واکنش‌ها به حملات موشکی علیه پایگاه موساد در اربیل
کد خبر: 4042480
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶

واکنش‌ها به حملات موشکی علیه پایگاه موساد در اربیل

دو پایگاه سازمان اطلاعات و عملیات ویژه(موساد) رژیم صهیونیستی بامداد امروز یکشنبه در اربیل عراق هدف موشک قرار گرفت. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حملات را به عهده نگرفته و از تلفات احتمالی خبری در دسترس نیست. وزارت خارجه آمریکا با شرورانه توصیف کردن این حمله اعلام کرد ما نمایش خشونت را محکوم می‌کنیم.

به گزارش ایکنا، نیمه شب گذشته چند منطقه در اربیل، واقع در کردستان عراق هدف حملات موشکی قرار گرفتند.

گزارش‌های اولیه حاکی است 14 فروند راکت 122 میلی متری «گراد» به نزدیکی پایگاه نظامی آمریکا در حومه فرودگاه اربیل و همچنین اطراف کنسولگری آمریکا در اربیل اصابت کرده است. در این بین ساختمان در حال تأسیس کنسولگری آمریکا در شمال این شهر و ایستگاه تلویزیونی کردستان 24 نیز هدف قرار گرفتند.

فیلمی از لحظه اصابت موشک به ایستگاه تلویزیونی کردستان 24

اگرچه نوع و مدل موشک‌ها مشخص نشده است اما منابع کردی اعلام کردند این موشک‌ها از نوع بالستیک بودند.

الجزیره هم نوشت: واشنگتن پست به نقل از یک مسئول عراقی اعلام کرده موشک‌هایی که اربیل را هدف قرار دادند، بالستیک بوده‌اند.

انفجار مهیب در اربیل

وزارت بهداشت اقلیم کردستان نیز اعلام کرد: به دنبال حمله موشکی زخمی شدن کسی گزارش نشده است اما خبرنگار ایران اینترنشنال در کردستان عراق اعلام کرده که تعداد زخمی‌ها بالا است.

طبق ویدئوهای منتشر شده ساعت برخورد موشک‌ها ۱:۲۰ دقیقه بامداد است.

فیلمی از لحظات نخست حمله موشکی به پایگاه موساد

وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به شبکه «سی‌بی‌اس» اعلام کرد: «هیچ خسارت یا تلفاتی در هیچ یک از تأسیسات دولتی آمریکا وجود ندارد. این حادثه توسط دولت عراق و دولت منطقه کردستان در حال بررسی است و شما را برای اظهار نظر به آنها ارجاع می‌دهیم. ما این حمله شرورانه و نمایش خشونت را محکوم می‌کنیم».

خبرنگار العالم در این باره گزارش داد: برخی طرف‌ها در کردستان و آمریکا سعی می‌کنند ایران را متهم کنند در حالی تهران در این مورد هیچ بیانیه‌ای صادر نکرده است. همچنین جمهوری اسلامی ایران حمله به مراکز دیپلماتیک را محکوم می‌کند. گروه‌های مقاومت عراقی نیز تا کنون مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته‌اند.

نخست‌وزیر عراق درباره حملات بامداد به اربیل در توئیتر نوشت: «حمله‌ای که شهر عزیز اربیل را هدف قرار داد و در دل ساکنان وحشت ایجاد کرد، حمله‌ به امنیت مردم ماست. ما تحولات را با رئیس دولت منطقه کردستان پیگیری کرده‌ایم و نیروهای امنیتی این حمله را بررسی خواهند کرد و هرگونه آسیب به امنیت شهرها و شهروندانمان را مرتفع خواهیم کرد».

مسرور بارزانی، نخست‌وزیر منطقه کردستان نیز در واکنش به این حمله اظهار کرد: «اربیل در برابر بزدلان سر تعظیم فرود نخواهد آورد».

اعلام همبستگی مقتدی صدر

رهبر جریان صدر با انتشار توئیتی به حمله موشکی شب گذشته، به اربیل واکنش نشان داده و همبستگی خود را با اقلیم کردستان اعلام کرد.

وی در این توئیت با استفاده از هشتگی بر تشکیل دولت اکثریت ملی تأکید کرده است.

انتهای پیام
captcha