حکومت صالحان در هنگام ظهور/ مستضعف، قشر آسیب‌پذیر نیست
کد خبر: 4044002
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱
نماینده ولی‌فقیه در لذستان بیان کرد:

حکومت صالحان در هنگام ظهور/ مستضعف، قشر آسیب‌پذیر نیست

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه منت در قرآن به معنای نعمت بزرگ و ویژه است که توسط خداوند به مستضعفین مؤمن و موحد عطا می‌شود، گفت: حاکمیت صالحان در زمان ظهور امام زمان(عج) اتفاق می‌افتد.

حجت الاسلام شاهرخی، نماینده ولی فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد، با دعوت همگان به تقوای الهی و دوری از صفات ناپسند، اظهار کرد: راه حاکمیت دین خدا و وراثت بر زمین تقوا و ایمان و عمل صالح است.

وی با اشاره به اینکه آموزه‌های دینی و معارف اسلامی ما را به عمل صالح فرا می‌خواند و موفقیت دنیا و رستگاری آخرت مشروط به ایمان و تقوا است، افزود: خداوند در آیه پنجم سوره قصص فرموده است که حاکمیت زمین ازآن مستضعفین خواهد و بود و آنان وارثان زمین خواهند بود.

شاهرخی با تأکید بر اینکه مستضعفین در مقابل مستکبرین است و به‌معنای افشار آسیب‌پدیر نیست، گفت: گروهی از مردم هستند که از دانایی و توانایی لازم برخوردارند و چون پنجه در پنجه زورگویان ایستاده‌اند با موانعی مواجه شدند ولی توانایی اداره امور جهان را دارند.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه مفسدان تمام امکانات مادی و تجهیزاتی و رسانه را به کار گرفته و عرصه را بر مستضعف سخت کرده‌اند اما هر چه زمان می‌گذرد بر فوت و قدرت مستضعفان افزوده می‌شود، ادامه داد: خداوند متعال در آیه پنجم‌ سوره قصص می‌فرماید که ما به مستضعفین منت به معنای نعمت بزرگ و ویژه‌ای عطا می‌کنیم و چه نعمتی بالاتر از برپایی عدالت، مبارزه با ظلم و تبعیض وجود دارد.

خطیب جمعه خرم‌آباد با یادآوری اینکه منت در قرآن به معنای نعمت ویژه است، افزود: حاکمیت مستصعفین در زمان ظهور امام زمان(عج) اتفاق خواهد افتاد و آیات متعددی از قرآن و روایات بر این امر تأکید می‌کند.

وی با اشاره به سالروز ولادت منجی عالم بشریت، گفت: آن حضرت در طلوع فجر نیمه شعبان سال ۲۵۵ دیده به جهان گشود، غیبت صغری آن حضرت از سال ۲۶۰ تا ۳۲۹ به مدت ۶۹ سال طول کشید و بعد از آن تاکنون غیبت کبری آن حضرت ادامه دارد.

شاهرخی با تأکید بر اینکه سال ۱۴۰۰ با عزت و شرافت و سربلندی مردم به پایان رسید، اضافه کرد: این سال با سختی‌های معیشتی، کرونا و برخی سوء‌مدیربت‌ها همراه بود با این وجود مردم با عزت در انتخابات ۲۸ خرداد شرکت کرده و توطئه‌های دشمنان را خنثی کردند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه مردم با حضور در انتخابات ریاست جمهوری هم وفاداری خود را نشان دادند و هم نشان دادند که خواهان تحول هستند، ادامه داد: مدت ۹ ماه از انتخابات ریاست جمهوری می‌گذرد که قوه مجریه در حال کامل شدن است و در لرستان هم نیازمند کامل شدن است.

وی با بیان اینکه مردم انتطار دارند با برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت دولت آثار گشایش را در زندگی خود ببینند، ادامه داد:، تسریع در اجرای سد معشوره، اتصال شبکه آبیاری از سدها به دشت‌های وسیع و افزایش اراضی آبی از مواردی است که می‌تواند تحول همراه با جهش را در لرستان ایجاد کند کمااینکه و وزارت نیرو در سد بختیاری از نیروهای استان لرستان استفاده کند.

شاهرخی با اشاره به اینکه آنچه در رسومات سال نو است پاکیزه کردن محیط خانه، صله‌رحم و تکریم بزرگان است، افزود: وضعیت مرکز استان و دیگر شهرها نیازمند نظافت و پاکیزه کردن شهر، جلوگیری از قطع درختان و آمادگی پذیرایی از مهمانان نوروزی است.

انتهای پیام
captcha