جزئیات دریافت و نحوه ثبت‌نام سهام دولتی برای فرزندان
کد خبر: 4136250
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳

جزئیات دریافت و نحوه ثبت‌نام سهام دولتی برای فرزندان

شب گذشته وزیر اقتصاد اعلام کرد که به متولدین ۱۴۰۱ سهامی به ارزش یک و نیم میلیون تومان تعلق خواهد گرفت و از امروز، چهارم اردیبهشت، والدین می‌توانند با مراجعه به درگاه ملی دولت هوشمند درخواست خود را ثبت کنند.

جزئیات دریافت سهام دولتی برای فرزندان

به گزارش ایکنا، شب گذشته سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد اعلام کرد که به متولدین 1401 سهامی به ارزش یک و نیم میلیون تومان تعلق خواهد گرفت و از امروز، چهارم اردیبهشت ماه والدین می‌توانند با مراجعه به درگاه ملی دولت هوشمند به‌نشانی my.gov.ir درخواست خود را ثبت کنند. وزارت اقتصاد در راستای اجرای ماده 11 قانون جوانی جمعیت مصوب 24 مهر 1400 این تصمیم را اتخاذ کرده است.

در ماده 11 قانون جوانی جمعیت آمده است: دولت مكلف است به ازای هر فرزند كه از ابتدای سال ۱۴۰۰ متولد ‌شود، مبلغ ده میلیون (۰۰۰ /۰۰۰ /۱۰) ریال تا سقف سالانه ده هزار میلیارد (۰۰۰ /۰۰۰ /۰۰۰ /۰۰۰ /۱۰) ریال صرفاً جهت خرید واحدهای صندوق‌‌های سرمایه‌‌گذاری قابل معامله در بورس به نام فرزند اختصاص دهد. ساز و كار اجرایی از جمله نحوه خرید و انتخاب صندوق و هزینه‌‌های مرتبط به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی به تصویب هیئت وزیران می‌‌رسد.

تبصره ۱ - هر سال به میزان نرخ تورم سالانه اعلامی مركز آمار ایران به مبلغ اشاره شده در این ماده اضافه می‌گردد.

تبصره ۲ - سرپرست مجاز است صرفاً نسبت به جابه‌جایی بین واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری موضوع این ماده اقدام نماید. خارج كردن منابع مالی ناشی از فروش واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری صرفاً پس از ازدواج یا در صورت عدم ازدواج پس از 24 سالگی مجاز است.

طبق اعلام وزیر اقتصاد برای ساماندهی و تسریع در ثبت درخواست‌ها قرار شده ابتدا والدینی که فرزندان آنها در سه ماهه اول 1401 متولد شده‌اند در سامانه مشخصات‌شان را ثبت کنند و سپس برای نوبت به متولدین سه ماهه دوم، سوم و چهارم برسد.

برای ثبت‌نام در این طرح والدین باید با مراجعه به سایت مذکور ابتدا کد یکتا را دریافت کنند و همچنین لازم است دارای کد سجامی باشند که ظاهراً خود دولت مراحل ثبت کد سجام را انجام خواهد داد.

چندین نوع صندوق‌ سرمایه‌گذاری قابل معامله وجود دارد که والدین می‌توانند با مراجعه با سایت مذکور، براساس اطلاعات و مشخصات صندوق یکی را انتخاب و تأیید کنند. این صندوق‌ها در بازه زمانی بلندمدت به واسطه سود انباشته و مرکبی که دارند پشتوانه خوبی برای فرزندان محسوب می‌شوند.

انتهای پیام
captcha