بیش از هزار شهید لرستان متعلق به جامعه فرهنگی و دانش‎آموزی است
کد خبر: 4089215
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۳

بیش از هزار شهید لرستان متعلق به جامعه فرهنگی و دانش‎آموزی است

سرپرست آموزش و پرورش لرستان با اشاره به اغتشاشات اخیر و هدف دشمن برای ترویج بی‌بند و باری و به گمراهی کشاندن نسل امروز، گفت: لرستان شش هزار و 544 شهید را تقدیم انقلاب کرده و افتخار ما این است که یک پنجم این شهدا متعلق به خانواده آموزش و پرورش است.

رضا عزتی، سرپرست آموزش و پرورش لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، رضا عزتی، سرپرست آموزش و پرورش لرستان در همایش تجلیل از دانش‌آموزان ممتاز شاهد و ایثارگر شهرستان خرم‌آباد که امروز، دهم مهر در گلزار شهدای این شهر برگزار شد، اظهار کرد: استان لرستان شش هزار و 544 شهید دارد و افتخار ما این است که یک پنجم این شهدا متعلق به خانواده آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه همچنان که در دفاع مقدس سهم بسزایی داشتیم، اکنون نیز می‌طلبد باز در دفاع از ولایت، در ادامه راه شهدا پیشقدم باشیم، اضافه کرد: شهدا در وصیت‌نامه‌های خود به بحث حجاب تأکید فراوان داشتند و امروز استکبار نیز حجاب را هدف قرار دارد، باید در برابر توطئه‌های دشمنان هوشیار بود.

عزتی با اشاره به اغتشاشات اخیر و هدف دشمن برای ترویج بی‌بند و باری و به گمراهی کشاندن نسل امروز، گفت: نخواهیم گذاشت این انقلاب به دست نااهلان بیفتد.

وی حمایت از ولی‌فقیه را از دیگر وصیت‌های شهدا ذکر کرد و افزود: ما در دفاع از نظام و انقلاب همواره در صحنه و پشتیبان ولایت فقیه هستیم.

تحصیل، تهذیب و ورزش سه مؤلفه مهم برای موفقیت دانش‌آموزان است

حجت‌الاسلام هبت‌اله هاشمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در همایش گفت: جمعیت قابل توجهی از شهدا در رنج سنی 13 تا 28 سال است.

وی به اهمیت کلاس‌های درس اشاره کرد و افزود: دانش‌آموزان برای رسیدن به آینده‌ای روشن باید به خوبی درس بخوانند و باید مواظب بود که راه را گم نکنید و در برابر توطئه‌های دشمن و دسیسه‌های فرهنگی هوشیار بود.

هاشمی با بیان اینکه دانش‌آموزان باید به سه مؤلفه تحصیل، تهذیب و ورزش توجه ویژه نمایند، اضافه کرد: توجه به سبک و سیره اهل‌بیت(ع)، حرکت در مسیر شهدا و توجه به آرمان‌های امام راحل(ره) و انقلاب و هوشیاری و بصیرت در برابر توطئه‌های دشمن مورد توجه نسل امروز قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha