واکنش جهاد اسلامی به حمله صهیونیست‌ها علیه مسیحیان در قدس
کد خبر: 4134316
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰

واکنش جهاد اسلامی به حمله صهیونیست‌ها علیه مسیحیان در قدس

جنبش جهاد اسلامی حمله وحشیانه نظامیان صهیونیست به شهروندان مسیحی برای ممانعت از رسیدن آنها به کلیسای القیامه را محکوم و آن را در راستای جنایت این رژیم در تعرض به حقوق فلسطینیان در انجام شعائر دینی خود توصیف کرد.

به گزارش ایکنا، نظامیان صهیونیست در اقدامی مشابه حمله به نمازگزاران در مسجد الاقصی صبح امروز شنبه، 26 فروردین به طرز وحشیانه‌ای به شماری از شهروندان مسیحی در بیت المقدس حمله کردند.

شهروندان مسیحی امروز شنبه برای شرکت در مراسم جشن موسوم به شنبه نور که در آستانه عید پسح مسیحیان برگزار می‌شود، قصد رساندن خود به کلیسای القیامه و بخش قدیمی قدس را داشتند که با ممانعت پلیس رژیم صهیونیستی روبرو شدند که آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

نظامیان اشغالگر با اتخاذ تدابیر سختگیرانه در مبادی بخش قدیمی قدس مانع ورود بسیاری از شهروندان مسیحی به این منطقه شده‌اند و تنها به تعدادی اندک که مجوز ورود داشتند، اجازه عبور دادند.

مقامات رژیم اشغالگر از چند روز پیش محدودیت‌های شدیدی را برای مراسم جشن مسیحیان در شهر قدس به مناسبت شنبه نور اعمال کرده‌اند و با وضع پست‌های نظامی در بخش قدیمی قدس و پیرامون کلیسای القیامه تعداد مسیحیان شرکت کننده در مراسم را کم کرده‌اند. آنها برای دومین سال متوالی به مسئولین کلیساها خبر داده‌اند که مانع ورود شهروندان مسیحی به کلیساها می‌شوند و تعداد آنها با جمع روحانیون مسیحی نباید از یک هزار و 800 نفر فراتر رود.

مسیحیان فلسطین، مسیحیانی از مردم منطقه جغرافیایی فلسطین قدیم هستند که امروز در فلسطین و خارج آن زندگی می‌کنند. تعداد مسیحیان در کرانه باختری 51 هزار نفر و در نوار غزه سه هزار و پانصد نفر است.

جنبش جهاد اسلامی نیز این جنایت وحشیانه رژیم اشغالگر و تعرض آن به کلیسای القیامه را محکوم کرد.

طارق عزالدین، سخنگوی رسانه‌ای جهاد اسلامی در فلسطین گفت: این تجاوز در راستای تداوم جرایم بی وقفه رژیم اشغالگر در حق ملت فلسطین است

وی تأکید کرد: این رفتارهای رژیم صهیونیستی هتک حرمت مقدسات اسلامی و مسیحی و تعرض به حقوق شهروندان در انجام شعائر دینی و تداوم هجمه‌های نژادپرستانه علیه مسیحیان در سرزمین‌های اشغالی فلسطین است.

عزالدین ضمن درخواست از آحاد ملت فلسطین برای دفع این تجاوز و توقف حملات سرکوبگرانه علیه شهروندان فلسطین در انجام شعائر دینی خود گفت: ما از جامعه بین‌المللی و آزادگان جهان می‌خواهیم در حمایت از ملت فلسطین و دفع تجاوز مستمر اشغالگران در حق مقدسات اسلامی و مسیحی به مسئولیت خود عمل کنند.

انتهای پیام
captcha