقع با توسل به زور نظامی است.

این نهاد از جامعه بین‌المللی و سازمان ملل خواست برای توقف این تجاوز، حمایت از ملت فلسطین و مجازات ارتش رژیم اشغالگر به دلیل جرایم آن علیه مردم بی پناه فلسطین به سرعت وارد عمل شود.

مصر: اسرائیل تلاش‌های مصر برای کاهش تنش را از بین می‌برد

وزارت خارجه مصر نیز با صدور بیانیه‌ای درباره خطر بزرگ تشدید تنش رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان هشدار داد و گفت: این اقدامات تلاش‌های مصر و شرکای منطقه‌ای و بین‌المللی برای کاهش تنش در سرزمین‌های اشغالی را از بین می‌برد.

این وزارتخانه از طرف‌های تأثیرگذار بین‌المللی خواست برای مقابله با تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی وارد عمل شده و از ملت فلسطین حمایت کنند.

انتهای پیام
captcha