باور به مهدویت یک باور زنده است
کد خبر: 4064493
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲

باور به مهدویت یک باور زنده است

مدیر بنیاد مهدویت لرستان با اشاره به اینکه باور به مهدویت یک باور زنده است، گفت: موعودگرایی و باور به موعود فصل مشترک ادیان و مذاهب است و تنها مکتبی که اعتقاد دارد که منجی آمده است و در پرده غیبت قرار دارد، مکتب شیعه است.

حجت‌الاسلام محمدجواد چراغی، مدیر بنیاد فرهنگی امام مهدی‌ موعود(عج)به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام محمدجواد چراغی، مدیر بنیاد فرهنگی امام مهدی‌ موعود(عج) استان لرستان، امروز، ۲۵ خرداد در آیین اختتامیه جشنواره «تایپوگرافی القاب و اسماء امام زمان(عج)» که در تالار ماه حوزه هنری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: موعودگرایی و باور به موعود فصل مشترک ادیان و مذاهب است.

وی با اشاره به اینکه هندوها اعتقاد دارند که زمانی می‌رسد دنیا پر از ظلم شده و مردم در تنگنا هستند در آن زمان شخصی ناجی مردم می‌شود، افزود: در آیین زرتشت کسی به نام سوشیانس یا در مذهب یهود می‌گویند کسی به نام ماشیح منجی است و مسیحیت اعتقاد دارند که مسیح ناجی می‌شود و برای آمدن منجی دعا می‌کنند.

چراغی با بیان اینکه دشمنان برای تخریب مهدویت تلاش می‌کنند و سالیانه فیلم‌ها و جشنواره‌هایی بر علیه فرهنگ مهدویت برگزار می‌کنند، ادامه داد: تنها مکتبی که اعتقاد دارد که منجی آمده است و در پرده غیبت قرار دارد، مکتب شیعه است.

مدیر بنیاد فرهنگی امام مهدی‌ موعود(عج) لرستان با اشاره به اینکه بخشی از علائم ظهور حتمی است، یادآور شد: از علائم ظهور می‌توان به گرانی زیاد، ظلم و ستم فراوان و بی‌حرمتی بین خانواده‌ها اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه باور به مهدویت یک باور زنده است، ادامه داد: در حالی‌ که انتظار می‌رود موضوع مهدویت در جامعه اسلامی بیشتر مورد توجه قرار گیرد اما موضوع مهدویت کم‌توجهی می‌شود و فرزندان ما آگاهی به امام زمان(عج) خود را ندارند و به فرموده معصومین کسی که امام زمانش را نشناسد به مرگ جاهلیت می‌میرد.

چراغی بر لزوم توجه بیشتر به نشر معارف مهدوی در بین نسل نوجوان تأکید کرد و گفت: هدف جشنواره تایپوگرافی استفاده از ابزار هنر برای نشر معارف مهدوی است.

مدیر بنیاد فرهنگی امام هدی‌ موعد(عج) لرستان با اشاره به اینکه در طول سال دوره‌های مختلف آموزشی با موضوع مهدویت برگزار می‌شود اما باید در ابزار هنر برای نشر معارف مهدوی استفاده کرد، ادامه داد: نمونه کار هنری اجرای «سلام فرمانده» است و می‌طلبد مسئولان از فعالیت‌های هنری با موضوع نماز و مهدویت حمایت کنند.

وی با اشاره به اینکه تأکید مقام معظم رهبری استفاده از ابزار هنر در نشر معارف اسلامی، نماز و مهدویت است، بیان کرد: برکت امام زمان(عج) فراوان است کوچک‌ترین کار ما در قبال آن حضرت دعا برای ظهور است.

چراغی با اشاره به برگزاری جشنواره تایپوگرافی القاب و اسماء امام زمان(عج) با مشارکت بنیاد مهدویت و جهاددانشگاهی لرستان و برخی دستگاه‌های اجرایی، گفت: تعداد ۸۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره رسید که ۲۰ اثر پذیرش و از ۱۲ اثر تقدیر می‌شود.

انتهای پیام
captcha