اصول معاشرت در خانه را از سیره اهل‌بیت(ع) بیاموزیم
کد خبر: 4067806
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱

اصول معاشرت در خانه را از سیره اهل‌بیت(ع) بیاموزیم

امام‌‌جمعه موقت خرم‌آباد با اشاره به اینکه امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) پر برکت‌ترین خانواده عالم خلقت هستند، گفت: اصول معاشرت در خانه ازجمله محبت، قناعت و اخلاق نیک را باید از سیره اهل‌بیت(ع) بیاموزیم.

حجت الاسلام بهروز شمسی فر امام جمعه موقت خرم آباد به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام بهروز شمسی‌فر، امام‌جمعه موقت شهرستان خرم‌آباد، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: برخی فقط هنگام گرفتاری و سختی به یاد خدا می‌افتند اما وقتی مشکلات برطرف شد، خدا را فراموش می‌کنند. در نهج‌البلاغه در این راستا آمده است که در هنگام راحتی و توانمندی مانند هنگام سختی، خدا را یاد کنید.

وی با اشاره به اینکه ایمان واقعی در همه حال به یاد خدا بودن است، خاطرنشان کرد: در بیانی از امام علی(ع) آمده است که من ندیدم چیزی مانند بهشت را که نعمتی بالاتر از آن قابل تصور نیست و چیزی سخت‌تر از جهنم ندیدم لذا برای رسیدن به بهشت باید در انجام کارهای خیر از هم سبقت بگیریم.

شمسی‌فر با بیان اینکه علت غفلت انسان از روز قیامت ضعف ایمان است، خاطرنشان کرد: هیچ کسی نمی‌تواند از مرگ و قیامت فرار کند و اگر انسان در قلعه‌های محکم هم باشد گرفتار مرگ می‌شود و این قانون قطعی الهی است البته خداوند برای آخرت زاد و توشه را مشخص کرده است و تا فرصت داریم باید برای قیامت توشه برداریم.

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد به مناسبت‌های هفته جاری اشاره و خاطرنشان کرد: یکم ذی‌الحجه سالروز ازدواج امام علی(ع) و فاطمه زهرا(س) است کمااینکه پر برکت‌ترین خانواده عالم خلقت هستند چراکه ثمره این خانواده، معصومین و امام زمان(عج) است.

وی با اشاره به اینکه حضور در جلسات دینی برای این است که ما مکتب اهل‌بیت را بشناسم و به سنت و سبک زندگی دینی آنان عمل کنیم، افزود: زندگی دینی، قناعت، محبت به خانواده، اخلاق و برخورد نیک با اهل خانه اصول حاکم بر معاشرت در سیره اهل‌بیت(ع) است که باید الگوی خانواده‌ها قرار گیرد.

شمسی‌فر با اشاره به اینکه طبق قانون اجاره مسکن ۲۵ درصد افزایش داشته است ولی به این قانون عمل نمی‌شود افزود: ایام نقل و انتقالات و تمدید اجاره‌هاست و افزایش اجاره‌‌ها کمر خانواده‌ها را شکسته به‌طوری‌که اجاره‌ها بیش از صددرصد افزایش پیدا یافته است.

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد به سالروز به شهادت شهید صدوقی اشاره کرد و با اشاره به اینکه دشمنان با ترور شخصیت‌ها به دنبال دشمنی با انقلاب اسلامی بودند، تصریح کرد: از دیگر مناسبت‌های هفته جاری سقوط هواپیمای ما توسط ناو جنگی آمریکا است که در این روز حقوق بشری آمریکا را دیدیم از طرفی بمباران شیمیایی هیروشیما و ناکازاکی، قتل‌عام ویتنام، اشغال عراق، زندان ابوغریب، کشتن سیاه‌پوستان آمریکا، تحریک صدام، دخالت در خلیج‌فارس، ترور دانشمندان هسته‌ای و سردار سلیمانی و تاسیس داعش نمونه‌ای از حقوق بشر آمریکا است.

وی با اشاره به اینکه اگر کشوری در برابر آمریکا سر تعظیم فرود آورد حقوق بشر آمریکا را رعایت کرده اگر کشوری بخواهد مستقل باشیم حقوق بشر آمریکا را زیر پا گذاشته است به ۱۶ تیر شهادت امام باقر(ع) و ایام حج اشاره کرد و گفت: حج تمرینی برای بندگی است و کسی که از حج بر می‌گردد باید بنده خدا باشد کمااینکه قربانی کردن به معنای قربانی کردن نفس است بدین معنا که انسان باید فرمان خدا را بر خواسته نفسی ترجیح دهد.

انتهای پیام
captcha