ویژگی‌های منتظران امام زمان(عج) تشریح شد
کد خبر: 4142612
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹
طی نشستی در کتابخانه شهیدی بروجرد

ویژگی‌های منتظران امام زمان(عج) تشریح شد

نشست «معرفی ویژگی‌های منتظران امام زمان(عج)» بر مبنای کتاب مکیال المکارم اثر علامه محمدتقی موسوی اصفهانی(ره)، با حضور جمع کثیری از طلاب حوزه علیمه، دانشجویان، شعرا و علاقمندان در کتابخانه علامه شهیدی شهرستان بروجرد برگزار شد.

نشست «معرفی ویژگی‌های منتظران امام زمان(عج)»به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی لرستان، به همت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بروجرد نشست «معرفی ویژگی‌های منتظران امام زمان(عج)» بر مبنای کتاب مکیال المکارم اثر علامه محمدتقی موسوی اصفهانی(ره) امروز، یکم خردادماه با حضور جمع کثیری از طلاب حوزه علیمه، دانشجویان، شعرا و علاقمندان در کتابخانه علامه شهیدی شهرستان بروجرد برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام علی شاکرمی، از اساتید حوزه و دانشگاه با باین اینکه منتظر واقعی کسی است که تمام حرکات و سکناتش حکایت از انتظار داشته باشد، گفت: کسی که انتظار مهمانی را می‌کشد به نظافت خانه می‌پردازد، لباس مرتب می‌پوشد و همه چیز را فراهم می‌کند تا به محض ورود مهمان، به بهترین نحو از او پذیرایی کند.

وی با بیان اینکه انتظار امام زمان(عج) لحظه به لحظه است و باید به گونه‌ای منتظر بود که هر لحظه خبر ظهور آقا به گوش رسد، آماده باشیم چراکه اهل گناه و دلبسته به دنیا نمی‌تواند نام خود را منتظر بنامد، ادامه داد: منتظر کسی است که تلاش کند روز به روز به لحاظ روحی، فکری و عملی خود را بیش از پیش شبیه مولای خود کند و این راهی جز تقویت ایمان، تقوا و فضایل اخلاقی و دوری از گناه ندارد.

شاکرمی اضافه کرد: بی‌تردید این مهم، یک شبه تحقق نمی‌یابد بلکه لازم است با توکل به خدا و توسل به خود حضرت، به طور تدریجی و مستمر در این راه قدم برداشت.

وی افزود: کسی می‌تواند خود را منتظر بنامد که در لحظه لحظه زندگی خود، وظیفه و تکلیفی را انجام دهد که امام زمان(عج) در آن لحظه انتظار دارد؛ بی‌تردید چنین شخصی هیچ‌گاه فکر گناه و معصیت به خود را نمی‌دهد و در مقابل، هیچ واجبی از او فوت نمی‌شود.

این کارشناس مذهبی گفت: فضایل و سجایای اخلاقی منتظر امام زمان(عج) به گونه‌ای است که هر کس او را ببیند خواهد دانست که محبت واقعی امام در دل او جا گرفته است.

در ادامه این نشست شجاع کیانپور، مسئول کتابخانه عمومی علامه بحرالعلوم نیز به معرفی ویژگی‌های منتظران حضرت مهدی(عج) در کتاب مکیال المکارم به صورت مفصل پرداخت و در پایان نشست نیز شاعران حاضر در برنامه اشعار خود با موضوع ائمه معصومین را قرائت کردند.

انتهای پیام
captcha