پیام تسلیت نماینده ولی‌فقیه در لرستان در پی رحلت آیت‌الله صافی‌گلپایگانی
کد خبر: 4032929
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱

پیام تسلیت نماینده ولی‌فقیه در لرستان در پی رحلت آیت‌الله صافی‌گلپایگانی

حجت‌الاسلام والمسلیمن سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه خرم‌آباد با صدور پیامی رحلت آیت‌الله‌العظمی صافی‌گلپایگانی را تسلیت گفت.

پیام تسلیت نماینده ولی‌فقیه در لرستان به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلیمن سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌‌فقیه در استان و امام‌جمعه خرم‌‎آباد در پی رحلت مرجع عالیقدر جهان تشیع آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی پیام تسلیتی صادر کرد.

در پیام تسلیت نماینده ولی‎فقیه در لرستان آمده است: «روح بلند مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی به ملکوت اعلی پیوست، اینجانب، رحلت ایشان را به ساحت مقدس حضرت ولی‌عصر(عج)، مقام معظم رهبری، علمای اعلام و حوزه‌های علمیه، بیت شریف ایشان و عموم شیعیان جهان تسلیت عرض می‌نمایم.»

یادآور می‌شود، آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید، بامداد امروز، 12 بهمن در سن 103 سالگی، به لقاالله پیوست.

عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی و عضویت در شورای نگهبان و دبیری آن با حکم امام خمینی(ره)، از جمله فعالیت‌های سیاسی ایشان بوده است.

از این مرجع تقلید بیش از 80 عنوان کتاب برجای مانده که برخی از آنها جایزه کتاب سال ولایت و کتاب سال مهدویت را به‌دست آورده‌اند. منتخب‌الاثر، اوقات الصلوات، بیان‌الاصول و ثلاث رسائل فقهیه از جمله آثار آیت‌الله صافی گلپایگانی است.

ایشان از شاگردان برجسته آیت‌الله بروجردی و عضو شورای استفتای وی بوده و کتاب منتخب‌الاثر درباره امام دوازدهم شیعیان را به توصیه استاد خود نوشته است.

انتهای پیام
captcha