کاسبان به سود معقول بسنده کنند
کد خبر: 4059988
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴

کاسبان به سود معقول بسنده کنند

امام جمعه موقت خرم‌آباد با اشاره به اینکه عده‌ای ارزاق مردم را احتکار می‌کنند تا آن را گران‌تر بفروشند، گفت: کاسبان و بازاریان باید آگاه باشند و باید به سود معقول بسنده کنند و قطعا برکت این سود بیشتر است.

حجت‌الاسلام بهروز شمسی‌فر امام جمعه موقت خرم آبادبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام بهروز شمسی‌فر، امام جمعه موقت خرم‌آباد، جمعه، ششم خرداد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: پروردگار عالم علیم و حکیم است و کارهای او از روی علم و حکمت و دارای هدف است.

وی با اشاره به اینکه خداوند از این خلقت هدفی دارد و هدف خلقت هدایت و رسیدن به کمال است، ادامه داد: برای رسیدن به کمال خداوند، راهنمایان فرستاده که مسیر را نشان می‌دهند از طرفی انسان باید احکام و قوانینی را رعایت کند.

شمسی‌فر با بیان اینکه کسانی که مطیع امر پروردگار هستند مشمول رحمت پروردگار قرار می‌گیرند، افزود: دیگر اثر مطیع امر پروردگار بودن بهشت جاودان و همنشینان صالح در آخرت است و این سعادتی بس بزرگ برای انسان است.

امام جمعه موقت خرم‌آباد با اشاره به اینکه کسی که خدا را دوست دارد این دوست داشتن در عمل او پیدا است، خاطرنشان کرد: محب طوری زندگی می‌کند که محبوبش از او راضی باشد، محب سعی می‌کند صفات محبوب را پیدا کند و این محب بودن در زندگی او مشخص است.

وی با اشاره به اینکه یکی از اقسام تقوا، تقوای اقتصادی است و مردم در سختی‌ها باید به همدیگر کمک کنند، افزود: تقوای اقتصادی در شرایطی که بحث حذف ارز ترجیحی و هدفمندی یارانه‌ها است مورد تأکید است، برخی‌ها به جای اینکه یار مردم باشند، ارزاق مردم را احتکار می‌کنند تا آن را گران‌تر بفروشند در حالی‌که کاسبان و بازاریان باید آگاه باشند و باید به سود معقول بسنده کنند و قطعا برکت این سود بیشتر است.

شمسی‌فر با اشاره به افتتاح اولین جلسه مجلس شورای اسلامی، گفت: وظیفه نمایندگان وضع قوانین و نظارت است کمااینکه نمایندگان باید به فکر مردم باشند نه اینکه نماینده حزب خاصی باشند.

خطیب جمعه خرم‌آباد با اشاره به رضایت دیوان محاسبات، اظهار کرد: مقام معظم رهبری از نظارت دیوان محاسبات بر ادارات اعلام رضایت داشته‌اند و امیدواریم این امر استمرار داشته باشد.

وی با اشاره به سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر، گفت: حضرت معصومه(س) برکات فراوانی برای مملکت داشته به طوری‌که فرهنگ اهل‌بیت، فقه و علوم اسلامی از جوار مرقد مطهر حضرت معصومه(س) به سراسر جهان منتشر می‌شود.

شمسی‌فر به سالروز شهادت امام ششم شیعیان حضرت جعفرصادق(ع) اشاره کرد و با اشاره به اینکه امام جعفرصادق(ع) در شرایطی حساس زندگی می‌کرد، خاطرنشان کرد: در آن زمان قدرت از بنی‌امیه به بنی‌عباس منتقل می‌شد.

وی اظهار کرد: از اقدامات امام صادق(ع) تربیت شاگردان در حوزه‌های مختلف مانند تفسیر و کلام است از طرفی فرقه‌های انحرافی در آن زمان فعال بودند که امام جعفرصادق(ع) با بیان استدلال‌های محکم اسلام واقعی را به مردم نشان داد.

انتهای پیام
captcha