اجرای فاز دوم طرح «تاریخ شفاهی والدین شهدا» در لرستان
کد خبر: 4038031
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۲

اجرای فاز دوم طرح «تاریخ شفاهی والدین شهدا» در لرستان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با اشاره به اجرای فاز دوم طرح «تاریخ شفاهی والدین شهدا» در لرستان، گفت: در این مرحله ضبط و ثبت خاطرات ۲۲۰ والدین شهدا در هفته شهدا انجام می‌شود.

محمود زرین‌جویی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستانمحمود زرین‌جویی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به اجرای فاز دوم طرح تاریخ شفاهی والدین شهدا در لرستان، گفت: در این مرحله ضبط و ثبت خاطرات ۲۲۰ والدین شهدا در هفته شهدا انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه شهدا در هر جایی که نام آنها برده شود تأثیرگذار هستند، ادامه داد: در قالب این برنامه از والدین و بازماندگان شهدا مصاحبه‌هایی تهیه می‌شود.

زرین‌جویی اضافه کرد: خانواده شهدا گنجینه‌های معنوی دفاع مقدس هستند که در حال حاضر در حال تهیه تاریخ شفاهی از آنها هستیم و در فاز اول این طرح حدود ۹۰۰ تاریخ شفاهی ایثارگران به صورت آرشیو برای نگهداری و پخش انجام شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان ادامه داد: با توجه به کهولت سنی والدین شهدا ضرورت دارد با سرعت بیشتری این طرح اجرایی شود تا از این گنجینه ارزشمند که تاریخ شفاهی انقلاب و جنگ تحمیلی و نیز سیره و سبک زندگی شهدا است بی‌بهره نباشیم.

زرین جویی پیام‌رسانی و اطلاع‌رسانی خاطرات والدین معظم شهدا را از اولویت‌های بنیاد برشمرد و تصریح کرد: سیاست راهبردی بنیاد شهید به غیر از ثبت و ضبط این خاطرات، انتقال این پیام‌های معنوی و الگوهای زندگی به نسل‌های سوم و چهارم انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام
captcha