ظرفیت‌های پژوهشی حوزه علمیه قم به استان‌ها گسترش یابد
کد خبر: 4037078
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۴
نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

ظرفیت‌های پژوهشی حوزه علمیه قم به استان‌ها گسترش یابد

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به ظرفیت‌های حوزه علمیه قم‌، گفت: ظرفیت‌هایی که در زمینه تحقیقاتی و پژوهشی به‌صورت متمرکز در حوزه علمیه قم وجود دارد به مدارس علمیه در استان‌ها نیز گسترش یابد.  

حجت الاسلام شاهرخی، نماینده ولی فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد، عصر پنج‌شنبه، ۲۸ بهمن در دیدار با معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کشور که در خرم‌آباد برگزار شد، با بیان اینکه کتاب‌ها به پوسته آموزشی و پژوهشی تقسیم می‌شود، اظهار کرد: کتاب‌های درسی که به‌عنوان کتاب آموزشی از آنها نام برده می‌شود از طریق پژوهش گردآوری شده بنابراین زیربنای آموزش نیز پژوهش است.

وی با بیان اینکه چنانچه پژوهش متوقف شود آموزش نیز متوقف می‌شود، افزود: حوزه علمیه قم در این چند دهه در ابعاد و عرصه‌های گوناگون آموزشی و پژوهشی گام‌های خوبی برداشته و در این راستا جهش خوبی داشته است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان اضافه کرد:  در حال حاضر دنیا متوجه نظام اسلامی و حوزه علمیه است و تحرکی که در فضای تحقیقاتی و پژوهشی به‌صورت متمرکز در حوزه علمیه قم وجود دارد را باید به مدارس علمیه در استان‌ها نیز گسترش بدهیم.

وی با بیان اینکه جشنواره علامه حلی نشان  داده که  ظرفیت‌های بسیار خوبی در مدارس علمیه استان‌ها و شهرستان‌ها وجود دارد که چنانچه شناسایی و امکانات برای آن‌ها فراهم شود می‌توانند خدمات خوبی به عالم اسلام ارائه بدهند، گفت: اگر به عنوان خدمت‌گزار در استان لرستان بتوانیم بسترهای لازم را برای مدارس علمیه فراهم کنیم و همراهی حوزه علمیه بیشتر شود می‌تواند حرکت رو به جلویی که در پیش گرفته‌اند را با کمیت و کیفیت بیش‌تری دنبال کنند.

امام جمعه خرم‌آباد اضافه کرد: اقدامات خوبی جهت ارتقای مدارس و حوزه علمیه استان  لرستان انجام شده زیرا استان لرستان از دیرباز تاکنون خاستگاه برجستگان علمی، فقهی و معنوی و هم‌چنین علمای بزرگی همچون آیت‌الله بروجردی، آیت‌الله کمالوند و علمای بزرگ دیگری بوده است.

انتهای پیام
captcha