غرب‌ستیزی؛ نقطه اشتراک ایران و روسیه
کد خبر: 4040013
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۹
تحلیل‌گر مسائل سیاسی مطرح کرد:

غرب‌ستیزی؛ نقطه اشتراک ایران و روسیه

تحلیل‌گر مسائل سیاسی غرب آسیا با تأکید بر اینکه اوکراین هیچ‌‌گاه با ایران هماهنگ نبوده و همیشه در مقابل محور مقاومت قرار داشته است، اظهار کرد: نقطه اشتراک ایران و روسیه غرب‌ستیزی است.

امیرعلی‌حیدر امیری، مدرس حوزه و دانشگاهبه گزارش ایکنا از لرستان، امیر علی‌حیدر امیری، مدرس حوزه و دانشگاه در سلسله نشست‌های مجازی روشنگری و بصیرت‌افزایی مرکز نسرا سازمان فضای مجازی بسیج لرستان با موضوع «جنگ رسانه‌ای در بحران اوکراین» که شامگاه چهارشنبه، ۱۱ اسفند ویژه طلاب و فعالان سواد رسانه‌ای لرستان برگزار شد، با اشاره به ابعاد رسانه‌ای تحولات روسیه و اوکراین، اظهار کرد: بعد از فروپاشی شوروی در سال ۱۳۷۰ هجری شمسی، غرب به شوروی تعهد داد که ناتو را به شرق نمی‌کشانیم ولی عملا این‌کار را کردند که نمونه آن چکسلواکی و مهمترین آن لهستان است.

وی با اشاره به عهدشکنی غرب، گفت: مهمترین کشور در شرق، کشور اوکراین با ۴۰ میلیون جمعیت و از قدرت‌های هسته‌ای جهان بود به طوری‌که ۴۲ هواپیمای دورپرواز داشت اما با توطئه آمریکا به یک کشور حاشیه‌ای و ضعیف تبدیل شده است.

امیری با اشاره به تضمین پوشالی حمایت غرب و روسیه به اوکراین در مقابل نابودی سلاح‌های هسته‌ای این کشور، ادامه داد: روسیه نمی‌خواهد اوکراین در چنگ غرب باشد به طوری‌که در گام اول در کریمه اوکراین رای‌گیری و رفراندوم را برگزار کرد و بعد از اینکه ۹۷ درصد مردم رای دادند، جزیره کریمه به روسیه ملحق شد.

این مدرس حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه کشور روسیه به ۱۵ جمهوری کوچک عضو فدراسیون روسیه تقسیم می‌شوند، افزود: صهیونیسم جهانی به رهبری اسرائیل، آمریکا و انگلیس، اوکراین را تحریک کردند تا به روسیه حمله کند و رئیس‌جمهور اوکراین به روسیه حمله کرد ولی خودش در گرداب روسیه غرق شده است.

وی با اشاره به اینکه از دیدگاه کشورهای عضو ناتو، روسیه خرس سفید است و این کشورها بارها زلنسکی را تحریک کردند تا به روسیه حمله کند، افزود: روسیه راهی جز حمله به اوکراین نداشت و پیش‌بینی می‌شود اوکراین سقوط می‌کند و دولت غرب‌گرای زلنسکی از بین می‌رود و یک دست‌نشانده روسیه زمام کار را در اختیار می‌گیرد.

امیری به هجمه‌های رسانه‌ای غرب بر علیه روسیه در شرایط کنونی اشاره کرد و با بیان اینکه رسانه‌های دیداری و شنیداری استکبار یک هجمه رسانه‌ای بر علیه روسیه ایجاد کرده‌اند، افزود: رسانه‌های غربی مردم اوکراین را تحریک می‌کنند که خرس سفید را به دام انداخته‌اید اما همین رسانه‌ها زمانی که کودکان فلسطین و یمن شهید می‌شوند، عکس‌العملی نشان نمی‌دادند.

این مدرس حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه اگر جنگ جنایت است چه در اوکراین باسد چه در سوریه فرقی نمی‌کند، افزود: رسانه‌های قلم به مزد، اوکراین را نژاد برتر معرفی می‌کنند و به خاورمیانه و تمدن آن توهین می‌کنند.

وی با بیان اینکه بخشی از نبرد اوکراین نظامی و بخشی روانی، رجزخوانی و تحریک مردم است، گفت: غرب به صورت علنی و عملی، داعش و النصره را به اوکراین می‌برد و می‌خواهد با ابن کار تروریست‌های دنیا به روسیه باز شود.

امیری با اشاره به اینکه بخش اعظم جنگ روسیه رسانه‌ای است، خاطرنشان کرد: موج رسانه‌ای غرب بر علیه روسیه است کمااینکه در اوکراین افرادی تفکر ملی‌گرایی و نئونازیسم و هیلتر را دارند. ‌

این مدرس حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه چین برای عملیات در تایوان خودش را آماده می‌کند و اگر روسیه بتواند پیروز شود جنگ بعدی در تایوان است، گفت: روسیه می‌خواهد ناتو را در مرزهای خود دور کند و برای حفظ امنیت خود راهی جز حمله به اوکراین نداشت.

وی با بیان اینکه ایران در این قضیه بی‌طرف است اما ترکیه پهبادهای خود را به اوکراین فرستاده است که این پهبادها تانک‌های روسیه را نابود کردند، اضافه کرد: اوکراین هیچ وقت با ایران هماهمگ نبوده و همیشه در مقابل محور مقاومت بوده کمااینکه نقطه اشتراک ایران و روسیه غرب‌ستیزی است.

امیری با اشاره به اینکه امروز آمریکا سوئیس را تحریک می‌کند که ارتباط روسیه را قطع کند، افزود: روسیه اعلام کرد کشورهای عضو پیمان شانکهای قرار است که یک سوئیفت در مقابل آنان قرار داده و دلار را از عرصه تبادلات حذف کنند.

این مدرس حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه برخی رسانه‌های غرب‌گرا جنگ روانی ایجاد می‌کنند در حالی که صدا و سیمای ما واقعیت را می‌گوید، افزود: غرب‌گرایان داخلی همگام با غرب بر علیه روسیه سمپاشی می‌کنند این در حالی است که امروز غرب سخت‌ترین تحریم‌ها را برعلیه کشور ما تصویب کرده و حجم وسیعی از پول‌های کشور را بلوکه کرده است.

انتهای پیام
captcha