کتائب حزب‌الله: پایگاه‌های نظامی و اطلاعاتی بیگانه در عراق برچیده شود
کد خبر: 4042785
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷

کتائب حزب‌الله: پایگاه‌های نظامی و اطلاعاتی بیگانه در عراق برچیده شود

گروه کتائب حزب الله عراق تأکید کرد که راه دور نگاه داشتن عراق از درگیری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی خروج پایگاه‌های نظامی و اطلاعاتی آمریکایی و صهیونیستی از این کشور است.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، کتائب حزب‌الله شامگاه یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: عملیات نیروهای ایرانی در بمباران یک پایگاه پیشرفته رژیم صهیونیستی در اربیل که در آن چند افسر موساد کشته و شماری هم زخمی شدند، عملیاتی است که از مرحله‌ تازه درگیری از نوعی دیگر در خاک عراق خبر می‌دهد.

کتائب حزب‌الله افزود: این عملیات در پاسخ به حمله چند هفته پیش پهپادهای رژیم صهیونیستی از داخل خاک عراق به داخل ایران انجام شده است.

این گروه تاکید کرد: پایگاه‌های نظامی و مقرهای اطلاعاتی بیگانه باید از عراق خارج شود تا این کشور  از زیر بار بیشتر درگیری‌های بین المللی و منطقه ای در خاک خود دور نگه داشته شود.

کتائب حزب الله گفت: کسانی که صدایشان بلند شده و برای حاکمیت کشورمان گریه و حمله موشکی به پایگاه‌های صهیونیستی را محکوم می‌کنند، زمانی که نظامیان اشغالگر آمریکایی و رژیم صهیونیستی نیروهای عراقی و انبارهای سلاح عراق را هدف می‌گرفتند، کجا بودند و نمی‌شنیدیم که آن زمان هم مثل الان محکوم کنند.

 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران روز یکشنبه در اطلاعیه‌ای با اشاره به هدف قرار دادن مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها توسط موشک‌های نقطه‌زن در اربیل عراق تاکید کرد: تکرار هرگونه شرارت با پاسخ های سخت، قاطع و ویرانگر مواجه خواهد شد.

در این بیانیه تأکید شده بود: در پی جنایات اخیر رژیم جعلی صهیونیستی و اعلان قبلی مبنی بر بی‌پاسخ نگذاردن جنایت‌ها و شرارت‌های این رژیم منحوس، بامداد یکشنبه، 22 اسفند، مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها مورد هدف موشک‌های قدرتمند و نقطه‌زن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت.

اکرم الکعبی، دبیرکل جنبش نجباء عراق در بیانیه‌ای ضمن قدردانی از جمهوری اسلامی ایران برای نابودی مقر سازمان اطلاعات و عملیات ویژه (موساد) صهیونیستی در اربیل آمادگی خود را برای ارائه اسناد فعالیت و حضور موساد در اربیل اعلام کرد.

اکرم الکعبی افزود: اقدام خانواده بارزانی در مأوا دادن به گروه‌های موساد صهیونیستی که دشمن عراق، ایران و ملت‌های منطقه است به هر طرفی این حق را می‌دهد که آنها را مورد هدف قرار داده و به حضور نامشروعشان پایان دهد.

انتهای پیام
captcha