جامعه نیازمند قلم و کلام محبت‌آفرین است
کد خبر: 4026910
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲
نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

جامعه نیازمند قلم و کلام محبت‌آفرین است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه سلام گفتمان اهل بهشت است و کلام‌ محبت‌‌آفرین با سلام آغاز می‌شود، گفت: جامعه نیازمند قلم و کلام محبت آفرین و خیر آفرین است.

حجت الاسلام احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلای الغدیر این شهرستان برگزار شد، با دعوت همگان به خویشتن‌داری، تقوای الهی و دوری از صفات ناپسند، اظهار کرد: آیات سوره رعد درباره سخنان مؤمنین با اهل جهنم و سلام آنان بر یکدیگر است.

وی با اشاره به اینکه بهشتی‌ها از جهنمی‌ها می‌پرسند چرا سرانجام شما جهنم شد و بین مؤمنین و صالحین بهشتی و انسان‌های جهنمی سخنانی در آخرت رد و بدل می‌شود، ادامه داد: در فضای عطرآگین بهشتی خبری از رذیلت‌ها، فتنه، حسد، آشوب زبان و تکبر نیست کمااینکه به فرموده نبی مکرم اسلام، فتنه و آشوب‌آفزینی زبان از ضربه شمشیر بدتر است.

شاهرخی با تاکید بر اینکه فضای مجازی و جامعه امروزی ما نیازمند زبان محبت‌آفرین و خیرآفرین است، افزود: جامعه نیازمند قلم محبت‌آفرین و خیر‌آفرین است چراکه زبان محبت، صلح و آرامش را تحکیم می‌کند کمااینکه زبان محبت‌آفرین با سلام آغاز می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه سلام شعار دنیا و آخرت، ورود و خروج هر نامه و کلامی است و نماز با سلام بر خدا و صالحین به پایان می‌رسد، اضافه کرد: در محیط باصفا و روح‌افزای بهشت گفتمان و سخنان با سلام، درود و دعا همراه است کمااینکه به استناد آیه ۲۷ سوره انعام، متقین در بهشت سرای سلامت هستند و در سرای سلامت، عیب و نقصی وجود ندارد و هر چه هست سلام و امنیت است.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه متقین کسانی هستند که وقتی ملائکه جان آنان را می‌گیرند پاک و پاکیزه هستند، خاطرنشان کرد: این ملائکه به انسان‌های، طیب، پاکیزه و بدون آلودکی که از سرای دنیا وارد سرای آخرت می‌شوند سلام می‌کنند و آنان را به همراه همسران‌شان روانه بهشت می‌کنند و مصداق و نمونه این افراد خانواده‌های شهدا است که سختی‌ها و مشقات زندگی را تحمل کردند.

وی با بیان اینکه همچنان ویروس کرونا در استان و کشور وجود دارد و استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و درمانی امری ضروری است، افزود: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اقتصاد، معیشت و مسائل فرهنگی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

شاهرخی با اشاره به برگزاری باشکوه مراسمات ایام فاطمیه و دهه بصیرت که تا ۱۹ دی ادامه دارد، ادامه داد: برنامه‌هایی با شکوه فراوان برگزار شده و می‌شود کمااینکه اجتماع مردم در مساجد و برپایی خیمه‌های عزای حضرت فاطمه(س) نسبت به سال‌های گدشته چشمگیر بود و باید از این حضور و برنامه‌ها که تعظیم شعائر الهی است، تقدیر کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه حاصل برنامه‌های دینی و مذهبی باید موجب اتخاد و انسجام شود و نباید با سخنان تفرقه‌انگیز این انسجام و وحدت را از بین برد، اظهار کرد: هر جریانی که اقداماتش در راستای اقدامات و سیاست‌های رهبر معظم انقلاب و حوزه‌های علمیه باشد هیچ‌گاه در دام تفرقه گرفتار نمی‌شود کمااینکه سیاست کلی امامین انقلاب روشن و واضح است و برنامه‌های هر جریانی باید بر محور اصول امامین انقلاب باشد.

امام جمعه خرم‌آباد با یادآوری اینکه فصل‌الخطاب در فهم و اصول سیاست‌های امامین انقلاب، قرارگاه نماز جمعه است، افزود: هر کسی ممکن است از اصول سیاست‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی برداشت‌های متفاوتی داشته باشد اما باید بداند فلسفه وجودی نماز جمعه ایجاد همگرایی و انسجام در تبیین اصول امامین انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه و مساجد در هر استانی مرکز و کانون و سرچشمه معارف اسلامی هستند، اظهار کرد: در بُعد امنیت مرجع نیروهای مسلح هستند و در بعد معارف اسلامی حوزه علمیه مرجع هستند و اگر کسی بدون ارتباط و تعامل با حوزه‌های علمیه بخواهد آموزه‌‌های اسلامی را منتشر کند آسیب‌زننده است و باید در روش خود تجدیدنظر کند.

انتهای پیام
captcha