مراقب جنگ ادراکی دشمنان باشیم
کد خبر: 4027826
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۱
تحلیل‌گر مسائل سیاسی:

مراقب جنگ ادراکی دشمنان باشیم

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: امروزه جنگ ترکیبی روانی و رسانه‌‌ای به نام جنگ ادراکی توسط دشمنان با هدف وارونه جلوه دادن حقایق راه افتاده که می‌خواهند جای شهید و جلاد را عوض کنند و اینجاست که سواد رسانه‌ای مهم است و باید مراقب جنگ ادراکی دشمنان باشیم.

امیرعلی‌حیدر امیری، تحلیلگر مسائل سیاسیبه گزارش ایکنا از لرستان، امیرعلی‌حیدر امیری، مدرس حوزه و دانشگاه در سلسله نشست‌های مجازی روشنگری و بصیرت‌افزایی سازمان فضای مجازی بسیج لرستان که سه‎شنبه، ۲۱ دی‌ماه ویژه فعالان رسانه‌ای و طلاب و روحانیون مدارس علمیه برگزار شد، با اشاره به وضعیت جبهه مقاومت در منطقه، اظهار کرد: ورود به سال نو میلادی برای جبهه مقاومت موفقیت‌هایی به همراه داشت، به‌طوری‌ که در یمن، لبنان، سوریه و عراق وضعیت خوبی داریم.

وی با اشاره به اینکه حزب‌الله لبنان به‌عنوان افتخار جهان اسلام خودش را نشان می‌دهد، ادامه داد: حزب‌الله رهبر یک جنبش تشیع نیست بلکه بسیاری از گردان‌های حزب‌الله از اهل تسنن بوده و در نهایت وحدت و برادری برای اعتلای نام اسلام تلاش می‌کنند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی یکی از ویژگی‌های سردار سلیمانی را احترام به شیعه و سنی دانست و با اشاره به اینکه سردار سلیمانی به تمام مسلمانان به یک اندازه احترام می‌گذاشت و برای او انسانیت مهم بود، بیان کرد: جبهه مقاومت موجب تقریب مذاهب در عراق و سوریه و دیگر کشورها شده است، به‌طوری‌ که جنبش جهاد اسلامی و حماس از اهل تسنن هستند اما فرقی بین شیعه و سنی وجود ندارد.

امیری به ترس و هراس عربستان از تقویت جبهه مقاومت اشاره کرد و با بیان اینکه آل‌سعود به شدت حزب‌الله لبنان را تحت فشار قرار می‌دهد، افزود: عربستانی‌ها به دنبال فروپاشی لبنان بودند و می‌گفتند حزب‌الله خطرناک است که این فتنه آنان با تدبیر سیدحسن نصرالله خاموش شد.

این مدرس حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه عربستان در قضیه تحریم سوخت لبنان را اذیت کرد که ایران چند کشتی مازوت و بنزین برای آنان فرستاد و مشکل برطرف شد، گفت: امروز صد هزار مرد جنگی در حزب‌الله آماده‌باش هستند که وجود این افراد با ۲۰۰ هزار موشک نقطه‌زن رژیم اسرائیل را به لرزه درآورده است، به‌طوری‌ که امروز حزب‌الله با به‌کارگیری پهبادها نقاط کور اسرائیل را شناسایی کرده‌ است.

وی به شکست ائتلاف آمریکایی و عربی در یمن اشاره کرد و با تأکید بر اینکه امروز یمن نه‌ تنها در این جنگ تحمیلی پیروز شده بلکه اسرائیل و عربستان را آزار می‌دهد، اضافه کرد: آنان آرامکو را زدند و امروز به قایق‌های تندرو مجهز هستند کمااینکه تنگه باب‌المندب به‌عنوان یکی از شاه‌راه‌های دریایی نیز در اختیار انصارالله یمن قرار می‌گیرد.

امیری با اشاره به اینکه ۷۰ درصد از خلبانان عربستان اسرائیلی هستند، ادامه داد: جنگ احزاب در یمن رخ داده است، به‌طوری‌ که با وجود حمایت عربستان، امارات، اسرائیل و آمریکا شاهد شکست آنان در برابر یمن هستیم.

این مدرس حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه در سوریه ۸۷ کشور، تفکر تکفیری داعش را تشکیل داده و با آموزش سخنوری برای ابوبکر بغدادی به دنبال ایجاد یک دولت بودند، تصریح کرد: وزیر خارجه آمریکا می‌گفت من به ۱۲۰ کشور دنیا رفتم تا به داعش وجاهت بدهم اما شکست خورد و اینجاست که ارزش کار سردار سلیمانی مشخص می‌شود.

وی با اشاره به اینکه داعش طی شش‌ماه سوریه و عراق را گرفت و در سه ماه به دیاله در نزدیکی مرز ایران آمدند که ارتش اعلام کرد خط قرمز ما ۴۰ کیلومتری ایران است، افزود: امروز داعش نابود شد و به کوهستان پناه برد و ائتلاف ضد تروریست آمریکا که در واقع تروریست را مدیریت می‌کند، ۱۳ هزار تروریست را از مردان جنگی داعش به افغانستان انتقال داد.

امیری با اشاره به ترس آمریکا از ثبات افغانستان و با بیان اینکه اگر افغانستان به ثبات برسد چین دامنه فعالیت‌ها و راه‌آهن خود را گسترش می‌دهد و آمریکا از این امر نگران است، افزود: افغانستان بخشی از جاده ابریشم است و چین خط آهن خود را از طریق افعانستان، ایران و عراق به مدیترانه ایجاد می‌کند.

این مدرس حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه آمریکا به شیعه و سنی رحم نمی‌کند و بین مذاهب و ادیان تفرقه می‌اندازد، اظهار کرد: آمریکا نمی‌تواند در جنگ روبرو مسلمانان و ایران را شکست دهد و به جنگ نیابتی روی آورده؛ به‌طوری‌ که ۱۷ گروه تروریستی بر علیه ایران تشکیل داده است.

وی با اشاره به اینکه جنگ نرم خطرناک‌تر از جنگ سخت است، چراکه جنگ نرم یک نوع فریب است که دشمن با لبخند جلو می‌آید ولی از پشت خنجر می‌زند، ادامه داد: در جنگ نرم هیچ تیری شلیک نمی‌شود و هیچ هواپیمایی به صدا در نمی‌آید و سنگر دشمن ماهواره است.

امیری با اشاره به اینکه امروز بزرگ‌ترین غول‌های رسانه‌ای دنیا در اختیار صهیونیسم جهانی است و بعد از ترور فیزیکی سردار سلیمانی به دنبال ترور شخصیت وی هستند، اظهار کرد: اگر سلیمانی نبود داعش از بین نمی‌رفت و شهید سلیمانی شهید راه انسانیت است و وظیفه ائمه جماعت و رسانه‌ها جهاد تبیین و بصیرت‌افزایی است.

این مدرس حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه دشمن به دنبال وارونه نشان دادن حقایق است، افزود: امروزه جنگ ترکیبی روانی و رسانه‌‌ای به نام جنگ ادراکی توسط دشمنان با هدف وارونه جلوه دادن حقایق راه افتاده که می‌خواهند جای شهید و جلاد را عوض کنند و اینجاست که سواد رسانه‌ای مهم است و باید گروه‌های رسانه‌ای در قلب مساجد ما ایجاد شوند و مراقب جنگ ادراکی دشمنان باشیم.

انتهای پیام
captcha