رئیس جهاددانشگاهی فارس درگذشت آیت‌الله فقیه را تسلیت گفت
کد خبر: 4044680
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷

رئیس جهاددانشگاهی فارس درگذشت آیت‌الله فقیه را تسلیت گفت

مظاهر بابایی طی پیامی درگذشت مرحوم آیت‌الله سیدمحمد فقیه، امام‌جمعه فقید نی‌ریز و نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت.

مظاهر بابایی، رئیس جهاددانشگاهی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، در پی درگذشت مرحوم آیت‌الله سیدمحمد فقیه، امام‌جمعه فقید نی‌ریز و نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، مظاهر بابایی، رئیس جهاددانشگاهی فارس و خبرگزاری‌های ایکنا، ایسنا و سینا این استان پیام تسلیتی صادر کرد.

در این پیام آمده است:

بسم الله الرحمین الرحیم

«انا لله و انا الیه راجعون»

قال رسول‌الله (صلی‌الله علیه و آله وسلم): اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدها شیء؛ وقتی عالمی فقیه، فوت کند در اسلام رخنه و حفره‌ای ایجاد می‌شود که هیچ چیزی نمی‌تواند جای آن را پر کند.

رحلت مرحوم آیت‌الله سیدمحمد فقیه، امام جمعه فقید نی‌ریز که به تأسی از اجداد پاک و مطهرشان، عمری را در خدمت به قرآن و دین صرف کرد، باعث تأسف و تألم گردید.

آن عالم ربانی که از سال 58 با حکم بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی (رحمةالله علیه) در کسوت امام جمعه نی‌ریز خدمت می‌کرد، منشأ خدمات بسیاری به مردم این خطه از استان فارس شد. نقش بی‌بدیل آن مرحوم در آشناسازی و انس و الفت و جوانان با آموزه‌های دین و تدریس در دانشگاه‌ها غیرقابل انکار است و خود الگوی حسنه و بی‌نظیری برای تداوم این راه از سوی جوانان است.

اینجانب رحلت مرحوم آیت‌الله سیدمحمد فقيه را محضر حضرت بقیةالله‌الاعظم (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف) و نائب برحق ایشان، حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و همچنین مردم شریف فارس و به ویژه خطه عالم‌پرور نی‌ریز تسلیت عرض کرده و برای آن مرحوم، علو درجات و لطف و رحمت الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha