آیین شب خاطره «رزم دیدنی» در ازنا برگزار شد + عکس
کد خبر: 4058806
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲

آیین شب خاطره «رزم دیدنی» در ازنا برگزار شد + عکس

آیین شب خاطره «رزم دیدنی» در آستانه سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر در یادمان شهدای گمنام شهرستان ازنا برگزار شد.

آیین شب خاطره  «رزم دیدنی» در ازنابه گزارش ایکنا از لرستان، مرتضی کشکولی، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان در آیین شب خاطره  «رزم دیدنی» در ازنا که شامگاه شنبه، 31 اردیبهشت در یادمان شهدای گمنام این شهرستان برگزار شد، به شکل‌گیری  و نقش ارزشمند و بی‌بدیل رزمندگان لرستانی در عملیات حاج عمران اشاره  کرد و گفت: بی‌شک رزم  غیورمردان لرستانی در عملیات حاج عمران برای همیشه تاریخ یک رزم به‌ یادماندنی است.

وی با بیان اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری رزم مردان لر بیش از آنکه شنیدنی باشد، دیدنی است، به رشادت‌ها و سلحشوری رزمندگان لرستانی در پیروزی این عملیات مهم اشاره کرد و افزود: حاج عمران از عملیات‌های غرورآفرین رزمندگان دلاور و از عملیات‌های پیچیده در طول هشت سال دفاع مقدس به‌شمار می‌رود که نقش بی‌بدیل و  دفاع جانانه رزمندگان لرستانی منجر به پیروزی شد.

کشکولی با بیان اینکه اهمیت بزرگداشت یاد و خاطره دلیرمردان برای نسل جوان امروز از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است، به بیان خاطراتی از عملیات حاج عمران پرداخت و گفت: قبل از انجام عملیات حاج عمران، صدام با مشاوره حامیان خود، تصمیم گرفته بود که دفاع متحرک را در مناطق غرب کشور ما انجام دهد و از این طریق شکست خود را در فاو جبران کند، از طرفی فاو برای ما هم مسئله شده بود و از دست دادن آن ظرفیتی را برای جبهه دشمن ایجاد می‌کرد که بتواند تا پیرانشهر بیاید، ما در عملیات حاج عمران از پیش‌روی دشمن جلوگیری کردیم.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان اضافه کرد: در این عملیات ما جوانان غیوری را تقدیم انقلاب کردیم که هر کدام‌شان به اندازه بشریت ارزش داشتند، جوانانی مؤمن، رشید، متعهد به امام و انقلاب، ما این هزینه را دادیم؛ ولی از خاک‌مان دفاع کردیم، پس از پخش شدن اخبار شهادت و رسیدن جزئیات عملیات حاج عمران به خدمت مقام معظم رهبری، ایشان رزم نیروهای لرستان را دیدنی تعبیر کردند و فرمودند: «رزم نیروهای لرستان پیش از آنکه شنیدنی باشد، دیدنی است.»

در ادامه این آیین حجت‌الاسلام علی سپهوند، امام‌جمعه شهرستان ازنا نیز با گرامیداشت نام و خاطره شهدا و ایثارگران جنگ تحمیلی، گفت: دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها و از خودگذشتگی  رزمنـدگانی است که شجاعانه برای حفظ دین، خاک و شرافت انسانی ما مبارزه کردند.

در ادامه نمایش راکت به نویسندگی و‌ کارگردانی آرش رضایی تولید گروه ققنوس شهرستان ازنا اجرا شد. این نمایش، به موضوع اسارت رزمندگان گردان مالک اشتر ازنا در عملیات حاج عمران اشاره داشت که بازیگران آن نیز از رزمندگان آزاده‌ای بودند که در این عملیات به اسارت رژیم بعثی درآمدند.

در پایان نیز مصطفی آسترکی، مبینی و امین‌الله دهقان از رزمندگان گردان مالک اشتر ازنا در عملیات حاج عمران خاطراتی را از این عملیات بیان داشتند.

این برنامه به همت دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری لرستان و با مشارکت دفتر شب خاطره و همکاری، ادارات و نهادهای فرهنگی شهرستان ازنا با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تبیین نقش رزمندگان لرستانی در خلق حماسه‌های ماندگار، با تمرکز بر روایت حضور رزمندگان گردان سرافراز مالک اشتر ازنا در  عملیات حاج عمران برگزار شد.

انتهای پیام
captcha