تولید دانش‌بنیان سبب پیشرفت تحول‌آفرین می‌شود
کد خبر: 4044969
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵
امام جمعه خرم‌آباد:

تولید دانش‌بنیان سبب پیشرفت تحول‌آفرین می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه تولید دانش بنیان سبب پیشرفت تحول آفرین می‌شود، گفت: تولید دانش بنیان بهره‌وری را افزایش و سبب رقابت‌پذیری محصولات می‌شود.

حجت الاسلام شاهرخی، نماینده ولی فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد، با دعوت همگان به تقوای الهی، انجام واجبات، دوری از محرمات و رفتارهای ناپسند، اظهار کرد: تجربه تاریخ، کتاب و سنت این یقین را به‌وجود می‌آورد که موفقیت در دنیا و آخرت بر پایه ایمان و عمل صالح است.

وی با اشاره به سلسله صحبت‌های مؤمنان بهشتی و گنهکاران جهنمی در قرآن، گفت: در آیه ۵۰ سوره اعراف آمده است که جهنمیان به بهشتیان التماس می‌کنند و می‌گویند از آن نعمت‌ها و رزق و روزی که خدا به شما داده بر ما هم ببخشایید و اهل بهشت پاسخ می‌دهند خداوند نعمت‌های بهشتی را بر جهنمیان حرام کرده است.

شاهرخی با تأکید بر اینکه بین گنهکاران و بهشتیان فاصله زیادی وجود دارد و نخستین تقاضای اهل جهنم از بهشت، درخواست آب است، افزود: جهنمیان نمی‌توانند از حقیقت نعمت‌های بهشتی اطلاع پیدا ‌کنند و این حکم تکوینی خداوند است که گنهکاران لیاقت چنین بخششی را ندارند.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه مجرمان جهنمی به احکام اسلامی پشت کردند و احکام جدی الهی خداوند را به بازیچه گرفتند، گفت: علت گرفتاری مجرمان جهنمی این است که زندگی دنیا آنان را مغرور کرده بود و وقتی به خود آمدند که در سراشیبی سقوط و جهنم قرار گرفته بودند.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با اشاره به تبریک سال نو، اظهار کرد: نوروز امسال مقارن با میلاد منجی عالم بشریت، معنویت و نشاط خاصی در کشور ایجاد کرد کما اینکه ماه رمضان که در فصل بهار است فرصتی مغتنم برای رشد و تعالی معنوی ایجاد کرده است.

وی با اشاره به نامگذاری سال با عنوان «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال کارآفرین»، گفت: اگر به توصیه‌های مقام معظم رهبری عمل می‌کردند، سختی‌ها کمتر می‌شد.

شاهرخی با یادآوری اینکه اقتصاد مؤلفه‌های متعددی دارد که بین آنان تولید جایگاه ویژه‌ای دارد، افزود: تولید، تورم را کم و رفاه عمومی ایجاد کرده و سبب عزت و اقتدار و استقلال می‌شود و اگر تولید دانش‌بنیان باشد، سبب پیشرفت تحول‌آفرین می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه دانش باید در عرصه‌های اقتصادی وارد شده و در کشور شتاب بگیرد، ادامه داد: فناوری باید در عرصه‌های تولید ورود کند و کیفیت محصولات افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه محصول دانش‌بنیان بهره‌وری را افزایش داده و مانع هدررفت انرژی می‌شود، اضافه کرد: دانش‌بنیان بودن تولید سبب رقابت تولیدات با نمونه‌های مشابه خارجی می‌شود.

انتهای پیام
captcha