از شهادت چهار فلسطینی در جنین تا پاسخ یکپارچه مقاومت به تجاوز صهیونیست‌ها
کد خبر: 4152036
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰
تحولات فلسطین

از شهادت چهار فلسطینی در جنین تا پاسخ یکپارچه مقاومت به تجاوز صهیونیست‌ها

در پی شهادت چهار فلسطینی در یورش گسترده صهیونیست‌ها به اردوگاه جنین در کرانه باختری، گروه‌های فلسطینی اعلام کردند این حملات نمی‌تواند روح مقاومت در مردم فلسطین را از بین ببرد و همه گزینه‌ها برای پاسخ به این جنایات روی میز است.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، شب گذشته اردوگاه جنین در کرانه باختری از زمین و هوا هدف حمله نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

نیروهای اسرائیلی اردوگاه عقبات جبر در اریحا را هدف قرار دادند و به یک منزل مسکونی در اردوگاه فلسطینیان در جنین دو موشک شلیک کردند که منجر به مجروح شدن شماری از ساکنان این اردوگاه شد.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در حمله  جنگنده‌های صهیونیستی به جنین تاکنون چهار نفر به شهادت رسیده و 10 نفر دیگر مجروح شده‌اند که حال یک نفر از مجروحان وخیم است.

رسانه‌های اسرائیلی همچنین اعلام کردند که بیش از 1000 سرباز اشغالگر در حمله به جنین شرکت می‌کنند؛ در همین حال رزمندگان مقاومت در جنین اعلام کردند که موفق شده‌اند نیروهای در حال پیشروی اسرائیلی را متوقف کنند. 

 ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای مدعی شد که این رژیم با حملات هوایی خود مقر فرماندهی عملیات واحد گروه‌های مسلح در اردوگاه جنین در کرانه باختری را هدف قرار داده است. این رژیم ساعاتی پس از یورش به اردوگاه جنین، اعلام کرد که برای مقابله با حمله موشکی احتمالی از سوی مقاومت فلسطین، سامانه‌های گنبد آهنین خود را به حالت آماده‌باش درآورده است. 

مقاومت گردان‌های قدس

تیپ جنین وابسته به گردان‌های قدس در جنین اعلام کرد که درحال مقابله با خودروهای زرهی صهیونیست‌ها هستند و با تیراندازی سنگین و بمب‌های دست‌ساز، خودروها و نظامیان اسرائیلی را هدف قرار می‌دهند. این گردان در بیانیه‌ای بر آمادگی بالای خود برای مقابله با تجاوزات رژیم اشغالگر تأکید کرد.

تیپ جنین با ارسال پیامی به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر اعلام کرد: نتانیاهو جنایتکار و فرماندهان ارتش او بدانند که گردان‌های قدس برای چنین روزهایی به خوبی آماده‌اند و برای  شما و سربازانتان انواع عذاب را آماده کرده‌اند.

جنبش جهاد: جنین هرگز تسلیم نخواهد شد

جنبش جهاد اسلامی در واکنش به جنایت تازه صهیونیست‌ها در جنین اعلام کرد که این تهاجم ناکام خواهد بود و جنین هرگز تسلیم نخواهد شد.

این جنبش تأکید کرد که در پاسخ به یورش نیروهای صهیونیست و ضربه‌زدن به آن همه گزینه‌ها روی میز است. جنبش جهاد اسلامی دشمن صهیونیستی را مسئول تمام عواقب این تجاوز دانست.

حماس: نتانیاهو مسئول جنایات در جنین است

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس از فلسطینیان در تمام مناطق کرانه باختری خواست در کنار جنین بایستند و از مردم آن دفاع کنند تا نقشه دشمن را خنثی کنند.
هنیه تأکید کرد: خون‌هایی که در سرزمین جنین ریخته شده، ماهیت مرحله بعدی را در همه جهات و مسیرها مشخص خواهد کرد و مردم ما و مقاومت آنها در همه مکان‌ها می‌دانند چگونه به این تهاجم وحشیانه پاسخ دهند.
 

جنین شکست‌ناپذیر است

 
همچنین حازم قاسم، سخنگوی حماس اعلام کرد که جنین در طول تاریخ ثابت کرده است که شکست‌ناپذیر است و توانایی بالایی در مقاومت در برابر دشمن دارد.
قاسم با اشاره به اینکه اشغالگران نمی‌توانند مقاومت مردم فلسطین را که تا رسیدن به اهداف آزادی و استقلال خود به مبارزه ادامه می‌دهند، از بین ببرد، گفت: جنین در کنار همه شهرهای فلسطین تاریخی علیرغم جنایات اشغالگر به قیام خود ادامه خواهد داد و اراده مردم ما برای ایستادگی قوی‌تر از ماشین نظامی اشغالگر است.
 

فتح: با گروه‌های مقاومت همراه هستیم

جنبش فتح نیز همگام به دیگر گروه‌های فلسطینی در بیانیه‌ای در واکنش به حملات همه جانبه اسرائیل به جنین اعلام کرد: ما به دشمن اسرائیلی می‌گوییم که جنبش فتح همراه با همه جناح‌های فلسطینی با تجاوز به جنین مقابله کرده و آن را شکست خواهد داد.  منذر الهایک سخنگوی این جنبش اعلام کرد: به جنین که با تجاوزات وحشیانه دولت تروریستی صهیونیستی مقابله می‌کند، درود می‌فرستیم.

فتح با تأکید بر اینکه رژیم اشغالگر دچار توهم است که می‌تواند با ترور و تهاجم خود به اردوگاه‌های فلسطینی روح مبارزه را از بین ببرد خواستار هوشیاری فلسطینیان شد.
 

واکنش جبهه مردمی برای آزادی فلسطین

همچنین جبهه مردمی آزادی فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که تجاوز صهیونیست‌ها به جنین بخشی از تجاوز همه جانبه و مستمر به مردم ما در همه محل‌های زندگی آن‌ها است و جنایت اشغالگران تنها عزم و استواری مردم ما را برای ادامه راه مقاومت تا شکست دشمن صهیونیستی افزایش می‌دهد.
 
این جبهه ضمن ادای احترام به قهرمانان مقاومت فلسطین که شجاعانه با تجاوزات گسترده اشغالگران به جنین و اردوگاه آن مقابله کردند، از مردم در تمامی روستاها و شهرهای همجوار خواست برای دفع این تجاوز تروریستی با مردم جنین متحد شوند.
 
انتهای پیام
captcha