۷۵۰۰ جلسه روضه خانگی در لرستان برگزار شد
کد خبر: 4093834
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸
طی ماه محرم و صفر

۷۵۰۰ جلسه روضه خانگی در لرستان برگزار شد

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به تهیه اطلس بانوان مداح و روضه‌های خانگی این استان گفت: طی دو ماه محرم و صفر هفت هزار و 500 جلسه روضه خانگی در لرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدحسین وحیدی، معاون فرهنگی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام محمدحسین وحیدی، معاون فرهنگی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان، امروز، یکم آبان در مراسم تجلیل از خدمات دستگاه‌های فعال این استان در محرم و صفر، اظهار کرد: در دو ماه محرم و صفر با تدابیری که در خرداد در ستاد عملیات محرم تدارک دیده شد، برنامه‌های مفصلی برنامه‌ریزی و اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه حضور اقشار مختلف، دستگاه‌های اجرایی و مجموعه‌های مردمی سبب شد حرکت پربرکتی بعد از سه سال کرونا برگزار شود، ادامه داد: شور محرم و صفر در جامعه محسوس بود و اوج آن در ایام اربعین بود؛ ایامی که بیانگر حرکت جریان‌ساز تمدنی بود و عالم دید که خدام امام حسین(ع) چگونه دلداده سرور و سالار شهیدان هستند.

وحیدی با بیان اینکه تعداد ۵۰ کارگاه سبک زندگی و هفت هزار و 500 روضه خانگی در دو ماه محرم و صفر در لرستان برگزار شد، گفت: دو ماه محرم و صفر بستر خوبی برای فعالیت‌های مردمی فراهم شد و دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان نهایت همکاری را با مواکب، جایگاه‌های عزاداری، هیئت‌ها و برپایی هزار ایستگاه صلواتی داشتند و این نشان از بلوغ دولت انقلابی است. 

معاون فرهنگی و پژوهشی تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به توزیع هشت هزار بنر و برپایی ۱۸ ایستگاه سلامت معنوی در دو ماه محرم و صفر، اضافه کرد: برپایی ۱۷ نمایشگاه معرفی عاشورایی، همایش احلی من العسل، شیرخوارگان حسینی، تولید دو هزار و 700 فیلم و تیزر در فضای مجازی و راه‌اندازی ۱۷ پویش از دیگر فعالیت‌های فرهنگی در دو ماه محرم و صفر در لرستان بود.

وی با اشاره به اینکه ۱۷۶ کلان خدمت مجموعه‌های هیئتی لرستان در دو ماه محرم و صفر ثبت شد، اظهار کرد: برگزاری ۱۰ برنامه گفتمان حسینی ویژه اقشار تأثیرگذار، اجرای ۹۶ مراسم تعزیه و ۴۵ مراسم اجتماع هیئت‌های مذهبی از دیگر برنامه‌های صورت گرفته در این دو ماه بود و در همین مدت ۵۱۰ مبلغ به مناطق مختلف لرستان اعزام شدند و ۱۵۲ مورد مستندسازی در سطح استان انجام شد.

وحیدی با اشاره به اجرای ۴۰ فعالیت ویژه بانوان از جمله همایش «ریحانه‌های حسینی» و «رهروان زینبی» در لرستان، گفت: در طول ایام محرم ۵۰ برنامه چاووش‌خوانی و چهار برنامه شب شعر در لرستان برگزار شد.

معاون فرهنگی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به اینکه ۲۷ هیئت در لرستان برنامه‌های خود را در سامانه تکیه به نمایش گذاشتند از تهیه اطلس مداحان بانو و روضه‌های خانگی لرستان خبر داد و گفت: دوره توانمندسازی مداحان استان با حضور ۴۰ نفر از مداحان برگزار شد.

انتهای پیام
captcha