حضور در طبیعت را با گناه آلوده نکنیم
کد خبر: 4046045
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۵
نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

حضور در طبیعت را با گناه آلوده نکنیم

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه مردم لرستان علاقمند به طبیعت هستند، گفت: طبیعت را چون موجود زنده بدانیم و حضور در طبیعت را با گناه آلوده نکنیم.

حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد، با دعوت نمازگزاران به تقوا و عمل صالح و دوری از صفات ناپسند، اظهار کرد: آیات قرآن بیانگر این است که در آستانه روز قیامت تحولات عجیبی به وقوع می پیوندد.

وی با اشاره به اینکه در آستانه روز قیامت کوه‌ها متلاشی، خورشید تاریک شده، ستارگان فروغ و روشنی خود را از دست می‌دهند و زلزله عظیمی عالم بشریت را فرا می‌گیرد، افزود: در روز قیامت همه حاکمیت‌ها به‌جز حاکمیت خداوند نابود می‌شوند؛ خداوند در همه عرصه‌ها حاکم و حاکمیت‌های غیرحقیقی بر فنا شده و آن روزی سخت برای گنهکاران است.

شاهرخی با اشاره به اینکه هر کس توشه تقوا و عمل صالح داشت رستگار و موفق می‌شود به آیات ۲۷ و ۲۸ سوره فرقان در خصوص صحبت‌های مجرمان جهنمی و مؤمنان بهشتی اشاره و ادامه داد: با نگاهی به شأن نزول این آیات به این نتیجه می‌رسیم که دوست گمراه انسان را منحرف کند چراکه همنشین در تغییر مسیر زندگی انسان مؤثر است البته در شکل‌گیری شخصیت انسان عوامل متعددی اثر دارد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با یادآوری اینکه نسل نوجوان و جوان باید در انتخاب دوست و همنشین دقت کنند، افزود: از سلیمان نبی نقل شده درباره کسی نظر ندهید تا به دوستانش نظر بیفکنید و در حدیثی از امام علی(ع) آمده است که اگر وضعیت کسی بر شما مشتبه شد و خواستید با او ارتباطی برقرار کنید اگر شخصیت او را نمی‌شناختید به رفقا و همنشینان او نگاه کنید.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه گاهی انسان تا مرز سعادت پیش می‌رود و همنشین رسول خدا(ص) می‌شود ولی در اثر همنشینی با افراد ناصالح، کافر می‌شود، افزود: چنین فردی در آخرت دچار حسرت می‌شود و می‌گوید ای کاش با افراد ناصالح همنشین نمی‌شدم.

وی با اشاره به اینکه روز قیامت در یک معنا روز حسرت است، ادامه داد: روز قیامت برای گنهکاران به این معنا که سعادت ابدی را از دست دادند روز حسرت است و برای نیکوکاران به این معنا که ای کاش در دنیا کارهای نیک بیشتری انجام می‌دادیم.

شاهرخی با اشاره به اینکه ممکن است انسان از رسانه منحرفی تأثیر بگیرد و یا فیلم‌های زشت او را از مسیر منحرف کند، اظهار کرد: گاهی ممکن است یک دسته و گروه منحرف سعادت را از انسان بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با یادآوری اینکه امروز وحدت برای ما در رأس همه امور است، ادامه داد: شخصیت‌ها، اهل سخن، مدیران دولت سیزدهم و افرادی که روی کار خواهند آمد از تفرقه جلوگیری کرده، دلها را به هم نزدیک کنند و بر اصول مشترک مجتمع شوند چراکه وحدت رمز پیروزی انقلاب اسلامی است.

امام ‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه پیروزی ما به این سبب بود که زیاده‌خواهان نتوانستند در صفوف متحد ملت رخنه کنند، اظهار کرد: به دنیا، خاورمیانه و همسایگان نگاه کنیم که چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است مسئولان و مدیران تمام تلاش خود را برای تحقق شعار سال به کار ببندند و آن را عملیاتی کنند.

وی با اشاره به اینکه سال‌ها قطار توسعه انسان از ریل توسعه خارج شده است، گفت: برای مسیر توسعه استان ابزارهایی نیاز است که یکی از ابزارها اجرایی کردن مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان لرستان است.

شاهرخی به روز ۱۲ فروردین اشاره کرد و با اشاره به اینکه این روز، عید ملت ایران است، افزود: روز جمهوری اسلامی ایران روز غلبه مستضعفین بر زورگویان عالم و روزی ماندگار در تاریخ انقلاب است چراکه بیش از ۹۸ درصد مردم به جمهوری اسلامی رای دادند و با ولایت فقیه تجدید میثاق کردند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به ۱۳ فروردین روز طبیعت، گفت: مردم ما به طبیعت علاقمند است طبیعت را چون موجود زنده بدانیم، ضمن حضور در طبیعت، موجودیت آن را به رسمیت بشناسیم و حضور در طبیعت را با گناه آلوده نکنیم.

انتهای پیام
captcha