جهاد تبیین عاملی مهم برای تنویر افکار عمومی و نسل جوان است
کد خبر: 4113982
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱

جهاد تبیین عاملی مهم برای تنویر افکار عمومی و نسل جوان است

استاندار گیلان گفت: جهاد تبیین یعنی دستاوردهای نظام را به درستی و برای نسل جدید بازگو کنیم و عاملی مهم برای تنویر افکار عمومی به ویژه نسل جوان با انقلاب اسلامی ایران و کارکردها و استعدادهای آن است که کانون این ‌مهم به خوبی در کشور اجرایی نشده و لازم است با تمرکز و توجه بیشتری به این مهم پرداخته شود.

اسدالله عباسی استاندار گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز، 21 دی‌ماه در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، با بیان اینکه حضور مردم در صحنه‌های مختلف نشان‌دهنده بصیرت ملت ایران در عرصه‌های مختلف است، اظهار کرد: امروز دشمن همه امکانات خود را برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بکار گرفته است.

وی با اشاره به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی در 40 سال گذشته، افزود: کشور در چهل سال اول انقلاب، سختی‌های زیادی را متحمل شده اما با تکیه بر رهنمودهای مقام معظم رهبری و اتکا بر جوانان، این مسیر را طی کرده و در چهل سال دوم هم باید با تأسی از فرمایشات رهبر انقلاب در مسیر تعالی و توسعه کشور گام برداریم.

نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر اینکه استکبار، دیکتاتوری خبری و رسانه‌ای را در جهان ایجاد کرده است، بیان کرد: رسانه‌های آمریکایی، رژیم صهیونیستی و رژیم آل‌سعود حق انتشار مطلب علیه کشور خود را ندارند، این در حالی‌است که شبانه‌روز، هزاران مطلب علیه جمهوری اسلامی ایران منتشر می‌کنند.

عباسی با بیان اینکه اجرای فرضیه درست جهاد تبیین بسیاری از توطئه‌های دشمن را برطرف می‌کند، به تأکیدات ویژه‌ رهبر معظم انقلاب در این خصوص اشاره و تصریح کرد: جهاد تبیین یعنی دستاوردهای نظام را به درستی و برای نسل جدید بازگو کنیم و عاملی مهم برای تنویر افکار عمومی به ویژه نسل جوان با انقلاب اسلامی ایران و کارکردها و استعدادهای آن است که کانون این ‌مهم به خوبی در کشور اجرایی نشده و لازم است با تمرکز و توجه بیشتری به این مهم پرداخته شود.

نماینده عالی دولت در گیلان یکی از دلایل ورود دشمن‌ با جنگ ترکیبی علیه جمهوری اسلامی را ناامیدی از موفقیت در جنگ سخت دانست و گفت: به سبب موفقیت و اقتدار افسران جنگ سخت، دشمن جرأت حمله به این نظام مقدس را ندارد، از اینرو وارد جنگ ترکیبی و رسانه‌ای شده تا از این طریق بتواند بر قلب و ذهن‌ها نفوذ کند.

استاندار گیلان با بیان اینکه در کشور هنوز برخی از افراد تفاوت میان نقد منصفانه و تخریب را نمی‌دانند، یادآور شد: با کمک رسانه‌های جریان انقلاب باید تولید محتوای مؤثر داشت و سواد رسانه را ارتقا بخشید زیرا خلاء سواد رسانه‌ای موجب هدف‌گذاری دشمن برای نفوذ به افکار جوانان و نسل جدید می‌شود تا زمانی که در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها به جهاد تبیین و سواد رسانه‌ای نپردازند، موفقیتی در امر تبیین و روشنگری به دست نمی‌آید.

وی با گله‌مندی از عدم بازگو کردن دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول 44 سال گذشته بیان کرد: ما به کشور و آینده این نظام و روشنگری راه و سیره شهدایی همچون حاج قاسم سلیمانی امید داریم ‌ولی هنوز برخی از رسانه‌های داخلی دستاوردهای دولت و انقلاب را وارونه جلوه می‌دهند.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اقدامات مؤثر دولت در یک‌سال اخیر در راستای خنثی‌سازی سیاست‌های تحریمی دشمن، تصریح کرد: دولت در یک سال گذشته، اقدامات و دستاوردهای خوبی داشته که دشمن را ناامید کرده و به سبب دشمنان برای تخریب این اقدامات گسترده می‌کوشد تا نقاط ضعف ایران اسلامی و مسئولان نظام را برجسته کند. براین اساس هم افزایی مردم و مسئولین و انعکاس هوشمندانه فعالیت‌های توسعه محور در همه حوزه‌ها مورد تأکید بوده و روشنگری و ایجاد امید در جامعه نیاز امروز ایران اسلامی است.

انتهای پیام
captcha