آسیب‌های خانوادگی با تاسی به سیره فاطمی برطرف می‌شود
کد خبر: 4026689
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
امام جمعه خرم‌آباد:

آسیب‌های خانوادگی با تاسی به سیره فاطمی برطرف می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تاسی به سیره فاطمی را راهکار اساسی برطرف شدن آسیب‌های خانوادگی دانست و گفت: راه شناخت خدا مراجعه به کلام خدا و تدبر در آن است.

حجت الاسلام شاهرخی، نماینده ولی فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، شامگاه چهارشنبه، ۱۵ دی در جمع هیئت شهدای لرستان، اظهار کرد: ما به برگزاری جلسات بزرگداشت ائمه نیازمندیم تا اصول و آموزه‌های نبوی، فاطمی و علوی در جامعه نافذ شده و جاری و ساری شود.

وی با یادآوری اینکه با وجود تهاجم‌‌های فرهنگی و برنامه‌هایی که با هدف کمرنگ ارزش‌های اسلامی انجام می‌شود اما بیش از ۱۳ میلیون از بانوان ما با نام فاطمه، زهرا، راضیه و دیگر القاب آن حضرت نامگذاری شده است، افزود: کسی نمی‌گوید که ما به ۱۴۰۰ سال پیش برگشته روی حصیر زندگی کرده یا خانه‌ها گلی باشد بلکه آنچه ما به‌دنبال آن هستیم آن است که اصول اسلامی بر ما حاکم باشد و روابط خانواده باکرامت باشد.

شاهرخی با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم حضرت فاطمه(س) را از زبان خودمان معرفی کنیم نمی‌توانیم حق مطلب را آن‌گونه که است بیان کنیم، ادامه داد: حضرت فاطمه(س) از مقامی برخوردار است که وقتی وارد بر رسول خدا می‌شود، نبی مکرم اسلام شتابان به‌سوی او می‌رود و جای خود را به او می‌دهد ما فقط در حد درک و فهم خودمان می‌توانیم دخت نبی مکرم اسلام را معرفی کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان حضرت زهرا(س) در لحظات وداع به امام علی(ع) می‌فرماید: من به تو دروغ نگفتم به تو خیانت نکرده و با تو مخالفت نکردم، اظهار کرد: درصد بالایی پرونده‌های خانواده‌ها در دادگاه‌ها مربوط به عدم صداقت، ناسازگاری و عدم امانت‌داری است و اگر سیره فاطمی را در پیش بگیریم بسیاری از مشکلات خانواده‌ها حل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امام علی(ع) در لحظات وداع با دخت نبی مکرم اسلام اشک از چشمانش جاری می‌شود و عرض می‌کند یا فاطمه(س)! تو عالم‌ترین افراد در شناخت خدا بوده و خود را وقف مردم کردی، غذای خود را به مسکین، یتیم و اسیر دادی و فقدانت برای ما سخت است، اظهار کرد: جوانان علم خود را نسبت به خدا تقویت کنند و راه شناخت خدا مراجعه به کلام خدا است و باید قرآن را بخوانیم، تدبر کرده و در آن دقت کنیم.

شاهرخی با تاکید بر اینکه فاطمه(س) در دفاع از ولایت وارد میدان آمد، ادامه داد: امام علی(ع) قبل از آنکه همسر دخت نبی مکرم اسلام باشد در حقیقت امام او بود.

انتهای پیام
captcha