جهاددانشگاهی برای انجام کارهای بزرگ تشکیل شده است
کد خبر: 4125947
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۲
رئیس جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان:

جهاددانشگاهی برای انجام کارهای بزرگ تشکیل شده است

رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان گفت: ما هر اندازه در حوزه فرهنگی به‌خصوص در دانشگاه فعالیت کنیم، باز هم کم است چرا که جهاددانشگاهی برای انجام کارهای بزرگ به وجود آمده و مأموریت‌های خوبی به این نهاد واگذار شده است که باید برای آن برنامه‌ریزی دقیقی انجام داد.

عباس صفدری رئیس جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستانبه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان، عباس صفدری، رئیس جهاددانشگاهی واحد سیستان و بلوچستان، 13 اسفند در جلسه شورای فرهنگی این نهاد در زاهدان، گفت: باید بر انجام و استمرار فعالیت‌های فرهنگی در جهاددانشگاهی تلاش روزافزون صورت پذیرد، چون کار فرهنگی از اهداف با اهمیت و با اولویت در این نهاد محسوب می‌شود.

رئیس جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این نهاد، یک زیرساخت فرهنگی و علمی در منظومه گفتمانی انقلاب اسلامی است و با رویکرد تحقق‌بخشی اهداف عالیه انقلاب در نهاد دانشگاه و آموزش عالی متولد شده است.

وی ضمن قدردانی از فعالیت‌های صورت گرفته توسط حوزه فرهنگی جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان، افزود: ما هر اندازه در حوزه فرهنگی به‌خصوص در دانشگاه فعالیت کنیم، باز هم کم است چرا که جهاددانشگاهی برای انجام کارهای بزرگ به وجود آمده و مأموریت‌های خوبی به این نهاد واگذار شده است که باید برای آن برنامه‌ریزی دقیقی انجام داد.

رئیس جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان در ادامه با بیان اینکه کلید توفیق در انجام کارهای فرهنگی در این نهاد، دانشجویی بودن و حضور فعالانه دانشجویان در طراحی و اجرای برنامه‌هاست، تصریح کرد: در جهاددانشگاهی استان باید شرایطی را فراهم کنیم تا دانشجویان با شوق، انگیزه و پشتکار به‌صورت داوطلبانه در فعالیت‌های فرهنگی این نهاد نقش‌آفرین باشند.

صفدری گفت: در حوزه فعالیت قرآنی، جهاددانشگاهی اولین نهادی است که مبدع سازمان و رسانه دانشگاهی مستقل در حوزه قرآنی است و با نام سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان و خبرگزاری ایکنا فعالیت دارد.

وی ادامه داد: همچنین خبرگزاری ایسنا با رویکرد و مشارکت فعال دانشجویان در راستای رفع خلأ اطلاع‌رسانی در جامعه و ارائه یک الگوی بدیل رسانه‌ای می‌تواند به کمک توسعه استان بیاید.

رئیس جهاددانشگاهی استان خاطرنشان کرد: مرکز افکارسنجی دانشجویان (ایسپا) نیز با هدف فرهنگ‌پژوهی و شناخت افکار عمومی جامعه می‌تواند با اتکا به سرمایه دانشجویی و دانشگاهی تلاش بیشتری در حوزه نظرسنجی و ارتباط با دستگاه‌ها داشته باشد.

صفدری در پایان از حوزه فرهنگی جهاددانشگاهی استان خواست این حوزه به ‌عنوان اولویت در برنامه‌ها از شیوه‌ها و الگوهای نوین و روزآمد در تقویت جهت‌گیری نوآورانه و پرهیز از فعالیت کلیشه‌ای، حضور فعال در فضای مجازی، مشارکت، جذب و سازمان‌دهی دانشجویان، بهره‌گیری کرده و اهتمام بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام
captcha