خیرین و مردم با مجمع خیرین مسجدساز همکاری کنند
کد خبر: 4101210
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲

خیرین و مردم با مجمع خیرین مسجدساز همکاری کنند

مدیر ستاد اقامه نماز استان لرستان گفت: مجمع خیرین مسجدساز کشور با هدف ساخت مساجد ساده، ارزان، بدون هزینه‌های اضافی با اولویت مناطق محروم و پر در حال فعالیت است و خیرین و عموم مردم می‎توانند ‌از طریق این مجمع در امر ساخت مسجد کمک کنند.

حجت‌الاسلام محمدجواد چراغی، مدیر ستاد اقامه نماز  لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام محمدجواد چراغی، مدیر ستاد اقامه نماز  لرستان یک‌شنبه، 29 آبان در بازدید مسجد نیمه‌کاره فاطمه‌الزهرا(س) شهرستان کوهدشت که با حضور کارشناس مجمع خیرین مسجدساز استان لرستان ودبیر ستاد اقامه نماز شهرستان کوهدشت برگزار شد، گفت: ستاد اقامه نماز، تلاش می‌کند تا موضوع نماز در جامعه ترویج شود.

وی افزود: مهمترین پایگاه برای ترویج و بسترسازی اقامه نماز، ساخت مسجد است و تاکنون مجمع خیرین مسجدساز با مشارکت بسیاری از خیرین کشور، مساجد زیادی ساخته است ولی هنوز بسیاری از مناطق محروم و پرجمعیت از نعمت مسجد بی‌بهره هستند.

چراغی با بیان اینکه امروزه مسجد علاوه بر انجام فرائض دینی، کارکردهای سازنده، رشددهنده و آموزنده‌ای همچون آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، تربیتی و ورزشی به‌عنوان یک محیط امن برای خانواده‌ها دارد، اضافه کرد: مقام معظم رهبری در پیام به اجلاس نماز عمران مساجد و پرداختن به آرایه‌های معنوی و ظاهری آن را وظیفه همگان برشمردند و فرمودند که با وجود ده‌ها هزار مسجد در کشور، جای هزاران مسجد دیگر در روستاها، شهرها، شهرک‌ها و مجتمع‌های مسکونی خالی است تا دسترسی آسان به مسجد به‌عنوان نیاز ضروری مؤمنان و جوانان و نوجوانان برطرف شود.

مدیر ستاد اقامه نماز لرستان در ادامه گفت: اکنون مجمع خیرین مسجدساز کشور با هدف ساخت مساجد ساده، ارزان، بدون هزینه‌های اضافی با اولویت مناطق محروم و پر در حال فعالیت است و خیرین و عموم مردم خداجو می ‌از طریق این مجمع در امر ساخت مسجد کمک کنند.

حجت‌الاسلام چراغی همچنین یک‌شنبه، 29 آبان در دیدار با کارکنان اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی لرستان، اظهار کرد: با توجه افزایش آسیب‌ها به‌ویژه آسیب‌های روحی در جامعه اگر نتوانیم مسائل معنوی و فرهنگی را در اولویت قراردهیم و نسبت به مسائل مرتبط با روح و روان و اخلاق و معرفت بی‌توجه باشیم قطعاً تمامی خدمات و تلاش‌های مادی و مالی نظام بی‌اثر و بی‌ارزش خواهند شد.

وی گفت: نماز تنها واجبی است که خداوند متعال لازم کرده و این یک فرصت برای همه مردم است به‌ویژه کارمندان دولت تا بعد از یک خستگی ناشی از کار، در وقت نماز به یک آرامش و شادابی روحی و معنوی دست پیدا کنند.

چراغی اقدامات اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی لرستان در ترویج فرهنگ نماز را قابل تقدیر دانست و تصریح کرد: اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی استان تلاش‌های زیادی در بحث ترویج فرهنگ نماز داشته و توانسته است برنامه‌های فرهنگی خوبی در سطح کارکنان برگزار کند.

الهام شاداب‎فر، مدیرکل اقتصاد و دارایی لرستان نیز در این دیدار، گفت: مهمترین فریضه در اسلام نماز است و نماز شرط قبولی سایر اعمال است و برای ترویج و توسعه نماز بایستی همه توان خود را گذاشت و ضمن پاسخگویی به ارباب‌رجوع، باید نماز اول وقت که از اهم برنامه‌های توسعه فردی و اجتماعی است، برگزار گردد.

انتهای پیام
captcha