اقدامات شهید بروجردی مردم‌پایه و مبتنی بر جهاد تبیین بود
کد خبر: 4142498
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲
قاضی‌زاده هاشمی:

اقدامات شهید بروجردی مردم‌پایه و مبتنی بر جهاد تبیین بود

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه اقدامات شهید بروجردی اقدام مردم‌پایه و مبتنی بر جهاد تبیین بود، گفت: مسیح کردستان، رفتار عمارگونه داشت و در کردستان ایستاد تا مردم به صداقت او اعتماد کامل پیدا کردند و محبوب قلب‌ها شد.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس‌جمهوربه گزارش ایکنا از لرستان، آیین بزرگداشت چهلمین سالگرد شهادت مسیح کردستان شهید «محمد بروجردی» امروز، یکم خردادماه با حضور امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در سالن سینمایی فلسطین بروجرد برگزار شد.

قاضی‌زاده هاشمی در این مراسم با بیان اینکه جامعه امروزی بیش از هر زمانی نیازمند معرفی الگوهای انقلاب اسلامی است و باید قدر داشته‌های این کشور را بدانیم، گفت: هر کارخانه‌ای محصولی دارد و برتر بودن آن به تکنولوژی و برند آن است. مکتب اسلام، امام راحل(ره) و انقلاب اسلامی تولیداتی داشته که در دنیا مانندی ندارد.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به جایگاه ویژه شهید محمد بروجردی بیان کرد: این شهید در ابتدا در کشوری دیگر آموزش دوره‌های چریکی می‌بیند در حالی که آموزش‌های نظامی در اختیار تفکرات کمونیستی و بلوک شرق بود، شهید بروجردی از همان ابتدا دلباخته اسلام بوده است و دست از دامن ولایت بر نمی‌دارد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به ارتباط صمیمی شهید بروجردی با علما و روحانیت اشاره و تصریح کرد: این شهید والامقام به جایگاهی می‌رسد که از بنیانگذاران سپاه بوده و ملقب به مسیح کردستان می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور با یادآوری اینکه در اوایل انقلاب که هر روز حوادثی رخ می‌داد و دشمنان چشم طمع به کشور و مرزها داشتند شهید بروجردی احساس مسئولیت می‌کند و با صلابت در راه دفاع از مرزهای کشور به‌ویژه در کردستان مجاهدت می‌کند، گفت: غیرت بروجردی‌ها در ابتدای انقلاب توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کرد.

وی با بیان اینکه اقدامات شهید بروجردی اقدام مردم‌پایه و مبتنی بر جهاد تبیین بود، اضافه کرد: مسیح کردستان، رفتار عمارگونه داشت و در کردستان ایستاد تا مردم به صداقت او اعتماد کامل پیدا کردند و محبوب قلب‌ها شد.

قاضی‌زاده با اشاره به اینکه فعالیت‌ها و اقدامات شهید بروجردی در جامعه‌‌ای بود که شبهات آن را گرفته، دشمنان ذهن مردم را آلوده کرده بودند و گروهک‌ها در حال توطئه بودند، گفت: کار شهید بروجردی ابتدا جهاد تبیین برای بازسازی ذهنی فکری و بعد از آن برخورد با ضدانقلاب بود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه شخصیت کاریزماتیک شهید بروجردی در شرایط ابتدای انقلاب با وجود گروهک‌های تروریستی سبب اتحاد مردم شد تا جایی که مردم برای دفاع از کشور، پیش‌مرگه می‌شدند، اظهار کرد: در شرایطی که دشمن می‌خواهد جای جلاد و شهید را جابجا کند شهید بروجردی‌ها نسخه شفابخش کشور هستند که در آزمون‌‌های سخت با صبر و اقتدار ایستادند.

قاضی‌زاده هاشمی همچنین صبح امروز در آیین افتتاح یادمان 52 شهید جاویدالاثر خرم‌آباد که در گلزار شهدای این شهر برگزار شد، گفت: در خرم‌آباد اقدامات خوبی از جمله یادمان‌سازی 52 شهید جاویدالاثر انجام شده است و برنامه‌های بنیاد شهید در قالب برنامه‌های خدماتی در عرصه‌های مختلف اشتغال، مسکن و تسهیلات است که در سفر‌های استانی با مدیران نقاط قوت و ضعف آنها بررسی می‌شود.

یادآور می‌شود، حضور در گلزار شهدا، افتتاح یادمان شهدای جاویدالاثر، سخنرانی در یادواره شهید بروجردی، نشست با دانشگاهیان لرستان، حضور در مراسم گرامیداشت روز دختر، دیدار با جانبازان و خانواده شهید امنیت، شرکت در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، حضور و سخنرانی در یادواره یک هزار و 400 شهید بمباران، 295 شهید عملیات حاج عمران و 169 شهید آزادسازی خرمشهر از برنامه‌های سفر دو روزه معاون رئیس‌‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به لرستان است.

انتهای پیام
captcha