بانوان خرم‌آبادی با نماینده ولی‌فقیه در لرستان دیدار کردند
کد خبر: 4030487
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸
در آستانه روز زن؛

بانوان خرم‌آبادی با نماینده ولی‌فقیه در لرستان دیدار کردند

در آستانه روز زن جمعی از بانوان شاغل در ادارت شهرستان خرم‌آباد به همراه سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری لرستان با نماینده ولی‌فقیه در لرستان دیدار کردند.

دیدار بانوان با نماینده ولی فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، در آستانه فرا رسیدن روز زن و ولادت حضرت فاطپه‌زهرا(س) فریبا ولی‌پورعالم، سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری لرستان امروز، دوم بهمن به همراه جمعی از بانوان شاغل در ادارت شهرستان خرم‌آباد با نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان دیدار کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان در این دیدار با بیان اینکه سخن گفتن از فاطمه‌زهرا(س) فراتر از درک و فهم ما است، گفت: اینکه امامزادگان زیادی در ایران وجود دارند ولی مضجع شریف حضرت فاطمه‌معصومه(س) محلی می‌شود که حوزه علمیه قم تشکیل و پناهی برای مرجعیت، اجتهاد، ایثار و جهاد می‌شود بیانگر مقام و منزلت ایشان است که حضورشان تاریخ ایران را متحول و بر تاریخ جهان تأثیر گذاشت.

وی افزود: به برکت وجود حضرت فاطمه‌معصومه(س) انسان‌های مجاهدی در درون کشور، بیرون کشور و محور مقاومت تربیت شدند که پنجه در پنجه زورگویان عالم انداختند و از سلاله پاک ایشان امام راحلی تربیت شد که عدالت‌خواهی را گسترش و در مقابل استکبار جهانی با دست خالی با جهاد، ایثار و شهادت ایستاد.

شاهرخی با بیان اینکه عترت از طریق حضرت فاطمه(س) بر عالم جاری شد و وجود امام عصر(عج) که نور رسول گرامی(ص) را بر عالم پرتو می‌افشاند به برکت وجود حضرت صدیقه طاهره(س) بر عالم جاری شده است، اضافه کرد: آنچه برای ما اهمیت دارد این است که رفتار، گفتار، نشست و برخواست مردان و زنان در روابط اجتماعی و خانوادگی بر خواسته از سیره حضرت فاطمه(س) باشد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه نگاه به شخصیت زن در اسلام با نگاهی که در جاهلیت، پیش از انقلاب و غرب وجود دارد متفاوت است، ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی در بعد قوانین و اجرا برای حرکت رو به رشد و کمال بانوان گام‌های خوبی برداشته شده است که این گام‌ها ادامه دارد و همچنین در نظام جمهوری اسلامی بانوان همچون مردان در مسائل اجتماعی و سیاسی نقش و جایگاه مناسب دارند و با حفظ حجاب و حیا از حرکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های گروهی هیچ‌گاه منع نشده‌اند.

شاهرخی افزود: حضور بانوان در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نباید سبب شود نقش اصلی بانوان که همان کانون مهر، محبت و عاطفه در درون خانه هستند در سایه قرار بگیرد چرا که کمرنگ شدن این نقش آسیب‌های جبران ناپذیری به دنبال دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان اظهار کرد: از این نگاه که بانوان را موجودی ضعیف بدانیم که تاب‌آوری و قدرت ندارند وظایف بزرگی را انجام بدهند باید پرهیز شود و از طرفی دیگر نگاهی که در عصر حاضر نظام سلطه می‌خواهد آن را حاکم کند و فرهنگی را گسترش بدهد که زن را به عنوان موجودی که پر کننده وقت انسان‌های هوس‌باز معرفی کند که باید از این نگاه به شدت پرهیز کرد.

وی گفت: در مقابل نگاه غربی‌ها به زن که با عنوان تساوی زن و مرد به دنبال این است که اوقات فراغت انسان‌های هوس‌باز را پر کند و از این طریق اهداف تجاری و اقتصادی را دنبال می‌کنند و آغاز این نگاه با تغییر پوشش و خودنمایی با یک شیب ملایم است تا زمانی در جامعه پیش می‌رود که راه برگشتی نیست بر همین اساس باید در برابر این نگاه یک برنامه عملیاتی داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha