مطالبه‌گری رسانه‌ها بر مبنای منافع ملی و اعتقادات نظام است
کد خبر: 4113973
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳

مطالبه‌گری رسانه‌ها بر مبنای منافع ملی و اعتقادات نظام است

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج با بیان اینکه مطالبه‌گری رسانه‌ها بر مبنای منافع ملی و اعتقادات نظام است، گفت: در مطالبه‌گری ارائه راهکار و پیشنهاد انجام شود و این مطالبه نباید تبدیل به تخریب شود و اصحاب قلم باید در این مورد هوشیارانه برخورد کنند.

سردار معروفی معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج

به گزارش ایکنا از گیلان، سردار حسین معروفی، معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج امروز، 21 دی‌ماه در اختتامیه هشتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، اظهار کرد: تاریخ ارزشمند گیلان و تقدیم هشت‌هزار شهید این استان، بیانگر روحیه انقلابی، مومنانه، سلحشورانه، عزت و شرف بوده و مایه افتخار و مباهات است.

وی افزود: اهمیت و ضرورت رسانه در شرایط فعلی بر کسی پوشیده نیست، لذا باید این ظرفیت را در یک قرارگاه و جبهه رسانه‌ای در نظر بگیریم تا مرجعیت رسانه‌ای ما در جایگاه خودش قرار گیرد. رسالت اهالی رسانه فقط اطلاع‌رسانی نیست، در حقیقت وظیفه رسانه جهت‌دهی افکار و اذهان بوده می‌تواند افکار عمومی را به یک جهت سوق دهد.

سردار معروفی با اشاره به اهمیت امیدآفرینی در رسانه گفت: رسانه یک معیار برای تولید قدرت امیدآفرینی است، امیدآفرینی هم در رسانه وحدت می‌آورد و منجربه تولید قدرت نرم برای نظام و ملت می‌شود لذا اگر دشمن امروز جنگ همه جانبه راه می‌اندازد بخاطر مردم است چون مردم 43 سال پای نظام و دین ایستاده‌اند و در همین راستا ایجاد عملیات روانی بخاطر انشقاق مردم است.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج بیان کرد: در حوزه رسانه بررسی مشکلات و انتقال آن به مسئولین مربوطه و ارائه راهکار کارشناسی هم مورد توجه قرار گیرد، رسانه به معنی برداشتن موانع از جلوی پای مردم و انتقال دیدگاه و نظرات مردم به مسئولین مربوطه است.

وی با بیان اینکه مطالبه‌گری رسانه بر مبنای منافع ملی و اعتقادات نظام است، تصریح کرد: در مطالبه‌گری ارائه راهکار و پیشنهاد انجام شود و این مطالبه نباید تبدیل به تخریب شود و اصحاب قلم باید در این مورد هوشیارانه برخورد کنند، لذا نگاه به حوزه رسانه باید حاکمیتی، جامع‌الاطراف و ملی باشد، نمی‌توان با نگاه گروهی، حزبی، صنفی و گعده‌ای مطالبه یک ملت یا منطقه را مطرح کنیم؛ باید جامعیت در نگاه برای این حوزه به‌وجود بیاید.

سردار معروفی بیان کرد: امروز در یک جنگ نرم واقع شدیم و حرکت دشمن امروز جبهه‌ای و قرارگاهی است لذا باید در رسانه هم قرارگاهی حرکت کنیم و متناسب با روش‌های دشمن هدفگذاری کنیم. دشمن به دنبال عملیات روانی و رسانه‌ای در بستر فضای مجازی است تا جنگ تمام عیاری رقم بزند اما دشمن نمی‌تواند چون قابلیت‌های ایران این اجازه را نمی‌دهد. بروز بودن و آمادگی 100 درصدی نیروهای مسلح بازدارندگی بزرگ ایجاد می‌کند. دشمن به دنبال تحریف قلب و ارادت مردم نسبت به ولایت و گرفتن شجاعت ملت و امت بوده، سواد رسانه نیازمند شناخت دقیق است و بدون شناخت نمی‌توان نوشت یا اذهان را در جهت روشنگری هدایت کرد.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج با اشاره به گرامیداشت سومین سالروز شهادت سردار سلیمانی، گفت: اگر بخواهیم از مکتب شهید سلیمانی بگوییم باید به نظامات ایشان را بخش‌های ولایی، اعتقادی، شفاهی، خانواده و وطن پرستی معرفی کنیم. گذشت از گناه، حسن ظن به خدا، ولایتمداری از بارزترین ویژگی‌های شهید سلیمانی است.

این همرزم سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: حاج قاسم 21 سال فرمانده نیروی قدس و محور مقاومت در جهان اسلام بود و نه یک دلار و نه یک ریال حق ماموریت نگرفت، منزل ایشان در کرمان هم بیت‌الزهرا(س) وقف روضه‌های ایام فاطمیه است و شهید در موقوفه نامه این مکان تأکید کرده که مداح و سخنران در این مکان باید محب اهل بیت، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری باشند. اگر الان سه سال است که سردار سلیمانی شهید شده اما خانواده ایشان 21 سال با شهید سلیمانی زندگی کرده‌اند.

سردار معروفی بیان کرد: شهید سلیمانی آبرویی که انقلاب و نظام ولایی به او داد خرج دین و مردم کرد و هیچ موقع به پست و مقام توجه نداشت. معتقد بود فلسفه وجودی ما نوکری کردن برای مردم است. نگاه سلیمانی نگاه دینی، عزت و شرف است و منافع وی در جهت منافع نظام الهی و امامین انقلاب بود.

انتهای پیام
captcha