کسب رتبه دوم بنیاد مهدویت لرستان در کشور
کد خبر: 4089144
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱

کسب رتبه دوم بنیاد مهدویت لرستان در کشور

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) لرستان با تأکید بر لزوم توجه دستگاه‌ها به برنامه‌های مهدویت به‌ویژه برنامه‌های نهم ربیع‌الاول، آغاز ولایت و امامت امام زمان(عج)، گفت: بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) لرستان در بین استان‌های کشور، رتبه دوم را کسب کرد.

حجت‌الاسلام محمدجواد چراغی، مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام محمدجواد چراغی، مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) لرستان، امروز، 10 مهر در جلسه سیاست‌گذاری فعالیت‌های مهدوی در لرستان اظهار کرد: بنیاد مهدویت لرستان در بین استان‌های کشور رتبه دوم را کسب کرده است.

وی با اشاره به اینکه مدیران نسبت به مباحث مهدویت توجه بیشتر داشته باشند، ادامه داد: مقام معظم رهبری در خصوص اعتقاد به مهدویت می‌فرمایند که در بین خاندان پیامبر اسلام(ص) شخصی ظهور می‌کند و تبعیض و فاصله‌های طبقاتی را از بین می‌برد.

چراغی با تأکید بر اینکه کسانی عقاید اسلامی و مهدوی را بدون مطالعه مورد تردید قرار می‌دهند، ادامه داد: از دیدگاه مقام معظم رهبری یکی از ویژگی‌های مهدویت، ایجاد امید در جامعه است و کسی که معتقد به موضوع مهدویت است دچار ناامیدی نمی‌شود، از طرفی استکبار به‌دنبال ایجاد ناامیدی است.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) لرستان با تأکید بر لزوم تلاش برای عملی کردن منویات مقام معظم رهبری در راستای مباحث مهدوی، اضافه کرد: برگزاری جشنواره علمی فرهنگی، نمایشگاه غدیر و مهدوی، برگزاری چندین مسابقه کتابخوانی، مسابقه بهار و مهدویت، مسابقات غدیر و مهدویت، کارگاه شبهه‌شناسی مربیان، نشست‌های دانش‌آموزی در مدارس، طرح اطعام مهدوی و جشنواره تایپوگرافی القاب و اسماء امام زمان(عج) بخشی از فعالیت‌های بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) لرستان در شش‌ماهه نخست سال است.

وی با اشاره به اجرای طرح سه‌شنبه‌های مهدوی، دیوارنویسی و نصب المان‌های مذهبی با موضوع مهدویت در سطح استان لرستان گفت: بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) لرستان بودجه خاصی ندارد، تعدادی از دستگاه‌های اجرایی خودجوش پای کار هستند و برخی دستگاه‌ها فعالیتی ندارند.

چراغی با تأکید بر لزوم توجه بیشتر دستگاه‌ها به مراسمات نهم ربیع‌الاول، آغاز امامت حضرت مهدی(عج)، گفت: طرح یاران مهدوی توسط ۸۶ مربی مهدوی در آموزش و پرورش آغاز می‌شود. نمایشگاه محصولات بنیاد مهدویت در مدارس، نشست‌های کانون‌های مهدویت دانشگاه‌ها و فضاسازی محیطی در مراکز آموزشی از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) لرستان با یادآوری اینکه در ایام آغاز ولایت و امامت حضرت مهدی(عج) ۱۰ استاد از مرکز تخصصی مهدویت به لرستان حاضر می‌شوند و کارگاه‌های تخصصی مهدویت برگزار می‌کنند، بیان کرد: پویش دعای دست جمعی توسط صدا و سیما، طرح اطعام مهدوی، اعزام اکیپ‌های پزشکی به مناطق محروم، برگزاری شب شعر مهدوی از دیگر مواردی است که در این ایام به دستگاه‌های اجرایی پیشنهاد می‌شود.

انتهای پیام
captcha