غفلت از تنظیم بازار به اعتبار دولت آسیب می‌زند
کد خبر: 4040207
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸
نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

غفلت از تنظیم بازار به اعتبار دولت آسیب می‌زند

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با انتقاد از گرانی قوت دوم اکثریت مردم لرستان در ماه‌های اخیر، گفت: غفلت از تنظیم بازار به اعتبار دولت آسیب می‌زند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد، با دعوت نمازگزاران به تقوا و عمل صالح، اظهار کرد: تقوا و پرهیزگاری به سعادت منتهی می‌شود و پیروی از هوای نفس انسان را به سراشیبی سقوط می‌کشاند.

وی با اشاره به اینکه خداپرستی و تقوا با هواپرستی اجتماع نمی‌کند، اضافه کرد: با اطاعت خداوند متعال است که رضایت و خشنودی محقق می‌شود کمااینکه اهل تقوا در اعمال و کارهای خود رضایت الهی را معنا قرار می‌دهد.

شاهرخی با اشاره به سلسله جلسات بررسی سخنان اهل بهشت و اهل جهنم در آیات ۴۶ تا ۵۰ سوره اعراف، گفت: مردم دنیا سه گروه هستند گروه نخست مؤمنان راستین هستند که از مسیر حق عقب‌نشینی نمی‌کنند و گروه دوم مردمی هستند که در مقابل خداوند و راه انبیا مقابله می‌کنند و گروه سوم افرادی هستند که ایمان ضعیفی دارند که ممکن است در اعمال آنان کارهای صالح وجود داشته باشند.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به احوالات و سرانجام افرادی که ایمان ضعیف دارند یا به تعبیری سوءسابقه دارند، اضافه کرد: این افراد در نقطه بلندی بین بهشت و جهنم به نام اعراف قرار می‌گیرند و در آنجا هم بهشتیان را می‌‌بینند و هم اهل جهنم را می‌شناسند.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه شیعیان گنهکار که در اعراف قرار دارند میل دارند که فیض الهی شامل حال آنان شود، اضافه کرد: در روایات اسلامی آمده است که افراد ضعیف‌الایمان در اعراف رها نمی‌شوند و پیشوایان معصوم آنجا هستند و با شفاعت این افراد آنان را وارد بهشت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه خداوند متعال از بندگان خود مطالباتی دارد که در صدر این مطالبات تقوا قرار دارد، اضافه کرد: از جمله نشانه‌های تقوا، بردباری، دوری از بخل، مهربانی با ضعیفان، نیکی به همه است کمااینکه تقوا باید خودش را در رفتار و گفتار ما نشان دهد و اگر این نشانه‌ها در جامعه گسترش و رایج شود جامعه در تراز اسلام شکل گرفته است.

شاهرخی با تأکید بر اینکه ماه شعبان برای اهل تقوا اهمیت‌ دارد و ابرار و نیکان برای ماه شعبان برنامه‌ریزی می‌کنند، افزود: شعبان ماه برنامه‌ریزی و آمادگی معنوی است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به سوم شعبان ولادت سید و سالار شهیدان و روز پاسدار، گفت: سخنوران و اصحاب رسانه روایت و ابعاد گوناگون امام حسین(ع)، امام سجاد و ابوالفضل(ع) را تشریح کنند کمااینکه مصونیت و بقای مکتب اسلام به نام امام حسین(ع) و فرزندان آن حضرت رقم خورده است.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه امام سجاد(ع) با جهاد زبانی و تبیین معارف اسلامی در قالب دعا وظیفه امامت خود را انجام داد و ۱۷۰ شاگرد تربیت کرد، ادامه داد: رسیدگی به امور مردم از دیگر برجستگی‌های زندگی امام چهارم شیعیان است کمااینکه حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) نیز به‌عنوان علمدار کربلا تابع محض امام زمان خود بوده و از قلب سلیم برخوردار بود.

وی با اشاره به جنگ روسیه و اوکراین، گفت: ایران با هرگونه جنگ‌طلبی مخالف است اما آمریکا با گسترش ناتو در ایجاد جنگ روسیه و اوکراین نقش اصلی را دارد و این جنگ ناشی از خوی استعماری آمریکا است.

شاهرخی بر لزوم تنظیم بازار در ایام قبل از عید تأکید کرد و با بیان اینکه قوت دوم اکثریت مردم به حد بالای گرانی رسیده و به هیچ وجه قابل قبول نیست، اضافه کرد: دولت سیزدهم تمام امکانات علمی و اجرایی خود را برای تنظیم بازار به کار گیرد چراکه غفلت از این امر به اعتبار دولت آسیب می‌زند.

شاهرخی به هفته احسان و نیکوکاری از ۱۴ اسفند به مدت یک هفته اشاره کرد و افزود: مردم در کنار پرداخت انفاقات واجب، به کمک به مردم و پرداخت صدقات اهتمام داشته باشند کمیته امداد در پرداخت تسهیلات، احداث مسکن، تهیه جهیزیه، اجرای طرح اکرام موفق عمل کرده کمااینکه تلاش‌ها به سمت ایجاد شغل پایدار و توانمند کردن مددجویان سوق داده شود.

انتهای پیام
captcha