برگزاری دوره تربیت مربی فرهنگی ویژه ورزشکاران استان مرکزی
کد خبر: 4127723
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۹

برگزاری دوره تربیت مربی فرهنگی ویژه ورزشکاران استان مرکزی

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان استان مرکزی از برگزاری دوره تربیت مربی فرهنگی ویژه مربیان، ورزشکاران و رؤسای هیئات ورزشی خبر داد.

دوره تربیت مربی فرهنگی ویژه ورزشکاران استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل ورزش و جوانان استان مرکزی، سعید پیرایش، سرپرست این مجموعه در استان، از برگزاری دوره تربیت مربی فرهنگی، زیر نظر اداره کل ورزش و جوانان استان خبر داد و افزود: این دوره آموزشی چهارشنبه، 24 اسفند در سالن جلسات این مجموعه برگزار می‌شود.

پیرایش ادامه داد: باتوجه به نیاز جامعه ورزش در بعد مسائل فرهنگی و ایجاد نشاط در جامعه و دستورالعمل وزارت متبوع با همکاری واحد فرهنگی اداره کل مرحله مقدماتی دوره تربیت مربیان فرهنگی ویژه مربیان، ورزشکاران و رؤسای هیئت‌های ورزشی استان برگزار می‌شود.

وی گفت: این دوره با هدف تربیت مربیان فرهنگی برای جامعه ورزشی در سرفصل‌های ابلاغی از سوی وزارت متبوع با عناوین اخلاق حرفه‌ای، سواد رسانه‌ای، مزایا و چالش‌های فضای مجازی، جهان‌بینی، آشنایی با مبانی در اندیشه‌های فکری و اعتقادی، روان‌شناسی ورزشی، آشنایی با حقوق ورزش و ساختار ملی ورزش است.

پیرایش اضافه کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی برای مربیان یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های حوزه فرهنگی این اداره کل است و با برنامه‌ریزی انجام گرفته شده برگزاری اولین دوره مربیان فرهنگی ابتدا در سطح استان و بعد از مصاحبه‌های تخصصی از سوی نماینده وزارت جهت حضور به دوره کشوری معرفی می‌شوند.

وی اهمیت موضوعات فرهنگی در محیط ورزش را ضروری دانست و بیان کرد: فضای اماکن ورزشی باید متاثر از فرهنگ غنی ایرانی - اسلامی باشد و از سویی معتقدیم ورزشکاران نماینده‌های هر جامعه در مجامع بین‌المللی هستند که این خود مؤید ضرورت برگزاری دوره تربیت مربی فرهنگی ویژه ورزشکاران است.

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان استان با اشاره به اینکه این دوره توسط حجت‌الاسلام مالمیر، بیات، برزگر و عسگری تدریس می‌شود، افزود: در بخش ورزش احترام به پیشکسوت، احترام به داور، احترام به مربی، احترام به پرچم، احترام به سرود ملی و مسائلی از این چنین نیز اهمیت ویژه دارد و ورزشکاران باید با آموختن اخلاق حرفه‌ای به این موارد توجه داشته باشند.

انتهای پیام
captcha