روحیه شهادت‌طلبی انقلاب را از بزنگاه‌ها عبور داده است
کد خبر: 4124809
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲
رئیس حفاظت اطلاعات یگان ویژه:

روحیه شهادت‌طلبی انقلاب را از بزنگاه‌ها عبور داده است

اسفندیار کدخدایی پاشیدن بذر بی‌اعتمادی در جامعه را همکاری با دشمن دانست و گفت: روحیه شهادت‌طلبی انقلاب را از تنگناها و بزنگاه‌ها عبور داده است.

اسفندیار کدخدایی، رئیس حفاظت اطلاعات یگان ویژهبه گزارش ایکنا از لرستان، اسفندیار کدخدایی، رئیس حفاظت اطلاعات یگان ویژه کشور، امروز، هشتم اسفندماه در یادواره ۳۲ شهید یگان ویژه لرستان اظهار کرد: برای اولین‌بار در قالب یک طرح فرهنگی، نیروهای یگان ویژه هر کدام سفیر یک شهید هستند و رفتار آن شهید را سرلوحه کار خود قرار می‌دهند.

وی یکی از سنت‌های تغییرناپذیر الهی را مرگ دانست و با بیان اینکه هر انسانی طعم مرگ را می‌چشد و راه فراری از آن نیست، گفت: در علم پزشکی سلول‌های بدن در یک زمان خاص از بین می‌روند، لذا باید انسان خود را برای مرگ و سفر آخرت آماده کند.

رئیس حفاظت اطلاعات یگان ویژه به تفاوت‌های مرگ طبیعی و شهادت اشاره کرد و با بیان اینکه در مرگ طبیعی انسان دخالتی ندارد، اما شهادت نوعی از مرگ است که انسان باید به سراغ آن برود و نصیب هر کسی نمی‌شود، اضافه کرد: شهادت انتخاب آگاهانه مرگ یا مرگ شکوهمندانه است که سبب عزت انسان در دنیا و آخرت می‌شود.

کدخدایی با یادآوری اینکه همه شهدا از جمله شهدای نیروی انتظامی و یگان ویژه، صاحبان مرگ انتخابی هستند، چراکه حملات دشمنان را دیدند، اما در مقابل سوداگران مرگ تا سر حد جان ایستادند، گفت: به کسی که به مرگ طبیعی بمیرد، مرده می‌گویند، اما خداوند متعال می‌فرماید به کسی که در راه خدا شهید شده، مرده نگویید بلکه آنان حاضر هستند.

رئیس حفاظت اطلاعات یگان ویژه کشور شهادت را ارث بزرگ اولیا و عاشقانه زیستن توصیف کرد و با بیان اینکه خداوند از قول شهید می‌فرماید: ای کاش خانواده می‌دانستند شهیدان چه جایگاهی دارند، تصریح کرد: مراسم یادواره‌های شهدا جایی برای تفکر و چگونه زیستن شهدا است.

کدخدایی بر لزوم احیای فرهنگ ایثار و شهادت در نسل جوان تأکید کرد و ادامه داد: باید به تأسی از دوران انقلاب به مساجد برویم و فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج دهیم.

رئیس حفاظت اطلاعات یگان ویژه با یادآوری اینکه یگان‌های ویژه از ابتدای انقلاب تا امروز منشأ اثر بودند و هر جا اغتشاش و آشوب است یگان ویژه در اولین فرصت در میدان حاضر می‌شود، بیان کرد: اگر امنیت نباشد هیچ فعالیتی نتیجه نخواهد داد؛ هر چند مشکلاتی وجود دارد، اما اگر امنیت نباشد این مقدار پیشرفت حاصل نمی‌شد.

وی از مصادیق جهاد تبیین را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و برگزاری یادواره شهدا دانست و با تأکید بر لزوم تبیین زندگی‌نامه و وصیت‌نامه شهدا برای جامعه گفت: روحیه شهادت‌طلبی انقلاب را از بزنگاه‌ها و تنگناها عبور داده است.

کدخدایی بر لزوم توجه بیشتر به جایگاه خانواده‌های شهدا تأکید کرد و با بیان اینکه این خانواده‌ها مایه فخر و آبرو و صاحبان حقیقی انقلاب هستند، افزود: فتنه عظیم دشمن برای تضعیف جایگاه ولایت است، اما تا زمانی جایگاه روحیه شهادت‌طلبی وجود دارد دشمن هیچ کاری از پیش نمی‎برد.

رئیس حفاظت اطلاعات یگان ویژه با یادآوری اینکه به برکت وجود ولایت نسخه مقاومت در جهان الگو شده است، بیان کرد: تمام تلاش دشمنان ایجاد بی‌اعتمادی و جدایی ملت با ولایت است. لذا، در مسیر دفاع از نظام جمهوری اسلامی ایران باید ولایت را بشناسیم، ولایت‌پذیری را تقویت کرده و بدانیم پاشیدن بذر بی‌اعتمادی، همکاری با دشمن است.

وی با بیان اینکه عبادت بدون ولایت معنایی ندارد و شهدا این موضوع را فهمیدند و مطیع امام خود بودند، گفت: شناخت ولایت بهترین راه جلوگیری از سقوط و انحراف است.

انتهای پیام
captcha