اهمیت نماز با زبان هنر به نسل نوجوان معرفی شود
کد خبر: 4067163
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳

اهمیت نماز با زبان هنر به نسل نوجوان معرفی شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی الیگودرز با تأکید بر بیان اهمیت نماز با زبان هنر برای نسل نوجوان و جوان، گفت: نماز به شخصیت و رفتارهای انسان مؤمن جهت می‌دهد و فرد را از فحشا و منکرات باز می‌دارد و به تبع آن اجتماع نیز سالم می‌شود و این زمانی محقق می‌شود که به جایگاه و اهمیت نماز توجه شود.

اختتامیه جشنواره خوشنویسی «نماز و نیایش» در الیگودرزبه گزارش ایکنا از لرستان، آیین اختتامیه سومین جشنواره استانی خوشنویسی «نماز و نیایش» عصر دوشنبه، ششم تیرماه در نگارخانه آیینه مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان الیگودرز برگزار شد.

در ابتدای این آیین میثم محتشم، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان الیگودرز با تأکید بر بیان اهمیت نماز با زبان هنر برای نسل نوجوان و جوان، گفت: نماز به شخصیت و رفتارهای انسان مؤمن جهت می‌دهد و انسان را از فحشا و منکرات باز می‌دارد و می‌تواند زشتی را از فرد دور کند و به تبع آن اجتماع نیز سالم شود و این زمانی محقق می‌شود که به جایگاه و اهمیت نماز توجه شود.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره خوشنویسی با هدف ترویج فرهنگ نماز در جامعه با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی الیگودرز، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و انجمن خوشنویسان الیگودرز برگزار شد، افزود: جشنواره خوشنویسی «نماز و نیایش» در دو بخش خط نستعلیق و شکسته با حضور ۳۰ خوشنویس استان و با داوری محمد کرمی از خمین و مهدی حاتمی و حمیدرضا کریمی از خوشنویسان‌ فوق ممتاز لرستان انجام شد.

در بخش دیگری از این آیین منصور احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: با توجه به ویژگی بارز هنر، می‌توان نماز را در قالب‌های مختلف هنری جهت تبلیغ و ترویج آن استفاده کرد.

وی با تأکید بر لزوم گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری با موضوع نماز در سطح استان، افزود: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری، زبان هنر می‌تواند در ترویج نماز تأثیرگذار باشد.

در ادامه این آیین با اهدای لوح سپاس و هدایایی از منتخبان سومین جشنواره استانی «نماز و نیایش» تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha