لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی در ترویج فرهنگ زکات
کد خبر: 4122389
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲
معاون استاندار لرستان تأکید کرد

لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی در ترویج فرهنگ زکات

احمدرضا دالوند بر لزوم همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی برای ترویج فرهنگ زکات و در اختیار گذاشتن تمامی امکانات و تجهیزات خود برای انجام آن تأکید کرد.

احمدرضا دالوند، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، احمدرضا دالوند، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان، امروز، ۲۶ بهمن‌ماه در جشنواره زکات استان به دستور تاریخی حضرت امام(ره) مبنی بر بنیانگذاری کمیته امداد امام خمینی(ره) اشاره کرد و با بیان اینکه این سازمان با هدف خدمت‌رسانی، پشتیبانی از محرومان و توانمندسازی آنان تشکیل شد و امروز به جایگاه رفیعی رسیده است، اظهار کرد: فعالیت، خدمت‌رسانی و نفس کشیدن در این حوزه به‌واسطه حمایت از مستضعفان جامعه، عبادت است.

وی با بیان اینکه کمیته امداد در زمینه‌های مختلف از افراد نیازمند جامعه به‌ویژه آن‌هایی که در سطح روستاها و مناطق محروم زندگی می‌کنند حمایت و پشتیبانی می‌کند، گفت: زکات از فرایض، اصول و واجبات دین اسلام است که امروز کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) پرچمدار این فریضه اسلامی است.

دالوند در ادامه به بحث خمس از دیگر واجبات دین اسلام اشاره کرد و با بیان اینکه در بحث جمع‌آوری خمس نیز سازمان یا نهادی می‌تواند پرچمدار آن باشد، افزود: در جنگ تحمیلی بسیاری از جوانان شهید شدند تا ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران به آرامش و امنیت برسد. بنابراین، این‌گونه همایش‌ها و جشنواره‌ها به جهت اینکه با فرهنگ‌سازی، ایثارگری‌ها و رشادت‌ها را به نسل امروز انتقال می‌دهند بسیار ارزشمند است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان بیان کرد: امروز با توجه به اینکه بیگانگان و دشمنان سعی دارند از طرق مختلف به کشورمان هجمه وارد کنند و به فرهنگ اصیل ایران و اسلام آسیب بزنند باید جوانان را با این واژه‌ها و فرایندهای دینی بیشتر آشنا کنیم تا هوشیارتر باشند.

وی افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) این موضوع را در بحث زکات و فرهنگ‌سازی در جامعه به‌خوبی انجام داده و این از تکالیفی است که همه ما موظف هستیم در ترویج آن تلاش کنیم.

دالوند بر لزوم همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی برای ترویج این فرهنگ دینی و در اختیار گذاشتن تمامی امکانات و تجهیزات خود برای انجام آن تأکید کرد و گفت: نیاز است تفاهم‌نامه‌ای با کمیته امداد ایجاد شود که دهیاری‌ها تمامی امکانات و تجهیزات خود را در جمع‌آوری زکات در اختیار عوامل این حوزه قرار دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با یادآوری اینکه پرداخت خمس و زکات باعث پاک کردن جسم، مال انسان و خانواده می‌شود و فرزندانی که در این فضا پرورش می‌یابند برای آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بسیار مثمرثمر خواهد بود، اضافه کرد: به‌واسطه این کار مهم اگر زکات درست پرداخت شود و به‌دلیل مشخص شدن سرفصل‌ها در کمیته امداد در سطح کشور کمتر فقیر خواهیم داشت.

انتهای پیام
captcha