۱۰۰ فقره جهیزیه به نوعروسان نیازمند لرستانی اهدا شد
کد خبر: 4040486
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴
در قالب طرح پویش احسانه؛

۱۰۰ فقره جهیزیه به نوعروسان نیازمند لرستانی اهدا شد

یکصد فقره جهیزیه به ارزش پنج میلیارد تومان در قالب طرح پویش احسانه توسط ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) به نوعروسان نیازمند لرستانی اهدا شد.

۱۰۰ فقره جهیزیه به نوعروسان نیازمند لرستانی اهدا شدبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت ‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان امروز، ۱۴ اسفند در آیین توزیع ۱۰۰ فقره جهیزیه در قالب طرح پویش احسانه توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، ضمن تبریک ازدواج یکصد زوج لرستانی، اظهار کرد: خداوند متعال به ‌وسیله رسول برای امتش فرامینی دارد و از ما می‌خواهد که کارهایی را انجام از برخی کارها نیز پرهیز کنیم.

وی با بیان اینکه در میان فرامین الهی آن که از همه برجسته‌تر است تقواست که دارای نشانه‌هایی است که یکی از نشانه‌های آن انفاق و نیکوکاری و کمک‌های مومنانه است، اضافه کرد: احسان و نیکوکاری راه و روش پیشوایان معصوم است و همه بدون استثناء در خدمتگزاری به مردم و احسان و نیکوکاری کارنامه درخشانی دارند و ما به‌عنوان پیروان معصومین در این جهت بایستی از امامان معصوم(ع) خود پیروی کنیم.

شاهرخی اضافه کرد: روزی دفاع از مرزهای ایران اسلامی امری ضروری بود و دولت و ملت همراه با یکدیگر در دفاع از میهن اسلامی متحد شدند و تمام توان خود را به کار گرفتند تا بر زورگویان عالم فائق آمدند و پیروز شدند.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه امروز نیروهای مسلح ما به بهترین شیوه و با مجهزترین امکانات و تجهیزات از کشور محافظت می‌کنند، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که روز ولادت امام حسین(ع) به‌عنوان روز پاسدار نامگذاری شده و نیروهای نظامی، انتظامی، بسیج، ارتش و سپاه در داخل کشور و سرحدات مرزی جانانه از میهن اسلامی هوشیارانه دفاع می‌کنند.

وی تصریح کرد: امروز دولت و ملت باید با تعامل، همدلی و خرد جمعی و به کار گرفتن روش‌های علمی، کارشناسی، قانونی و قضایی از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری و تلاش کنند دولت و ملت در جهت رفع آسیب‌های اجتماعی تمام بسترها، علل و عواملی که سبب پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌شود همه این علل و عوامل را شناسایی کنند و به کار بگیرند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه باید بسترهایی که می‌توانند آسیب‌های اجتماعی را کاهش و از بین ببرند آن بسترها و عوامل را اجرایی کنند، افزود: یکی از این بسترها که هم جنبه پیشگیری دارد و هم می‌تواند جلوی آسیب‌های اجتماعی را بگیرد تسهیل در امر ازدواج و ایجاد اشتغال پایدار است.

وی با بیان اینکه شغل پایدار سبب می‌شود که جوانان براساس آن ازدواج کنند و جمعیت شیعه محب مولی الموحدین علی(ع) تکثیر پیدا کند، اضافه کرد: ما در استان لرستان نیازمند تکثیر نسلی هستیم که این خصوصیات و ویژگی را دارد و ما در استان لرستان به‌عنوان جمعیت انقلابی، شجاع، غیرتمند و جمعیتی که پرچم اسلام را سرافرازانه به دست گرفته و شاهد آن تقدیم شش هزار و ۵۴۴ شهید بزرگوار به انقلاب است شاهد هستیم.

شاهرخی اظهار کرد: آنچه امروز به‌عنوان ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و نهادهایی از این قبیل در خدمت عموم مردم است امکاناتی بوده که در رژیم سابق درآمد حاصل از آنها در اختیار سران رژیم سابق بوده و با برپایی نظام اسلامی این خدمات گوناگون در اختیار عموم مردم قرار گرفته است و به طور یقین داشته‌های ما از کاستی‌های ما بیشتر است و خواهیم توانست ارتقای فرهنگی و اقتصادی را برای کشور رقم بزنیم.

انتهای پیام
captcha