تنظیم بازار در اولویت کار دولت باشد
کد خبر: 4049602
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶

تنظیم بازار در اولویت کار دولت باشد

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه تنظیم بازار باید همچنان در اولویت کار دولت باشد، گفت: عدم تنظیم بازار مردم را آزار می‌دهد.

حجت الاسلام شاهرخی، نماینده ولی فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد، با دعوت همگان به تقوای الهی و بهره‌گیری از فیوضات ماه رمضان، اظهار کرد: در ادامه سخنان بهشتیان و کافران جهنمی به آیه ۳۴ و ۳۵ سوره فاطر رسیدیم که خداوند از لسان مؤمنان بهشتی چنین نقل می‌کند که مؤمنان حمد و سپاس خداوند را به جای می‌آورند و غم و اندهی که در دل آنان بود با استقرارشان در بهشت برطرف شد.

وی با اشاره به اینکه خداوند سبحان رنج و خستگی جسمانی و روحانی را از وجود بهشتیان دور کرده و آنان را به زینت‌‌ها و لباس‌های فاخر بهره‌مند ساخت، افزود: خداوند در قرآن کریم مجازات گنهکاران را ذکر می‌کند تا انسان به عاقبت و سرنوشت گنهکاران نگاه کند و مغرور نشود.

شاهرخی با تأکید بر اینکه مسلمانانی که پس از ارتحال نبی مکرم اسلام به دنیا آمدند با وجودی که رسول خدا(ص) را ندیدند ولی به کتاب آسمانی قرآن ایمان آورده و در این راه شکنجه‌ها کشیدند و این کار قابل ارزش است، افزود: ما شیعیان امام علی(ع) نیز هیچ‌یک از ائمه معصومین را ندیدیم اما دل‌های ما مملو از عشق و ارادت به اهل‌بیت(ع) است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با یادآوری اینکه پرچم در جمهوری اسلامی پرچم مولای متقیان است، خاطرنشان کرد: آیات ۳۶ و ۳۷ سوره فاطر نیز سخنان کافران و مجرمان جهنمی را ذکر می‌کند کمااینکه کسانی که راه کفر را در پیش بگیرند، گرفتار آتش جهنم شده و آتش جهنم بر آنان مسلط می‌شود.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه در چنین جایی که یک انسان به خاطر کفر و ناسپاسی گرفتار جهنم شده دو راه برای نجات وجود دارد، اظهار کرد: یکی اینکه مرگش فرا برسد و دیگر اینکه به مرور زمان از عذاب او کاسته شود البته آیه مذکور، فرمان مرگ مجرم گرفتار در جهنم از سوی خداوند صادر نمی‌شود و از عذابش نیز کاسته نمی‌شود و باید مجازات کفران و ناسپاسی‌ها را بچشد و این عاقبت ناسپاسی است.

وی با اشاره به اینکه خداوند متعال استعداد و توانایی در انسان قرار داده تا به سعادت برسد، گفت: عده‌ای نعمت‌های بیرونی و درونی را ضایع کرده و با ناسپاسی تمام درهای رحمت را به روی خود بسته و خداوند هم درهای آخرت و نجات را بر روی آنها می‌بندد‌.

شاهرخی ماه رمضان را فرصتی برای بازنگری در فعالیت‌های دنیوی دانست و گفت: دعا، مناجات، صله‌رحم، کمک به دیگران از مواردی است که با انجام آن می‌توان نهایت تلاش را در جهت ایجاد صفای باطن انجام داد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با یادآوری اینکه نیمه ماه مبارک رمضان ولادت امام حسن‌مجتبی(ع) است، خاطرنشان کرد: دوران امامت امام حسن(ع) آکنده از خیانت دنیاپرستان بود و معاویه که دشمن سرسخت اهل‌بیت(ع) بود و سودای خلافت در سر داشت توطئه‌های زیادی بر علیه آن حضرت انجام داد و در نهایت و در حالی‌که آن حضرت آمادگی جهاد داشت به مدینه آمد.

امام جمعه خرم‌آباد با گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: روز ارتش نشان از جایگاه ویژه ارتش در نظام اسلامی دارد و باید از مجاهدت‌های لشکر ۸۴ و کادر این لشکر در دوران دفاع مقدس تقدیر کرد.

وی در رابطه وضعیت آب در استان لرستان نیز اظهار کرد: وضعیت آب یک موضوع ملی است و هر تصمیمی که در مورد تقسیم آب درباره استان‌های همجوار گرفته می‌شود باید لرستان نیز مدنظر قرار گیرد چراکه لرستان کانون آب است.

وی با اشاره به اینکه موضوع آب یک موضوع چند‌وجهی است و نمی‌شود نگاه تک‌وجهی به آن داشت، ادامه داد: تسریع در روش آبیاری قطره‌ای به‌جای آبیاری غرقابی، اعمال مدیریت صحیح در تقسیم آب، تکمیل سدهای در دست احداث، تسریع تکمیل پمپاژ‌های آب از مواردی است که می‌تواند در روند مدیریت صحیح آب مؤثر باشد کمااینکه باید از واگذاری زمین‌های کشاورزی به افرادی که خارج از استان می‌آیند پرهیز کرد چراکه در سالی که کم‌آبی است نمی‌شود به شکلی که پرآبی وجود دارد آب را مصرف کرد.

شاهرخی با اشاره به اینکه عدم تنظیم بازار مردم را آزار می‌دهد، اظهار کرد: اقلام مورد نیاز مردم باید کنترل شود و تنطیم بازار باید همچنان در صدر اولویت‌ها باشد از جهتی اینکه صرفا گران‌فروش را مجازات کنند برای مردم کارساز نیست زیرا هزینه گران‌فروشی به خزانه می‌رود به هر حال به هر شکلی باید بازار را کنترل کرد.

انتهای پیام
captcha