امر به معروف و نهی از منکر به گفتمان تبدیل شود
کد خبر: 4045958
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷

امر به معروف و نهی از منکر به گفتمان تبدیل شود

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید به گفتمان تبدیل شود، اظهار کرد: گاهی برخی از دستگاه‌های اجرایی با دادن مجوز بستری را برای ناهنجاری فراهم می‌کنند.

امر به معروف و نهی از منکر به گفتمان تبدیل شودبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی که پنج‌شنبه، ۱۱ فروردین به‌ مناسبت فرا رسیدن ماه رمضان برگزار شد، با بیان اینکه دنیا معبری برای گذر است، اظهار کرد: براساس توصیه‌ها و آموزه‌های نبوی، فاطمی، علوی و مهدوی برای عبور از دنیا نیازمند تقوا، ایمان، توکل، بهره‌گیری از عقل، علم، صبر و اندیشه هستیم و در همین راستا ماه مبارک رمضان ماهی است که برای ما  تقوا و خویشتنداری را به ارمغان می‌آورد.

وی افزود: ماه مبارک رمضان بهار قرآن و صفای دل است، در این ماه انسان علاوه‌بر روزه ظاهری روزه باطنی نیز دارد و حتی خیال گناه را نیز به خودش راه نمی‌دهد و شئونات این ماه را حفظ می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه مدارس علمیه کانون نشر و تبلیغ معارف اسلامی است، اضافه کرد: حوزه علمیه و جامعه روحانیت سرچشمه‌های معارف اسلامی است و نشر و تبلیغ معارف اسلامی باید از این چشمه جوشان سرچشمه بگیرد، اگر کسانی بخواهند به‌دور از مراکز حوزه علمیه و جامعه روحانیت معارف اسلامی را نشر و تبلیغ کنند، به‌طور یقین آسیب‌زننده است.

امام جمعه خرم‌آباد ادامه داد : تمام دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی لرستان با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان با همکاری یکدیگر برنامه‌های ماه رمضان را از جمله فضاسازی ظاهری شهر و ادارات و ترویج معارف اسلامی به نسل جوان اجرایی کنند.

شاهرخی ضمن انتقاد ازعدم برگزاری نماز جماعت در برخی ادارات لرستان، گفت: از برگزاری کمیت و کیفیت نمازهای جماعت در ادارات این استان راضی نیستیم و اخبار خوبی به ما نمی‌رسد، در برخی ادارت حتی مدیرکل ارتباطی با امام جماعت اداره ندارد و در نماز جماعت شرکت نمی‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه بی‌توجهی به نماز جماعت در ادارات لرستان زیبنده جامعه اسلامی نیست، تصریح کرد: در نمازجماعت ادارات و سازمان‌ها به‌دنبال ظاهرسازی نیستیم بلکه به‌دنبال حاکم‌ شدن روحیه معنوی و وجدان کاری هستیم.

شاهرخی افزود: فضاهای قرآنی لرستان در ماه رمضان را باید از جهت کیفی و کمیت توسعه بدهیم و همچنین نیروی انتظامی در برخورد با ناهنجاری‌ها اقدام کند.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید به گفتمان تبدیل شود، اظهار کرد: گاهی برخی از دستگاه‌های اجرایی با دادن مجوز بستری را برای ناهنجاری فراهم می‌کنند، در همین راستا باید از ظرفیت جوانان انقلابی گروه‌های جهادی با ثبت در سامانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر و آموزش‌های لازم برای امر به معروف و نهی از منکر با نظارت نیروی انتظامی استفاده کرد.

انتهای پیام
captcha