لزوم سرمایه‌گذاری هلدینگ‌های بنیاد مستضعفان در مناطق محروم
کد خبر: 4038629
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۲

لزوم سرمایه‌گذاری هلدینگ‌های بنیاد مستضعفان در مناطق محروم

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به ظرفیت‌های فراوان استان لرستان برای سرمایه‌گذاری، گفت: هلدینگ‌های بنیاد مستضعفان در مناطق محروم مانند لرستان سرمایه‌گذاری کنند.

حجت الاسلام شاهرخی، نماینده ولی فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد، امروز، پنجم اسفند در دیدار با محمد زیار، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی انرژی‌گستر نفت، گاز و پتروشیمی بنیاد مستضعفان که با حضور مدیرکل صنعت معدن و کارشناسان این اداره‌کل برگزار شد، با اشاره به وجود ظرفیت‌های اقتصادی و قابلیت‌های استان لرستان، اظهار کرد: لرستان در جهت توسعه پتروشیمی پالایشگاه نفت و گاز قابلیت سرمایه‌گذاری و پذیرش سرمایه‌گذاران را دارد.

وی با تأکید بر لزوم توجه به امور فرهنگی، ساخت و تعمیر مساجد و خانه‌های عالم، موقعیت اقلیمی و جغرافیایی استان لرستان، همجواری با استان‌های بزرگ، نیروی انسانی، نیروهای جوان، متخصص، متعهد و مردم ولایت‌مدار را امتیازهای استان لرستان برشمرد و گفت: هلدینگ‌های بنیاد مستضعفان در مناطق محروم مانند لرستان سرمایه‌گذاری کنند.

شاهرخی با بیان اینکه هلدینگ‌های مختلف بنیاد مستضعفان می‌توانند موجب کاهش بیکاری، رونق کسب و کار، ارتقای فرهنگی و پیشرفت اقتصادی در استان لرستان شوند، خاطرنشان کرد: در نشست‌های تخصصی وضعیت صنایع تعطیل شده، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان لرستان با مدیران عامل بنیاد مستضعفان برگزار شده و شیوه‌های سرمایه‌گذاری در استان مورد بررسی قرار گیرد.

در ادامه این دیدار محمد زیار، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی انرژی‌گستر نفت، گاز و پتروشیمی بنیاد مستضعفان با تقدیر از پیگیری‌های نماینده ولی‌فقیه در لرستان در جهت توسعه صنعتی، احیای کارخانجات تعطیل شده و امورات فرهنگی، گفت: استان لرستان مستعد توسعه در بخش‌های صنعتی، نفت، گاز، کشاورزی، دامداری، صنایع غذایی و معادن سنگ است.

وی با تأکید بر لزوم ارائه گزارش دقیقی از وضعیت صنعتی استان لرستان از جمله منطقه پارسیلون، خاطرنشان کرد: در نشست مقامات عالی استان با مقامات عالی بنیاد مستضعفان و هلدینگ‌های این بنیاد شیوه‌های سرمایه‌گذاری و بهره‌گیری از ظرفیت‌های استان لرستان مطرح می‌شود.

انتهای پیام
captcha