جشنواره «نشان محبت» در لرستان برگزار می‏‌شود
کد خبر: 4143994
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶
30 خردادماه

جشنواره «نشان محبت» در لرستان برگزار می‏‌شود

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان با اشاره به برگزاری جشنواره «نشان محبت» گفت: این جشنواره 30 خردادماه جاری با حضور خیران و خادمان عتبات عالیات در دانشگاه لرستان برگزار می‏‌شود.

جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره استانی «نشان محبت»به گزارش ایکنا از لرستان، جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره استانی «نشان محبت» شنبه، ششم خردادماه با همکاری ستاد بازسازی عتبات عالیات استان لرستان و با حضور نماینده ولی ‎فقیه در استان و امام جمعه خرم‎آباد و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در دفتر امام جمعه خرم‎آباد برگزار شد.

اصغر حقی‌پور، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان در این نشست، از برگزاری جشنواره «نشان محبت» با حضور خیران و خادمان عتبات عالیات در این استان خبر داد و گفت: جشنواره «نشان محبت» با حضور خیران و خادمان عتبات عالیات، 30 خردادماه جاری در سالن اجتماعات دانشگاه لرستان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این جشنواره عاشقان و دوستداران اهل‌ بیت(ع) می‌توانند با اهدای نذورات و هدایای خود سهمی در بازسازی و توسعه حرم‌های مطهر ائمه اطهار(ع) داشته باشند، افزود: امسال سهم هر لرستانی برای هدیه به عتبات عالیات 12 هزار و 500 تومان در نظر گرفته شده است.

در بخشی از این جلسه حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌ فقیه در استان  و امام جمعه خرم‌آباد گفت: مهرورزی امری فطری است که در درون انسان است و این مهرورزی چیزی نیست که با کلاس و معلم و استاد قابل دستیابی باشد، بلکه خصوصیتی در وجود انسان است.

وی با بیان اینکه شایسته است این مهرورزی نسبت به خوبان و انسان‌هایی باشد که در بالاترین مرحله کمالات هستند، مانند ائمه‌ اطهار(ع) که شایسته است انسان، مهر و محبت و عشقش به کسانی باشد که این چنین اوصافی دارند، افزود: عشق به اهل‌ بیت(ع) در تاریخ و هویت و افکار ما ظهور و بروز دارد و مقدمه تقرب به درگاه خداوند متعال نیز همین عشق به اهل‌ بیت(ع) است.

امام جمعه خرم‎آباد مهرورزی را دارای درجاتی دانست و ادامه داد:  بعضی مهرورزی‌شان فقط قلبی است،  بعضی دیگر قلبی و زبانی و بعضی دیگر به غیر از قلب و زبان، عمل نیز دارند و در روایت است که این دسته اخیر همنشین اهل‌ بیت(ع) هستند و به بهشت می‌روند.

وی افزود: بعضی نیز با توجه به مهرورزی ناقصی که دارند، برای رسیدن به بهشت و بهره‌مندی از نعمات بهشتی، ممکن است با یک‌سری موانع و سختی‌ها و دشواری‌هایی مواجه شوند و چه خوب است که ما هر سه درجه مهرورزی را داشته باشیم.

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان نشانه‌ها، آثار و فواید محبت به اهل‌ بیت(ع) را محبت توأم با عمل و تقوا، مهرورزی به دوستان اهل‌ بیت(ع)، آمادگی برای مواجهه با سختی‌ها بیان کرد و گفت: خیل عظیمی از خادمان و زحمت‌کشان بازسازی عتبات عالیات به شکل پنهان با شور و شوق فراوان و علاقه، در حال کمک هستند، نه خودشان را نشان می‌دهند و نه کار تبلیغاتی دارند و در واقع عمل همراه با تقوا دارند.

وی خدمت در مسیر اسلام و اهل‌ بیت(ع) را طبق احادیث و روایات پرثواب خواند و اظهار کرد: ممکن است، در این راه یک جاهایی سختی‌هایی نیز داشته باشد، ولی قطعاً خیر و ثواب و برکت آن نیز ممتاز خواهد بود.

شاهرخی جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای بازسازی عتبات را منوط به پاکیزه بودن اموال دانست و اضافه کرد: دریافت اموال باید در چارچوب شرعی خودش انجام شود و قطعاً مسیر دریافت کمک برای بازسازی این اماکن مقدس باید بدون اشکال باشد و دخل و تصرفی در یک کار حرام اتفاق نیفتاده باشد.

انتهای پیام
captcha