ضرورت استفاده از توان نخبگان در احصای نظام مسائل لرستان
کد خبر: 4140702
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹
استاندار لرستان تأکید کرد؛

ضرورت استفاده از توان نخبگان در احصای نظام مسائل لرستان

فرهاد زیویار با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از توان نخبگان گفت: هیئت اندیشه‌ورز نخبگان استان باید یک اتاق فکر دائمی برای احصای نظام مسائل و مشکلات اصلی استان تبديل شود.

فرهاد زیویار، استاندار لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، فرهاد زیویار، استاندار لرستان، امروز، ۲۴ اردیبهشت‌ماه در نخستین جلسه هیئت اندیشه‌ورز نخبگانی استان لرستان با تبیین اهمیت نقش نخبگان در حل مشکلات گفت: وظیفه هیئت اندیشه‌ورز نخبگان استان را احصای نظام مسائل و مشکلات اصلی استان است.

وی با اشاره به اینکه هیئت اندیشه‌ورز نخبگان یک تشکیلات ملی است که شعبه استانی دارد، افزود: این تشکیلات از نظر چارت، ساختار و نیروی انسانی، تشکیلات جدیدی به ساختار استخدامی کشور اضافه نمی‌کند بلکه بنا دارد ضمن استفاده از ظرفیت‌های موجود از ظرفیت نخبگان استان در حل نظام مسائل و مشکلات استان استفاده کند.

استاندار لرستان با بیان اینکه چنانچه در خصوص مسئله‌ای با محدودیت و چالش‌هایی مواجه شویم هيئت اندیشه‌ورز با ظرفیت علمی و نخبگان کشور تعامل برقرار کرده و اتاق فکر تشکیل می‌دهد، تصريح کرد: وظیفه اصلی این هيئت احصای نظام مسائل و مشکلات استان است.

زیویار با اشاره به آغاز رسمی فعالیت هيئت اندیشه‌ورز نخبگان لرستان ادامه داد: نه باب نخبگان و اعضای تشکیلات و ساختار بسته است و نه باب عناوین و موضوعاتی که باید راجع به آنها کمیته‌ها و کارگروه‌های مختلف شکل بگیرد بلکه این هيئت که متشکل از نخبگان استان است در خصوص هر مسئله‌ای می‌تواند ورود کرده و اظهارنظر کند.

استاندار لرستان با بیان اینکه هر چند در گذشته از ظرفیت نخبگان استفاده شده، اما هیئت‌ اندیشه‌ورز نخبگان استان به شکل یک تشکیلات منسجم در ابتدای راه است، افزود: امروز به حد کفایت افرادی هستند که بتوان از نقطه‌نظرات آن‌ها در حل مشکلات و نظام مسائل استان استفاده کرد و مسائل را مورد کنکاش و تبادل‌نظر قرار داد.

وی بیان کرد: علی‌رغم اینکه ما ساختارهای رسمی، تجربیات اداری و اجرایی و عملی را در ادوار و و فواصل مختلف داشته‌ایم، اما هیئت اندیشه‌ورز نخبگان یک بستر جدید است که به شکل رسمی اعلام موجودیت کرده و یک اتاق فکر دائمی برای بررسی و ارائه مشکلات و راهکارهاست.

انتهای پیام
captcha