سیاست‌های تشویقی افزایش جمعیت ارتقا یابد
کد خبر: 4066280
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸

سیاست‌های تشویقی افزایش جمعیت ارتقا یابد

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر لزوم تکریم خانواده‌‌های پرجمعیت، گفت: دولت و مجلس سیاست‌های تشویقی افزایش جمعیت از لحاظ کیفی و کمی ارتقا دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد، با دعوت همگان به تقوای الهی، اظهار کرد: روز قیامت روزی است که هر کس نتیجه اعمال خوب و بد خود را می‌بیند.

وی با اشاره به اینکه در آیات ۲۴ سوره فجر درباره سخن کسانی است که نگاهی به گذشته خود در دنیا کرده و احساس پشیمانی می‌کند، افزود: آیات قبل از این آیه، آیات تکان دهنده قبل از وقوع قیامت است و بعد از آن است که انسان‌‌ها زنده و در پیشگاه عدل الهی حاضر می‌شوند.

شاهرخی با اشاره به اینکه صحنه هولناک قیامت را می‌بیند غم و اندوه او را فرا می‌گیرد و آرزوی بازگشت به دنیا را دارد اما راه‌ها برای بازگشت به دنیا مسدود است، خاطرنشان کرد: آنجا است که می‌گوید ای کاش من برای آخرت توشه‌ای می‌فرستادم اما این آرزو بی‌نتیجه است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با یادآوری اینکه مجرمان در قیامت چنان گرفتار می‌شوند که هیچ کس تاکنون گرفتار نشده است، ادامه داد: در بیانی از امام جعفرصادق(ع) آمده است که روی گشاده، زبان نرم، دل مهربان و دست بخشنده از علامت‌های اهل بهشت است.

وی با اشاره به اینکه حسن خلق از چنان اهمیتی برخوردار است تنگی و وسعت رزق به خوش خلقی وابسته است، خاطرنشان کرد: در هر صنفی آنان که روی گشاده و حسن خلق دارند مقبول مردم هستند.

شاهرخی به مناسبت‌‌های هفته جاری به شهادت امام جواد(ع) اشاره کرد و افزود: امام جواد(ع) در طول مدت ۱۷ سال امامت نمایندگانی از شهرهای دوردست فرستاد و به جود و کرم اشتهار داشت کمااینکه میراث علمی آن حضرت نیز از ویژگی های ایشان بود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با یادآوری اینکه امام جواد(ع) در زمان عمر خود به مبارزه با مامون و معتصم پرداخت چراکه آنان خود را مقدس می‌دانستند، اظهار کرد: امام جواد(ع) در یک معنا با منافقان مبارزه کردند و آنان نتوانستند تحمل کنند تا جایی که امام جواد(ع) را در سن ۲۵ سالگی به شهادت رساندند.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه ما از امام جواد(ع) می‌آموزیم منافقان بدترین انسان ها هستند، افزود: منافقان هرگز به دنبال خدمت به مردم نیستند و باید مراقب بود تمام مسیرها را برای سوءاستفاده آنان مسدود کنیم.

وی با اشاره به کاهش رشد جمعیت در کشور با بیان اینکه به لحاظ شاخص جمعیت در مرحله هشدار هستیم و اگر این وضع ادامه پیدا کند سالخوردگان افزایش پیدا می‌کند و این امر سبب مشکلات فراوانی از جمله کاهش نیروی انسانی و مباحث امنیتی می‌شود، افزود: ایران دارای ظرفیت‌های مختلف و تاریخ غنی است و حفظ این کشور مستلزم جمعیت جوان است.

وی بر لزوم تکریم خانواده‌های پرجمعیت تأکید کرد و با اشاره به اینکه رسول خدا به ازدیاد امت اسلامی افتخار می‌کند، افزود: باید بسترهای افزایش جمعیت فراهم شود و مشوق‌ها بیشتر شود که در این راستا دولت و مجلس سیاست‌های تشویفی افزایش جمعیت را از لحاط کیفی و کمی ارتقا دهند.

شاهرخی با تبریک هفته قوه قضائیه، گفت: اهمیت قوه قضائیه به اقامه عدل است و بدون عدالت حیات طیبه محقق نمی‌شود لذا اعمال قانون برعلیه کسانی که در درون یا بیرون قوه قضائیه مانع اجرای عدالت می‌شوند اولویت دستگاه قضایی باشد.

امام‌جمعه خرم‌آباد با یادآوری اینکه در رأس شهدای هفت تیر شهید بهشتی است، خاطرنشان کرد: شهدای ۷ تیر انسان‌هایی مؤمن، بصیر، مستحکم و صبور بودند و پاداش خود را با فوز شهادت از خداوند گرفتند کمااینکه حادثه ۷ تیر نقاب از چهره منافقان کنار زد و در استان لرستان شهید سید فخرالدین رحیمی و شهید حجت‌الاسلام صادقی از شهدای این حادثه بودند.

انتهای پیام
captcha